Gå til innhold

Borgerlig vielse, og så forbønn senere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, dette lurer vi litt på å gjøre.

(Her kan dere lese hva forbønn går ut på: http://www.lunner-kirken.net/modules.php?op=modload&name=PagEd&file=index&topic_id=15&page_id=38 )

Ser for oss enkel vielse, med kun få personer, på tinghuset i år, og så å ha forbønn i kirken om et års tid, og da å ha fest for familie og venner først da.

Hva tenker dere om den måten å gjøre det på?

Anonym poster: c6ab8ed9878db3ad833f4cb951bfbdb0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går vel an ?

Gjest Kiara!
Skrevet

Hvorfor vil dere det? (bare nysgjerrig). :)

Vi må gjøre noe a`la det samme siden han som skal bli min ektemann er ateist og jeg er kristen. Jeg har et behov for at en prest velsigner ekteskapet vårt og regner ikke med at det blir så stort problem bare herrKiara slipper å gjøre det i kirken.

Skrevet

Jeg kjenner noe som gjorde dette, de skulle egentlig ha bryllup til sommeren, så ble de uventet gravide (eller hun ble det) og giftet seg på tinghuset. Forbønn og fest tok de til sommeren.

Jeg synes det er veldig fint om det er grunner til at dere vil være gift, men ikke kan ha en stor fest nå. Da ville jeg gjort det på den måten, tatt festen i sammenheng med forbønn, for det er vitkig for meg å få forbønn i kirken (enten under vielsen, eller etter slik som du tenker)

Gjest Kiara!
Skrevet

Tenkte ikke på sånt jeg.. blond. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...