Jentejente24 Skrevet 14. mai 2013 #1 Skrevet 14. mai 2013 Hei! Jeg har nettopp skaffet meg en vintage levis olajakke, herremodell i strl xl. Jeg ønsket en veldig oversized jakke, men synes kanskje den var litt for stor selvom jeg kan bruke den, tross alt.. Men om det er mulig å krympe den litt inn så vil jeg det. Jeg lurer derfor på om noen her har erfaring med eller kunnskap om hvordan jeg kan krympe den? antar det må gjøres i vaskemaskin, og på 60-eller 90 grader... Vil dette fungere? kan det skje noe ille med jakka om jeg kjører på med 90 grader feks? vil den kanskje krympe for mye eller bli helt rar i formen osv? antar at jakka er i ren bomull.. takk på forhånd!
Gjest Lille-pus Skrevet 15. mai 2013 #3 Skrevet 15. mai 2013 Om den har vært vasket tidligere så har den faktisk krympet ferdig alt. Om den ikke tidligere har vært vasket så kjør den i vaskemaskinen og så i tørketrommelen. Du skal uansett være klar over at du nok ikke vil klare å krympe den en størrelse (som jeg mistenker du kunne tenkt deg).
Jentejente24 Skrevet 15. mai 2013 Forfatter #4 Skrevet 15. mai 2013 takk for svar:) bør jeg kjøre på med nitti grader da?
Gjest Lille-pus Skrevet 16. mai 2013 #5 Skrevet 16. mai 2013 takk for svar:) bør jeg kjøre på med nitti grader da? Stoffet tåler 90 grader, men det vil ikke hjelpe deg å krympe jakken er jeg redd.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #6 Skrevet 16. mai 2013 Det er ikke en alt for stor jobb å sy den inn litt hvis du har en symaskin som klarer jeans Eventuelt send den til en skredder som kan tilpasse den for deg. Anonym poster: 1c97434fbf239eeb395877966ceb1073
Jentejente24 Skrevet 16. mai 2013 Forfatter #7 Skrevet 16. mai 2013 ok takk for tips:) skal prøve å vaske den, evt tromle den senere for å se om det kan ha noe effekt.. Ang skredder så er det en tanke, men den er ikke så ille at jeg orker å investere i det. men ellers takk for tips:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå