jenteanonym Skrevet 14. mai 2013 #1 Skrevet 14. mai 2013 Hei! Jeg hadde ubeskyttet sex i går kveld. Er akkurat ferdig med mensen, og har hørt at sjansen for å bli gravid er mye mindre da. Jeg har gått på loette ppilleer i 6 år, men har av ulike årsaker hatt en måneds pause. Hadde begynt på nytt 3 dager før samleiet. Hva er sjansen for at jeg er gravid? Hører jo at folk prøver i månedsvis for å bli gravid, så vet ikke om det er noe særlig sjanse for at jeg er det. Eller burde jeg ta en angrepille? Ble så inmari kvalm og dårlig sist jeg tok angrepille (4 år siden), så hadde ikke veldig lyst å ta hvis det ikke er nødvendig. Er for øvrig 21 år, og ikke i forhold med gutten (vi kjenner hverandre riktig nok godt, og har vært litt av og på i over 3 år), så en graviditet hadde ikke vært ideelt. Setter pris på litt hjelp!
Trollmor89 Skrevet 14. mai 2013 #2 Skrevet 14. mai 2013 Sjansen befinner seg alltid der, ta en angrepille så slipper du å stresse.
mmaria Skrevet 14. mai 2013 #3 Skrevet 14. mai 2013 Sjansen for å bli gravid kan være mindre enn ellers i syklusen, men sjansen er dessverre fremdeles der. Hadde du begynt på p-piller første dag i mensen, hadde du vært beskyttet fra dag 1, men det er du ikke når du begynner midt i mensen. Sannsynligheten kan være mindre ettersom du før har gått på p-piller i 6 år - for mange tar det lang tid før syklusen er på "plass" igjen og vil oppleve at det tar noen mnd før de klarer å bli befruktet. MEN ettersom du allerede har fått mensen første mnd etter pillene, høres det ut som du er en av de (som kanskje mange vil kalle heldige) som fikk syklusen fort tilbake. Jeg vil anbefale deg å ta angrepille om du ikke vil bli gravid. Evt kan du jo vente å se om du får mensen, men det er kjedelig om du kommer i situasjonen å ha blitt gravid når du ikke er i et forhold med fyren eller ønsker barn nå. Alltid litt skummelt når man havner i slike situasjoner, men det ordner seg helt sikkert Men altså, jeg vil anbefale deg å ta en angrepille just in case. Håper du ikke blir like dårlig denne gangen
jenteanonym Skrevet 14. mai 2013 Forfatter #4 Skrevet 14. mai 2013 Takk for svar! Jeg burde sikkert ta en angrepille. Ville hatt et forklaringsproblem dersom jeg var blitt gravid og ikke hadde sagt noe på forhånd om at det var ubeskyttet (han trur jeg går på pilla som jeg alltid har gjort). Samtidig kjenner jeg at jeg av en eller annen grunn har litt lyst å bare la det være opp til "skjebnen". Tenker jo at jeg mest sannsynlig ikke er gravid, men kunne nok aldri levd med tanken om at jeg "lurte" ham på den måten. Får dårlig samvittighet bare av å skrive det. Så må nok spenne på meg skoene og ta en tur på apoteket :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå