Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mulig jeg får mye pes for dette, men er en ting som irriterer meg grundig av folka her inne på kvinneguiden, og syns derfor de/dere kan få lest det en gang for alle.

90% av problemene det blir skrevet om her, kan løses med å kommunisere. Har du problemer med partneren, snakk med han/hun! Har du det vanskelig, snakk med en psykolog, god venn eller en som står deg nær! Har du problemer med mor eller far, snakk med de!

Kan ikke skjønne at folk ikke forstår dette. Fks, jeg tror kjæresten min er utro, hva skal jeg gjøre?

Snakk med han eller spør han!

Dere skjønner poenget ihvertfall .. noen som føler det samme eller som føler seg truffet?

Anonym poster: 3603c98184e2d2b606ce9cbf4be9b469

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt det samme. Forstår at man i mange tilfeller ikke når frem med kommunikasjonen, men at man ikke har prøvd å ta opp tema en gang. Lurer litt på om folk snakket sammen i det hele tatt lenger.

Anonym poster: f8686b19b581029c75dee3b6b012ff5f

AnonymBruker
Skrevet

Ja, ikke sant! Greit nok når man faktisk har prøvd, og derfor ikke vet hva man skal gjøre, men når man ikke har prøvd en gang, så ..

- TS

AnonymBruker
Skrevet

Nær sagt alle forholdsproblemene som tas opp her løses ved 1) å være bevisst egne følelser, 2) å være rasjonell, 3) å være bevisst den andres følelser og 4) å kommunisere. Er ganske frustrerende å se at i alle forholdstrådene så feiler partnerne på alle fire punkter.

Anonym poster: 7e3fe8e1b6a9ee5e7427f068a5bcc351

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes de snodigste tilfellene er når en kun snakker om det med alle andre enn vedkommende.

Anonym poster: 0d3ab336c052acf67827d95f461855ee

Gjest navnelapp
Skrevet

Nær sagt alle forholdsproblemene som tas opp her løses ved 1) å være bevisst egne følelser, 2) å være rasjonell, 3) å være bevisst den andres følelser og 4) å kommunisere. Er ganske frustrerende å se at i alle forholdstrådene så feiler partnerne på alle fire punkter.

Enig. Og ofte har ein veldig god nytte av profesjonell hjelp til å rydde i dette. Det gjeld ikkje berre i ekteskap/kjæresterelasjonar, men også ift barn og i jobbsituasjonar. Vi har hatt kommunikasjonskurs på jobb, og det var utruleg givande. Og eg tok også med meg mange av dei tipsa heim og har hatt nytte av dei her.

AnonymBruker
Skrevet

Er såklart enig, er jo ikke bare kommunikasjon som løser problemer, men det er utrolig viktig!

- TS

Skrevet

Utfordringen ligger vel ofte i at mange sliter med å finne måter å snakke sammen på som fremmer god kommunikasjon. Det forutsetter at man kan lytte, at man er interessert i hva den andre sier etc. Ofte oppstår misforståelser fordi partneren hører noe annet enn det som bli sagt etc. Og noen ganger er det ikke sammenheng mellom det som bli sagt og det som formidles gjennom non-verbal kommunikasjon.

Så det er ikke alltid at det bare er å snakke sammen.

AnonymBruker
Skrevet

Synes de snodigste tilfellene er når en kun snakker om det med alle andre enn vedkommende.

Anonym poster: 0d3ab336c052acf67827d95f461855ee

Veldig enig! Jeg er en person som er veldig rett på hvis jeg støter på et problem. Hvis en venninne har sagt noe stygt til meg så kan jeg enten 1) Gå å snakke om det til alle de andre venninnene mine og skape dårlig steming eller 2) Snakke med venninnen det gjelder.

At folk overser det, syns jeg er litt merkelig.

AnonymBruker
Skrevet

Utfordringen ligger vel ofte i at mange sliter med å finne måter å snakke sammen på som fremmer god kommunikasjon. Det forutsetter at man kan lytte, at man er interessert i hva den andre sier etc. Ofte oppstår misforståelser fordi partneren hører noe annet enn det som bli sagt etc. Og noen ganger er det ikke sammenheng mellom det som bli sagt og det som formidles gjennom non-verbal kommunikasjon.

Så det er ikke alltid at det bare er å snakke sammen.

Enig der, men første skrittet er jo å snakke med den det gjelder. Om man klarer å ha god kommunikasjon eller ikke, er noe annet. Visse folk klarer det bare ikke, fordi de enten er så forskjellige eller at de bare ikke er på samme bølgelengde osv..

Med HI, mener jeg mer at istedenfor å snakke med alle andre om det, burde man først prate med den det gjelder.

- TS

Skrevet

Enig der, men første skrittet er jo å snakke med den det gjelder. Om man klarer å ha god kommunikasjon eller ikke, er noe annet. Visse folk klarer det bare ikke, fordi de enten er så forskjellige eller at de bare ikke er på samme bølgelengde osv..

Med HI, mener jeg mer at istedenfor å snakke med alle andre om det, burde man først prate med den det gjelder.

- TS

Da misforsto jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Da misforsto jeg.

Ikke noe å misforsto. Startet jo emne for å høre folk syn på dette :)

- TS

• Liker 1
Skrevet

Mulig jeg får mye pes for dette, men er en ting som irriterer meg grundig av folka her inne på kvinneguiden, og syns derfor de/dere kan få lest det en gang for alle.

90% av problemene det blir skrevet om her, kan løses med å kommunisere. Har du problemer med partneren, snakk med han/hun! Har du det vanskelig, snakk med en psykolog, god venn eller en som står deg nær! Har du problemer med mor eller far, snakk med de!

Kan ikke skjønne at folk ikke forstår dette. Fks, jeg tror kjæresten min er utro, hva skal jeg gjøre?

Dere skjønner poenget ihvertfall .. noen som føler det samme eller som føler seg truffet?

Av og til kan det være godt å dele erfaringer med noen som opplever det samme eller lignende, eller som har opplevd det før.

AnonymBruker
Skrevet

Kommunikasjon er et fag. Psykologi er et fag. Det å være menneske er høyst individuelt og subjektivt. Du har nok hørt om persepsjon.

Da forstår du nok at 1+1=2 ikke gjelder her?

Mange - riktig så mange - føler seg mye bedre når de kan få lufte og drøfte problemer og spørsmål på et nettforum. Det kan lette litt på til det virkelige liv.

Folk vet som regel selv hva/hvordan. Men husk at en del mennesker er drøftende av karakter. Nettforum er da glimrende.

Anonym poster: fc1fbe353284f852a5a9df83c0d2f1cb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig enig! Jeg er en person som er veldig rett på hvis jeg støter på et problem. Hvis en venninne har sagt noe stygt til meg så kan jeg enten 1) Gå å snakke om det til alle de andre venninnene mine og skape dårlig steming eller 2) Snakke med venninnen det gjelder.

At folk overser det, syns jeg er litt merkelig.

Mens andre foretrekker å først reflektere og gruble mitt samt drøfte med andre FØRST.

Anonym poster: fc1fbe353284f852a5a9df83c0d2f1cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...