Gå til innhold

Hvordan få vekk kattepiss lukt fra verandaen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har noen små kattetroll har pissa på verandaen i vinter (snø kan man jo grave i, så da måtte de jo selvsagt gå på do der haha). Nå som det er varmere ute og snøen er vekk så lukter det helt FORFERDELIG kattepiss hvis vi lar døra stå åpen. Vi har jo også planer om å ta i bruk verandaen i sommer, så hvordan få vekk lukten?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vask?!?

Bøtte med varmt vann og såpe oppi, skrubb med oppvaskekost (som du kaster etterpå). Må gjøres i flere omganger.

Anonym poster: f75518d9593fa220c1982f969626f430

AnonymBruker
Skrevet

Vet at eddik tar kattepisslukt på klær, kanskje vaske verandaen først i eddikvann, og så i såpevann, dertter spyle godt av? Vet ikke hvordan eddik er på tre derimot da (om verandaen deres er i tre).

Anonym poster: 42bf008aae6e598d60247ff7c81887ed

Skrevet

Jeg har jo åpenbart allerede skrubbet og vasket verandaen, men lukten går ikke vekk! Vi må egentlig lakkere treverket også, men får jo ikke gjort det når kattepisset sitter så jævelig godt i.

Vet heller ikke hvordan eddik er på tre?

Skrevet

Du kan kjøpe et vaskemiddel som heter Piss-Off i dyrebutikken eller hos veterinær. Det løser opp enzymene i kattepisset, slik at både lukten for deg og for katten forsvinner. Som igjen hjelper mot at de pisser der igjen nå som snøen er borte :)

Skrevet

Takk Minya!! :D

AnonymBruker
Skrevet

Alt mulig fra dyrlegen/dyrebutikk som skal ta kattepiss fungerer dårlig er min erfaring.

Jeg går for eddik. Er plaget med det samme som deg og for meg så fungerer det greit. Jeg er mindre bekymret for treverk enn å få bort lukta.

Et tips til neste år er å enten måke så fort det legger seg snø på terrassen eller å legge opp sperrer som f.eks. piggtråd mm for å hindre at kattene kommer på terrassen vinterstid. Jeg har ikke katt selv, men må plukke opp etter 4 katter og det bare 30 cm fra terrassedøra mi.

Anonym poster: 5e98ec1013478f7255494a177f924cfd

• Liker 2
Skrevet

Piss-Off funket som bare faen på steinhelletrappa vår etter at et par hannkatter hadde vært der i fjor. Eddikken hadde ikke sjans.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...