AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #1 Skrevet 14. mai 2013 Har noe på gang med en flørt,eller han er forelsket i meg mens jeg undersøker følelser for ham, vi har kjent hverandre lenge. For en stund siden skjedde det at en venninne brått døde. Han sendte sms en av de dagene etter dødsfallet og lurte på noe, jeg svarte surrete og unnskyldte meg til slutt, sa at venninnen min var død og at jeg ikke var helt med. Han svarte "ok, men jeg kan ta kontakt en annen dag ". Han tok kontakt før begravelsen og tullet, spøkte på sms, snakket om overfladiske ting. Til slutt, etter å ha bedt om ro, ble jeg sur og svarte "herregud, kan du skjerpe deg? Jeg sitter og planlegger en begravelse for en av mine nærmeste, kan du ikke i det minste kondolere?!". Det svarte han ikke på. Jeg har heller ikke gidda å ta kontakt, han slår meg som empatiløs hele fyren. Anonym poster: b430e8e8d42a608af68e2301041516b0
TheHairyToothfairy Skrevet 14. mai 2013 #2 Skrevet 14. mai 2013 "hvis du er i tvil, så er du ikke i tvil". 6
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #3 Skrevet 14. mai 2013 "hvis du er i tvil, så er du ikke i tvil". hm... bra ordtak, eller hva det nå er. faktisk veldig bra. Anonym poster: e1521cc8fc78f6756418724f4303a106
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #4 Skrevet 14. mai 2013 Han virker noe spesiell ja. Tror jeg ville latt det ligge med mindre han tar kontakt og ber om unnskyldning. Anonym poster: 46ebe53353f1de79058bd0fcea3a2298
Gjest Boxee Skrevet 14. mai 2013 #5 Skrevet 14. mai 2013 Det kan jo hende at han bare ikke er flink til å trøste/takle andres sorg. Han trenger ikke å være empatiløs fordet.
Cho Kon It Skrevet 14. mai 2013 #6 Skrevet 14. mai 2013 Meget spesielt. Det kan jo være han er en sånn som ikke aner hvordan man skal oppføre seg i en sånn situasjon, men hallo.. Les en selvhjelpsbok, mann..
Gjest Rosetorne Skrevet 14. mai 2013 #7 Skrevet 14. mai 2013 Nei. Han må være enten dum eller empatiløs. 1
Pearl2.0 Skrevet 14. mai 2013 #8 Skrevet 14. mai 2013 Nei Han virker å være redd for vanskelige situasjoner.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #9 Skrevet 15. mai 2013 Tror jeg bare dropper hele fyren, dette gidder jeg ikke. Takk for bidrag, ts. Anonym poster: e1521cc8fc78f6756418724f4303a106 1
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2013 #10 Skrevet 15. mai 2013 han trenger ikke å være en følelsesløs drittsekk fordi han ikke kondolerer osv. er ikke alle som takler andres sorg eller vet hvordan de skal oppføre seg. han er ikke nødvendigvis en drittsekk
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #11 Skrevet 15. mai 2013 Har noe på gang med en flørt,eller han er forelsket i meg mens jeg undersøker følelser for ham, vi har kjent hverandre lenge. For en stund siden skjedde det at en venninne brått døde. Han sendte sms en av de dagene etter dødsfallet og lurte på noe, jeg svarte surrete og unnskyldte meg til slutt, sa at venninnen min var død og at jeg ikke var helt med. Han svarte "ok, men jeg kan ta kontakt en annen dag ". Han tok kontakt før begravelsen og tullet, spøkte på sms, snakket om overfladiske ting. Til slutt, etter å ha bedt om ro, ble jeg sur og svarte "herregud, kan du skjerpe deg? Jeg sitter og planlegger en begravelse for en av mine nærmeste, kan du ikke i det minste kondolere?!". Det svarte han ikke på. Jeg har heller ikke gidda å ta kontakt, han slår meg som empatiløs hele fyren. Anonym poster: b430e8e8d42a608af68e2301041516b0 Hadde det vært meg, så hadde jeg nok unnskyldt meg og spurt om det var noe jeg kunne gjøre for deg.. Kanskje du hadde fått en blomst på døra og. Det virker som at det er mange som ikke vet hvordan de skal takle andre i slike situasjoner. Det er og mange som ikke vil involvere seg i en annens situasjon når det kommer til slike følelser. Om det er dumpegrunn må bare du føle på. Det høres jo ut som at dere er i en tidlig prosess enda. Kanskje han ikke vet hvordan han skal forholde seg ovenfor deg? Anonym poster: dc6d4638e66b01fd298137d10bf9265b
hjärterdam Skrevet 15. mai 2013 #12 Skrevet 15. mai 2013 Ikke alle vet hvordan man skal reagere når noen man kjenner har det vasnkelig. Så å kalle han empatiløs vet jeg ikke om jeg ville gjort på grunnlag av den episoden der. Ser du skriver at du har kjent han lenge, så du vet sannsynligvis noe om hvordan han er i diverse andre situasjoner også? Dog er det noe i det Jack sier - er man i tvil så er man egentlig ikke i tvil. Minner meg om noe jeg leste en gang. At hvis du står og skal velge mellom to ting, slå kron og mynt, i det mynten er i lufta vil du vite hvilken side du håper mynten skal lande på.
Zim0na Skrevet 15. mai 2013 #13 Skrevet 15. mai 2013 Har noe på gang med en flørt,eller han er forelsket i meg mens jeg undersøker følelser for ham, vi har kjent hverandre lenge. For en stund siden skjedde det at en venninne brått døde. Han sendte sms en av de dagene etter dødsfallet og lurte på noe, jeg svarte surrete og unnskyldte meg til slutt, sa at venninnen min var død og at jeg ikke var helt med. Han svarte "ok, men jeg kan ta kontakt en annen dag ". Han tok kontakt før begravelsen og tullet, spøkte på sms, snakket om overfladiske ting. Til slutt, etter å ha bedt om ro, ble jeg sur og svarte "herregud, kan du skjerpe deg? Jeg sitter og planlegger en begravelse for en av mine nærmeste, kan du ikke i det minste kondolere?!". Det svarte han ikke på. Jeg har heller ikke gidda å ta kontakt, han slår meg som empatiløs hele fyren. Anonym poster: b430e8e8d42a608af68e2301041516b0 Hmm, kan hende han mangler empati. Men kan også hende han ikke viste helt hva han skulle si. Folk reagerer forskjellig og noen begynner å tulle mye hvis det skjer noe alvorlig som at noen dør. Tror ikke de mener det vondt men at det er en slags forsvarsmekanisme. Kanskje han ikke har lært hvordan han skal håndtere slike ting. Kan hende han er empatiløst men tror det er lite sannsynlig at han skal spøke sånn med vilje.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #14 Skrevet 15. mai 2013 Nei, dere sier noe, kanskje han ikke er empatiløs. Når jeg tenker meg om, har jo kjent ham en stund, i tidligere situasjoner er han egentlig ikke noe bedre. Ting har skjedd i livet mitt, store forandringer og episoder, og jeg har ikke fått noe trøsteklem eller noe av ham egentlig. Før plaget det meg ikke, jeg tenkte kanskje ikke over det, men når venninnen min døde og jeg ble forvirret av sorg, og ikke en gang fikk en trøstende sms eller noe, da tenkte jeg "fuck it, sånt trenger jeg ikke". Har enda ikke hørt noe fra ham, og jg er ikke lei meg for det heller. Anonym poster: e1521cc8fc78f6756418724f4303a106
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå