Gå til innhold

Bekymringsmelding til barnevernet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har leid ut et hus til en småbarnsfamilie et halvt års tid. Iløpet av den tiden har vi mottat klager på festbråk fra flere naboer. Avstanden mellom oss og leieboerene er såpass liten at vi fint kan ta en kjøretur. Vi har blant annet en oppbevarinigsbod i kjelleren vi har vært i titt og ofte. Sist gang møtte jeg på den kvinnelige leieboeren utenfor huset. Hun var full av blåmerker i ansiktet. Så rett og slett ut som om hun hadde fått rundjuling. Min mann ble også oppringt av strømselskapet dems, da han står registrert på adressen. De lurte på om han kunne komme å låse opp for dem, fordi de skulle ta strømmen etter manglende betalte regninger. Til opplysning bor det et barn på to år der. Vi har også fått vite at mannen i familien har flyttet ut.

Synes noe skurrer her, og er bekymret for det lille barnet.

Ville dere sendt inn bekyringsmelding til barnevern?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var et tvilsomt spørsmål om at en annen en den som bor i boligen kan slippe dem inn for å stenge strømmen. Er ikke så sikker på om det er lov.

Hvis mannen alt har flyttet ut kan det hende at det bedrer forholdene for de som bor igjen. Tror jeg heller hadde villet spurt kvinnen om disse forholdene før jeg kontaktet myndighetene. Hvis naboene ikke har fortsatt med klaging etter at mannen forsvant.

• Liker 1
Gjest Marmot
Skrevet

Selvfølgelig skal du melde dette til barnevernet. Skjønner ikke at det er noe å lure på engang.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det synes jeg dere har grunn til å gjøre. Det hørtes urovekkende ut. Bedre å sjekke en gang for mye.. Husk at du kan være anonym

Anonym poster: e6a36112893d1473ccdb5813672d3cc5

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes bare det rett og slett er tragisk dersom familien ikke har råd til å betale strøm når de har et barn på to år, og at toåringen har måtte ha vært uten strøm en stund.

Klaget på festbråk har roet seg etter at mannen har flyttet ut, men ifølge facebook er de sammen igjen nå.

Hva med at moren så mørbanket ut, er ikke noe dere tenker på som suspekt?

Mannen min er forresten uenig med meg. Han vil ikke melde....

AnonymBruker
Skrevet

Stenger de strømmen etter bare et halvt år?

Anonym poster: 6f979a7367d11e91b7f8d44b6348e019

Skrevet

Hva mener du med at de stenger strømmen bare etter et halvt år? Vet ikke hvordan prosedyren er der ift. ubetalte regninger og stenging av strøm jeg men....

AnonymBruker
Skrevet

Er disse menneskene folkeregistrert der? Strømselskapet er pliktig å melde når de oppdager at det bor barn i en boenhet der de vurderer å stenge strømmen.

Anonym poster: e67552354f59bc7b6742f6ded47b0248

Skrevet

Herregud, du må melde!!!

• Liker 4
Skrevet (endret)

Stenger de strømmen etter bare et halvt år?

Anonym poster: 6f979a7367d11e91b7f8d44b6348e019

De stenger strømmen mye fortere også, det kommer an på hvor lange lister de har på utestående regninger. Og de melder IKKE til barnevernet om det bor barn der.

Jeg ville snakket med kvinnen før jeg meldte. Det kan slå alle veier, og er ikke nødvendigvis heldig for barnet heller hvis denne blir tatt fra ikke bare den som er voldelig, men mor også. Barnevernet tenker ikke slik at de hjelper både mor og barn. Men det er urovekkende at mor er sammen med denne mannen igjen.

Blir helt satt ut over hvor naive folk er altså...

Endret av Kontormus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...