Gå til innhold

Til dere med barn: Hvor oppbevarer du alkoholen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du vinskap, oppbevarer du den på kjøkken eller gjemmer du den i kjeller'n?

Anonym poster: 9749b2637f5958333c9d1a6a86a624fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har spritflasker nederst i et vitrineskap med barnelås (men det er pga andre ting som står i skapet). Vin oppbevares i kjelleren.

Skrevet

Vi har et barskap til sprit og vinen ligger i kjelleren. Øl oppbevares i et kjøleskap i kjelleren.

AnonymBruker
Skrevet

Må man oppbevare alkohol på spesielle steder når man har barn? Det er vel uansett ikke vanlig å ha flaskene stående framme på stuebordet.

Anonym poster: a4c4277b02d1064d90d569d5067bf155

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Har alkoholen stående på øverste hylle i skapet i en biinngang til kjøkkenet. Syns ikke vinflaskene og cognacen trenger å stå rett foran nesen på ungene (har 2 tenåringsbarn. De er enda ikke begynt å utforske drikkevarene. I alle fall ikke etter det jeg vet). Det er ikke hemmelig at alkoholen er der. Om vi merker at det forsvinner alkohol (eller den tynnes ut!) kan det nok hende flaskene må oppbevares på en annen måte.

Anonym poster: 2325cbf6e7b6f691411b1e1e218c8d03

Skrevet

Lagrer den i et skap med kodelås:)

Skrevet

Mine foreldre har alltid hatt et eget lite skap på kjøkkenet til vin og brennevin de bruker ofte. Øl og vin som skal kjøles har vært i kjøleskapet. Brennevin, mer øl og lagringsvin står i matboden i kjelleren. Det har aldri vært et problem hjemme hos oss at noen har stjålet alkohol, så de har aldri gjemt unna alkoholen.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det lett tilgjengelig, men så få flasker at jeg hadde full oversikt. Tenåringsbarn fikk beskjed om å ikke helle vann på spriten dersom det var tjuvlåning for det ødela spriten.

Så må jeg innrømme at jeg helst hadde vinflasker og ølflasker for da hadde jeg full kontroll om tenåringer forsynte seg. Flaskene ble aldri gjemt bort.

Anonym poster: 3b963104703de883ac5d8d6dda2b09ac

Skrevet

Har tenåringer så passer på å ha minst mulig hjemme.

Vinen står helt synlig i glasskap i stua. Da vil jeg fort oppdage hvis noe mangler.

Men har som sagt lite. Handler det jeg planlegger å ha isteden.

Skrevet

I en tønne med 'dør', åpningen snudd mot veggen.

Har ikke spesielt mye i den, og vurderer nesten å helle ut mesteparten jeg har. Drikker egentlig ikke noe særlig..

AnonymBruker
Skrevet

I et låst rom i skjenken. Men foreløpig når ikke poden opp til håndtaket engang :fnise: Regner med det blir en mer aktuell problemstilling om 15 år...

Anonym poster: e277c80e018788a723b611d2df3df998

Skrevet

Jeg har alltid oppbevart sprit i et skap (uten glass, sprit på utstilling er skikkelig harry) enten i stua eller på kjøkkenet, alt etter hvor det har vært plass.

Vin ligger i eget kjøleskap i bod og øl står i kjøleskap på kjøkkenet. Slik har det alltid vært.

Nå er mitt avkom såpass voksent at vi har hvert vårt skap og låner av hverandre etter behov. ;)

:heks:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Foreldrene mine oppbevarte alkoholen sin i kjøleskapet, inkludert hjemmelaget vin i brusflasker. Fikk et relativt uheldig første-møte med vin når jeg var 5 år, haha. Etter det oppbevarte de det i en bod i kjelleren. :) Man lærer mens man lever!

Anonym poster: 08d653fd8c2541034b97a3f07b89b48e

Gjest AnneShirley
Skrevet

I kjelleren. Akkurat som før vi fikk barn.

Skrevet

ett av mine vennepar med barn har eget skap. Når vi skal feire tar de ut drikken å setter det fremme med glass og kjøler. ellers er drikken innelåst i skapet.

480723_10152386640215285_1397329933_n.jpg

Skrevet

vi har et eget barskap der vi oppbeholder ølet,vinen og heimbrenten

Skrevet

Vi har øl og hvitvin (og rosévin i blant) i kjøleskapet i kjelleren, rødvin i boden.

...og helt enig med Brunhilde, alkohol på utstilling er blodharry. Et vinskap på kjøkkenet eller i kjelleren ser greit ut, men når man har spriten synlig i stua synes jeg det ser tacky ut.

• Liker 2
Skrevet

Det lille vi har, har stått høyt inne i et skap da barna var små

Nå er de i slutten av tenårene, og da står flaska nederst i skapet.

AnonymBruker
Skrevet

I en safe, sånn at jeg er helt sikker på at de ikke stjeler mine edle dråper.

Anonym poster: dbc59256ec009c821a9e637190989547

Skrevet

i glasskapet på stua og mine barn har aldri tatt noe av det, heldig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...