Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For et par dager siden snakket min beste venninne og jeg sammen om alvorlige ting. Psykiske problemer og sånt. I dag, på twitter skrev hun : Noen ganger lurer jeg på om venninnene mine ble sluppet ned trappa som barn"

For alt jeg vet, er det ikke en gang meg hun mener men er så usikker... Her har jeg åpnet meg opp og fortalt ting jeg ikke har turt å snakke med noen om før. Syns hun bare jeg er dum?

Må bare få ut litt frusterasjon her. Er så usikker på om det er meg hun mener, og om jeg faktisk kan stole på henne....

Eller kanskje jeg bare overreagerer...

(J17)

Anonym poster: a7f4b728f4d8a50da21d28360ac42b93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

syns ikke du overreagerer. Snakk med henne og finn ut hva hun mente med det, og spør om hun skrev det pågrunn av det du fortalte henne. Syns det er en dum ting å legge ut om det var pågrunn av det du fortalte, for du har tross alt åpnet deg, og en god venninne bruker ikke det du sliter med på en sånn måte. Det betyr bare at hun har null respekt for dine problemer, og egentlig ikke bryr seg særlig.

AnonymBruker
Skrevet

syns ikke du overreagerer. Snakk med henne og finn ut hva hun mente med det, og spør om hun skrev det pågrunn av det du fortalte henne. Syns det er en dum ting å legge ut om det var pågrunn av det du fortalte, for du har tross alt åpnet deg, og en god venninne bruker ikke det du sliter med på en sånn måte. Det betyr bare at hun har null respekt for dine problemer, og egentlig ikke bryr seg særlig.

Takk for svar. Men tviler på at hun ville sagt det hvis det er sant, uansett...

Anonym poster: 3e521fc7746eef25574d6040ed1f0f34

Gjest Gjest
Skrevet

For langt mellom til at jeg vil tro det er pga deg. Mest sannsynlig er det en vennende som har rotet noe forferdelig (mobil i fryseren el) og neppe noe mere dramatisk.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skjønner nesten ingen av folka på kvinneguiden at det faktisk går ann å SNAKKE med hverandre.. Snakk med hun, spør om det var deg hun mente, hvis hun sier nei, spør hvem hun egentlig mente. Du merker fort på svaret hun da gir deg om hun snakker sant eller ikke.

Anonym poster: cb074a657a674f46d8e3b1401d2d20e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For langt mellom til at jeg vil tro det er pga deg. Mest sannsynlig er det en vennende som har rotet noe forferdelig (mobil i fryseren el) og neppe noe mere dramatisk.

Takk for svar... Kanskje du har rett :)

Gjest Novacane
Skrevet

Er jo ikke noe annet å gjøre enn å spørre hun :) Bedre det enn å gå rundt å lure på hva hun mente osv :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skjønner nesten ingen av folka på kvinneguiden at det faktisk går ann å SNAKKE med hverandre.. Snakk med hun, spør om det var deg hun mente, hvis hun sier nei, spør hvem hun egentlig mente. Du merker fort på svaret hun da gir deg om hun snakker sant eller ikke.

Anonym poster: cb074a657a674f46d8e3b1401d2d20e7

Jeg kommer ikke til å få truffet henne face-to-face på en stund... Er det teit å sende melding?

Skrevet

Det er ikke alltid lett å vite hvem som er gode venner eller ikke :) Jeg hadde selv en god barndomsvenninne som jeg har kjent helt fra 2. klasse. Jeg trodde vi var gode venner, men så opplevde jeg på måten du behandlet meg på tydet på at dette ikke var en så god venn. Det var slike ting som at du ikke får noe svar når du prøver å snakke med personen på facebook, eller sms, eller at den personen ikke gjør opp for seg ved spesielle tjenester. Venner skal jo kunne gjøre tjenester uten å få noe tilbake i form av penger, men det spørs rett og slett hva det gjelder. Og når du prøver å få fram hvorfor, så får du ikke noe respons. Jeg respekterer at ting kan skje, og at det blir vanskelig. Men da forventer jeg at man sier i fra, og er ærlig og sier det som det er. Så kan man finne en god løsning på det. Sånn er det bare.

Kan jo hende at den venninnen din ikke mente noe vondt med det, eller som du sier at det ikke var noe med det du har fortalt henne. Det vet du ikke :) Du finner nok ut om hun er en god venninne eller ikke, og man trenger ikke å kutte kontakten med en gang, for alle kan jo gjøre noe dumt av og til:) Men skjer det veldig ofte, og du er helt sikker på at det er vondt ment så er det noe annet.

