AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #1 Skrevet 14. mai 2013 Hei, Jeg har vært sammen med kjæresten min i 10 år nå . Hun bor i sverige og jeg i Norge.Hun har to barn 14 og 19 år og jeg har på 11 og 17 år. Vi har møtt hverandre annen hver helg og noen ganger oftere iløpet av de 10 åra. Hun er impulsiv,perfeksjonist pen, jobbet som model og på tv i sine yngre dager. Hun levde jet set liv før hun giftet seg og kom til sverige. Hun bodde med mannen sin i 6 år før han ble utro og forlot henne med 2 unger. Hun kunne ikke svensk og han holdte på å kaste henne ut av leilligheten. Idag eier hun leilligheten som det ikke er noen lån på til en verdi av ca 1,4 mill og husleie på 8000 kroner. Jeg møtte henne første gang for 10 år siden og ble stormforelsket. Hun jobbet i motebutikk og hadde ikke så god rå. Jeg er ingeniør og tjener bruktbart. Vi har reist sammen rundt i verden,Tokyo,Dubai,Las vegas,Los Angeles,Paris og levd jet set liv men det var som regel jeg som betalte allt og jeg hadde ikke noe imot det. Hun var en dame som likte dyre ting som Tiffany,Hermes,Valentino osv fine restauranter og hoteller. Noen ganger hendte det at vi krangla litt når hun ville ha veske til 8000 kroner og andre dyre ting for tross allt betalte jeg reisa.mat ,hotell og kan ikke i tillegg betale for dyre gaver. Problemet startet for 4 år siden når hun mistet jobben. Hun gikk på arbidsledighetstryggd og til slutt på sosialen for å klare seg.Hun låner også penger fra vennina si til mat fordi hun ikke har nok penger.Når jeg kommer til henne annen hver helg, så må jeg betale for mat for hun har ikke penger. Jeg betaler for kino og reiser osv men hun vil i tillegg at jeg skal legge igjen penger så hun har til å leve så hun slipper å dra til vennina. NOen ganger legger jeg igjen penger og jeg har kjøpt litt klær til henne. Problemet nå er at dette har vart de siste 3- 4 åra og jeg elsker henne men jeg føler meg som en sosial bidrager fra Norge. Jeg har sakt til henne om du vil at jeg skal forsørge deg så har vi ikke råd til reising og livet vil komme inn i rutine og vi vil kanskje gå lei av hverandre. Jeg har også sagt at vi kan kjøpe en leillighet sammen for da føler jeg at jeg eier noe samtidig som jeg hjelper henne.Men det vil hun ikke fordi hun holdte på å bli kastet ut av sin ex så hun er redd. Idag er slik at jeg kommer annen hver helg ,kjøper mat og noen gang klær og når jeg reiser hjem så går hun til vennina for å låne penger til mat og regninger som ikke dekker det hun for fra sosialen. Det vi ofte krangler om er at hun ser og ønsker seg dyre ting og så har hun ikke penger til å leve av og da blir jeg sur. Hun sliter med migrene og depresjon. Hun går i terapi idag og sier at hun har mistet følelser for meg og det etter at hun har vært hos terepauten. Når jeg er sammen med henne så holder hun meg i armen vi koser og hun lar meg kysse henne men i senga er hun litt kald og det forstår jeg pga depresjonen pga økonomien og arbeidsløsheten. Men hvordan kan hun bare si at hun har mistet følelser fordi terapauten og statestikken hennes har sagt det?Jeg vet at hun er deprimert og at hun har mistet sexlysta for det er ikke akkurat det du tenker på i hennes situasjon.Men jeg føler innerst inne at hun har følelser og er glad når jeg er der. Hun prøver å holde avstand fra meg og har sagt at det er slutt. Jeg var hos kjæresten min for 14 dager siden og vi hadde det fint følte jeg.Vi var i københavn ,spiste ute,kjøpte jakke til henne. Så kom søndag og da hadde vi en liten krangel. Etter den søndagen så gikk hun til terapauten igjen og etter hun har vært hos henne så vil hun gjøre det slutt. Jeg spurte henne hvorfor. Hun klarer ikke å være i forhold når ikke hun