Gå til innhold

Barnehageplanter.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke grønne fingre, men har fått med meg hjem blomkarse, blomst(er?)erter, og brekkbønner fra podens barnehage. Poden klarte å ta av "bønna" på brekkbønna, men den vokser jo fortsatt. Utfordringen er nok hovedsaklig på de to andre plantene: De har vokst så mye at jeg er engstelig for at røttene ikke får den plassen de trenger i melkebegeret sitt. Potter eier jeg lite av, men kan jo selvsagt kjøpe dette? Hva bør man gjøre? Bør jeg kjøpe potter for å plante plantene oppi der i stedet? Hvor store kan slike planter bli?

Anonym poster: 4d582cb8202d3a12a53c4607320d17c1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som har peiling?

Anonym poster: fbc3db57891a73fe41ead87fcb366a6a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke grønne fingre, men har fått med meg hjem blomkarse, blomst(er?)erter, og brekkbønner fra podens barnehage. Poden klarte å ta av "bønna" på brekkbønna, men den vokser jo fortsatt. Utfordringen er nok hovedsaklig på de to andre plantene: De har vokst så mye at jeg er engstelig for at røttene ikke får den plassen de trenger i melkebegeret sitt. Potter eier jeg lite av, men kan jo selvsagt kjøpe dette? Hva bør man gjøre? Bør jeg kjøpe potter for å plante plantene oppi der i stedet? Hvor store kan slike planter bli?

Anonym poster: 4d582cb8202d3a12a53c4607320d17c1

De har sådd erter og bønner i barnehagen, altså? Og foreløpig er det bare små spirer i en melkekartong? Er det snakk om mange?

Både erter og bønner blir høye. Om du kjøper en krukke av litt størrelse (ikke digre) og enten lager en klatre av tre pinner du stikker i jorda og binder sammen i toppen eller kjøper på et hagesenter så er du i boks. Husk at den helst bør stå i le.

Liste:

-Potte® En potte på ca 20 cm burde holde til en plante.

-Jord

-Gjødsel

-Pinner

-Tråd (til å binde opp)

Blomkarse vet jeg lite om, men om du putter den og i en potte burde den stortrives. Mener å huske det er en skyggeplante (altså at den ikke liker å stå i sola)?

Anonym poster: 9b097427c32006f86cda141ce23aa667

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...