Det ordner seg nok :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke alltid lett å vite hvem som er gode venner eller ikke :) Jeg hadde selv en god barndomsvenninne som jeg har kjent helt fra 2. klasse. Jeg trodde vi var gode venner, men så opplevde jeg på måten du behandlet meg på tydet på at dette ikke var en så god venn. Det var slike ting som at du ikke får noe svar når du prøver å snakke med personen på facebook, eller sms, eller at den personen ikke gjør opp for seg ved spesielle tjenester. Venner skal jo kunne gjøre tjenester uten å få noe tilbake i form av penger, men det spørs rett og slett hva det gjelder. Og når du prøver å få fram hvorfor, så får du ikke noe respons. Jeg respekterer at ting kan skje, og at det blir vanskelig. Men da forventer jeg at man sier i fra, og er ærlig og sier det som det er. Så kan man finne en god løsning på det. Sånn er det bare.

Kan jo hende at den venninnen din ikke mente noe vondt med det, eller som du sier at det ikke var noe med det du har fortalt henne. Det vet du ikke :) Du finner nok ut om hun er en god venninne eller ikke, og man trenger ikke å kutte kontakten med en gang, for alle kan jo gjøre noe dumt av og til:) Men skjer det veldig ofte, og du er helt sikker på at det er vondt ment så er det noe annet.

Det ordner seg nok :)

Takk for hyggelig svar. Det har vært et par andre ting før også... blant annet at hun aldri tok kontakt da jeg var alvorlig syk...

Skrevet

Jeg kommer ikke til å få truffet henne face-to-face på en stund... Er det teit å sende melding?

Ja, spør henne face to face eller over telefon. Da merker du lettere om historien hennes er sann eller ikke. Jeg ville ikke ha spurt om hun mente deg med den statusen, men heller spurt hva hun mente med den. Kanskje hun var opprørt over noe helt annet, og da er det jo bare hyggelig at du bryr deg. :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen... Skrev til henne på facebook, og venter nervøst på svar. Trist hvis det jeg trodde var et godt vennskap egentlig er... ingenting

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg fått svar. Hun skrev at det var noen andre veninner som "var så gale og rare, haha"...

AnonymBruker
Skrevet

..haha. lol liksom.

Anonym poster: ba23a6cd1b673d4496455bdd1d48c8f7

AnonymBruker
Skrevet

..haha. lol liksom.

Anonym poster: ba23a6cd1b673d4496455bdd1d48c8f7

Ble litt usikker...

AnonymBruker
Skrevet

Takk for hyggelig svar. Det har vært et par andre ting før også... blant annet at hun aldri tok kontakt da jeg var alvorlig syk...

Hvis det er den beste vennen du har så burde du skaffe deg noen bedre.

Anonym poster: 345a4e63522dc1736095eb3cc35c1264

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er den beste vennen du har så burde du skaffe deg noen bedre.

Anonym poster: 345a4e63522dc1736095eb3cc35c1264

Mhm... kanskje det...

AnonymBruker
Skrevet

Men hun har jo problemer hun også, og masse skole, og kjæreste... Jeg føler jeg forventer for mye

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, av en eller annen grunn minner denne historien meg om en annen, der det bare var misforståelser;

En jeg kjenner skulle inn i en heis, og de var ganske mange som skulle inn i den heisen. Blant dem var en kjempetjukk dame. Heisen skulle klare 12 personer eller ett tonn. Det var 7 personer og helt trangt. Han jeg kjenner tenkte ikke over det, men sa: "Klarer heisen så mange, det står maks ett tonn?" Da trådte hun kjempetjukke dama fram og spurte: "Er det noe du vil si?"

Han hadde ikke ment henne, men hun tok det naturlig nok som noe myntet på henne.

Får håpe det er det som har skjedd med venninnen din. Ellers er det jo skikkelig ondskapsfullt. På Tvitter liksom. Kan nesten ikke tro hun mente deg. Men snakk med henne og få det avklart :)

Anonym poster: 4f747c2ef6d4df9738043cb4d333e02c

Skrevet

Nå har jeg fått svar. Hun skrev at det var noen andre veninner som "var så gale og rare, haha"...

Den der gjorde meg litt usikker... men lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...