Gjest Abelone Skrevet 5. april 2004 #1 Skrevet 5. april 2004 Jeg lurer på om jeg holder på å bli forelsket i en venn... Det er litt slitsomt altså, for jeg har slett ikke lyst. Jeg er gift, lykkelig, mor, fornøyd både med sex/forhold osv. Likevel.... jeg tenker på han andre nesten hele tiden, og har vanskelig for å la være å ta kontakt med ham. Vi sees av og til til lunsj, og ellers sender vi hyggelige og dagligdagse smsèr av og til, noen ganger vitser. Jeg klarer ikke å la være å spekulere på når han neste gang sender meg en melding, eller om jeg skal sende noe til ham. Vi smser gjerne flere ganger om dagen. Føler at jeg holder på å miste kontrollen. Mannen min vet om ham, og at vi har vennskapskontakt, men kanskje ikke riktig hvor mye det dreier seg om. Jeg vil gjerne kutte ut, men syns det er synd/vanskelig og klarer det ikke over tid. Kan kanskje la være et par, tre dager, og så går det en melding igjen. Tror egentlig ikke jeg er forelsket, men liker ham veldig godt, og vil gjerne ha kontakt med ham. Hvor går egentlig grensen? Jeg har ikke lyst til å ha sex med ham, men fantaserer gjerne om å klemme ham, kysse og prate masse om personlige ting med ham. Har ikke gjort noe av dette, og det blir heller aldri aktuelt. Men jeg får ikke fred... hva gjør jeg???? Og jeg mener PRAKTISKE OG KONKRETE RÅD, helst ikke moralisering...!! Please...
Gjest Phair Skrevet 5. april 2004 #2 Skrevet 5. april 2004 Det virker på meg som det du søker er nærhet?
Gjest gjesta Skrevet 5. april 2004 #3 Skrevet 5. april 2004 Jeg kan selvsagt ikke sette meg inn i hva du føler og tenker, men gjør meg likevell noen tanker om det du skriver: Det å føle seg beundret, det å flørte, søke spenning, få anerkjennelse og bekreftet at noen andre vil ha oss, kan være smigrende. Det i seg selv kan være et spenningsmoment i hverdagen som vi kan utfordre og hvor vi føler at vi har kontroll. At en ikke ønsker å gå så langt som å ha sex, eller å leve ut disse følelsene på alvorlig vis, bekrefter etter min mening at man er mer opptatt av selve følelsen enn personen man har følelser for. Råd? Hold deg unna, kutt kontakt. Å leke med følelser er ikke bra, om du føler at du har kontroll på dine egne følelser så tenk på de rundt deg, også han du driver og flørter med.
Suzy Skrevet 6. april 2004 #5 Skrevet 6. april 2004 Still deg ett enkelt spørsmål; Hva er det du mangler der du er? Jeg tror ikke man blir så betatt av en annen som du åpenbart er uten at det er noe du føler mangler der du allerede befinner deg. Du virker sulten på oppmerksomhet, nærhet og tilhøringhet - de lange, dype samtalene og nærheten uten sex du fantaserer om, tyder jo på det. Tenk over hvordan dette rommet best kan fylles - og deretter må du bare holde deg unna "kameraten", på alle måter, for å fortsette kontakten med ham er uansett IKKE løsningen... :trøste:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå