Gå til innhold

Jeg har trent i dag!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Samboeren min og jeg har kjøpt joggesko til 1000 kroner hver idag! Egentlig var de enda dyrere, men det var et slikt påsketilbud om at man fikk 300 kroner rabatt hvis man leverte inn et par gamle joggesko. Så da har vi ikke råd til å ikke jogge!

Jeg har ikke trent på så alt for lenge (minst et par år), så vi tok det som en lett intervalltrening med rask gange og jogging. Det var så utrolig deilig! Å endelig bruke kroppen! Men jeg kan ikke starte for hardt. Har astma og sist jeg målte lungene hadde jeg 2/3 lungekapasitet... Men det betyr egentlig bare at jeg virkelig burde trene.

Jeg har "joggevekter" på en halv kilo hver som jeg tenkte å ta med neste gang jeg skal jogge. Men det er kanskje å overdrive litt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flink du har vært! Pass bare på å ta det rolig i begynnelsen! Hvis ikke er det lett å gå lei og å få skader! ¨

Gjest Anonymous
Skrevet
Men jeg kan ikke starte for hardt. Har astma og sist jeg målte lungene hadde jeg 2/3 lungekapasitet... Men det betyr egentlig bare at jeg virkelig burde trene.

.

Etter at jeg begynte å trene kardio for 3 år siden (sykler for det meste)har jeg ikke hatt antydning til astma. Så det kan anbefales på det varmeste.

Men som du sier..ikke ta for hardt i i begynnelsen..opparbeid kondis gradvis. Gratulerer med nye sko og lykke til med jogginga.

Skrevet
Jeg har "joggevekter" på en halv kilo hver som jeg tenkte å ta med neste gang jeg skal jogge. Men det er kanskje å overdrive litt.

Så flink du er som er kommet igang!

Hva er joggevekter?

Skrevet

Var en ekkel tråd dette :eeeh:

:tunge1: :oops:

Skrevet
Var en ekkel tråd dette :eeeh::tunge1: :oops:

Er såååå enig! :wink: Og det har sikkert ingen ting med at jeg ikke har trent på en stund selv..eh :ler2:

Men Veslejenta er flink da!

Skrevet

Så flink du er Veslejenta :P Samvittigheten min gnager meg :murvegg:

Skrevet

Så flink du er :D

Jeg ville ventet litt til før jeg brukte vektene, slik at du får trent litt først og kommer sikkelig i gang. Det er viktig å ikke starte for hardt slik at man unngår skader og mister motivasjonen.

Var ute og jogget i går jeg også ! Gir en sikkelig følelse av vår.

Skrevet

Så flink du er veslejenta :hoppe:

Enig med LaToya, ikke bli fristet til å gape over for mye nå. Tren deg opp sakte men sikkert. Glem vektene!

Skrevet

Må jo bare skryte jeg og - jeg skal trene i dag :P

Kl 17.30 er det spin/styrke i 75 minutter... Godt!! :wink:

Skrevet

Noen som kan forklare hva joggevekter er?

(*utålmodig*)

Gjest Ethereal
Skrevet

Det er små vekter, gjerne på ca halvkiloen, som du kan feste rundt håndledd eller ankel med borrelås.

Fornøyd?

Skrevet

Takk for all støtten!! Hyggelig å få så masse ros!! Trenger å bli oppmuntra så jeg fortsetter. Ser ikke ut som vi får jogga i dag, for det kommer en kamerat på besøk rett etter middag som skal være her til sent. Men de som kommer på besøk i påsken sa de skulle ta med joggesko, så da blir vi fire stk på joggetur sammen!

Suzy: hvordan var spinninga? Spinning er nesten farlig for meg. Får 200 i puls. Nok et tegn på dårlig kondis!

Da får jeg vel kanskje vente med vektene! Fikk de i en sånn treningspakke som det var hoppetau i også. For hoppetau er morro!

Gjest Candyfloss
Skrevet

Trent jeg også!8)'

Keep up the good work!

Skrevet

Jeg har vært ute å gått + at jeg har syklet med hunden :-)

Syns vi er flinke jeg!!!!

Skrevet

Kjempeflinke!!!

Skrevet
Det er små vekter, gjerne på ca halvkiloen, som du kan feste rundt håndledd eller ankel med borrelås.

Fornøyd?

Takk skal du ha.

Jada, nå er jeg fornøyd!

Skrevet

Da har jeg jogga en liten tur. Ble ikke så langt idag da det høljregner ute, men jeg jogga desto mere. Samboeren lånte joggevektene mine og hoppa opp og ned og tok split hopp når han hadde løpt forbi meg og venta på at jeg skulle komme diltene etter.

Vi har forskjellige mål da. Han vil ned i vekt, og jeg vil komme i form.

Skrevet

Gjelder det fortsatt at Gåing i trapper sees på som trening? eh... :oops:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...