Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Oppdaget at jeg ikke har betalt lånekassen de to siste gangene og har heller ikke fått regning for mai. Det er en del regninger hver mnd så det er ikke alltid jeg får med meg hvilke faste regninger som ikke har kommet.

Men jeg har ikke fått purring, har de sluttet å sende purringer?

Er jo litt rart når de tydeligvis ikke har fått inn penger fra meg på over et halvt år.

Har sendt de mail, er jo håpløst å ringe dem.

Anonym poster: 56dcfef789d012ad1f732e499d12fe36

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

jo de sender purring, og betaler du ikke etter en mnd. og de er snar til å sende til inkasso har jeg forstått.

Anonym poster: 67acbc987d18971e6d947d30b9e2fde3

AnonymBruker
Skrevet

jo de sender purring, og betaler du ikke etter en mnd. og de er snar til å sende til inkasso har jeg forstått.

Anonym poster: 67acbc987d18971e6d947d30b9e2fde3

Da skjønner jeg ikke hvor purringen, eller inkassoen er blitt av.

Skrevet (endret)

Du kan jo logge deg inn på minside på lanekassen.no

Endret av Tvist
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo logge deg inn på minside på lanekassen.no

Jeg har sjekket den, det står ingenting. Bare at det ikke er sendt regning for denne terminen.

Skrevet

Den gangen jeg betalte tilbake mitt lånekasselån, hadde jeg første forfall betalt over fire tusen i en smell, det gjorde at hver eneste regning jeg fikk ved forfall etter det, hadde notisen "Du har betalt nok til å dekke innbetalingen ved dette forfall. Hvis du vil, kan du se bort i fra denne regningen".

Om de bedriver samme praksis nå, og du har betalt mer enn du absolutt må på ett av forfallene, så har du litt margin, og da kommer det ikke hverken purring eller inkasso.

AnonymBruker
Skrevet

Et forslag: logg inn på www.sismo.no og sjekk der. For mest sannsynlig ligger nå studielånet ditt hos Statens innkrevingssentral og de vil inndrive det straks.

Du evt kan rette opp dette ved å betale den summen du skylder, da sendes det tilbake til Lånekassen.

Anonym poster: cfc4cb8930f020a67d814bad80b1976c

Skrevet

Hvorfor ikke ordne autotrekk hver mnd?

AnonymBruker
Skrevet

Et forslag: logg inn på www.sismo.no og sjekk der. For mest sannsynlig ligger nå studielånet ditt hos Statens innkrevingssentral og de vil inndrive det straks.

Du evt kan rette opp dette ved å betale den summen du skylder, da sendes det tilbake til Lånekassen.

Anonym poster: cfc4cb8930f020a67d814bad80b1976c

Takk for forslaget. Men det lå ingenting der heller. Venter svar fra lånekassen de nærmeste dagene. De er ikke akkurat de kjappeste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...