kan gi noe og at hun trenger tid til å være for seg selv til å finne seg selv.Terapauten har også sagt at hun har migrene pga meg og at vi burde ta pause og at hun ikke har følelser for meg og at de kan aldrig komme tilbake som de var. Årskaen trolig at hun ikke følte at jeg var som en man for henne økonomisk men at hun måtte gå til vennina å låne penger til mat og regninger og det har samla seg i noen år. Jeg sa til henne i begynnelsen at jeg er ikke millionær og jeg kan ikke betale allt Jeg er sur på terapauten for jeg mener jeg også burde ha vært der under samtalene. Jeg mener også at jeg må støtte kjæresten min og være nær henne og ikke fra henne.Jeg vil ikke miste henne men jeg føler at jo lengere tid jeg er ifra henne så vil jo følelsene forsvinn fra hennes side og jeg vil miste henne. Jeg vet at det beste for meg er å bare glemme henne men jeg klarer det ikke. Situasjonen er slik idag. Hun går til terapaut og etter hun har begynt å gå der så prøver hun å holde avstand fra meg ved å ikke ringe så ofte.Hun har også sagt at hun ikke har følelser fordi det viser statestikken og det har terapauten sagt,Terapauten har også sagt at det er bare en vane sak at vi er samme og at vi er mer som kusiner enn kjærester.Jeg mener allt dette er pga jobb situasjonen og det svenske systemet. Hun sier at det er slutt for hun har ikke noe å gi og at hun må finne seg selv.Hun er sint på seg selv for at hun ikke har følelser for meg. Jeg snakket med henne igår og sa om du vil så kommer jeg til helgen.Hun gråt i telefonen og sa at det ikke er riktig siden hun ikke har følelser men inerst inne så vet jeg at hun har Jeg gråter nesten hver dag og på jobben låser jeg meg på WC for å slippe noen tårer. LOVE HURTS . Det ble litt rotete skrevet Anonym poster: 78a5e07dc7d6ae40a327464b0cc121c9
Gjest Bud Skrevet 14. mai 2013 #2 Skrevet 14. mai 2013 For å være ærlig så leste jeg ikke mange linjene... Bruk avsnitt! Du som ingeniør burde kunne såpass.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #3 Skrevet 14. mai 2013 Synes du det er greit at hun snylter på deg da? Hun lever jo på deg og blir behandlet som en prinsesse. Slutt å kjøp dyre jakker og middager til hun. I et forhold der den ene gir og den andre bare tar, hadde jeg aldri giddet. Anonym poster: 8936e728f2ca7164c5ef16e421fffe83
Gjest KateW Skrevet 14. mai 2013 #4 Skrevet 14. mai 2013 Føler du at du bare fortjener kjærlighet om du bidrar økonomisk? Terapeuter snakker ikke om statistikker og sier at folk skal gjøre det slutt. Terapeuter skal veilede mennesker til å finne ut av egne følelser. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #5 Skrevet 14. mai 2013 Dere har hatt et avstandsforhold i 10 år? Og du finansierer så og si hele livet henne. Hun høres generelt rimelig uselvstendig ut. Jeg tviler på at terapeuten hennes har sagt det slik du beskriver det, det er ikke noen grunn til å være sur på terapeuten hennes. Men forholdet deres høres usunt ut, slutt ihvertfall å gi henne penger! Anonym poster: a7e63d1f4911e7c44bf35e4f070a45ea
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #6 Skrevet 14. mai 2013 Har dere ikke tenkt til å flytte sammen snart? Anonym poster: 321dd9ceddcddc00cb81444c1b7aea02
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #7 Skrevet 14. mai 2013 Snyltedama bør få ræva i gir og finne seg en jobb. Og du bør slutte med å kaste bort tida di på henne, hun har ingen følelser for deg men du fortsetter likevel med å prøve å kjøpe deg inn i livet hennes. Du ligger med ei dame som ikke har følelser for deg, og så legger du igjen penger når du går. *kremt* det begynte kanskje som et kjæresteforhold, men sånn som situasjonen er nå ser det mer ut som at hun har utviklet seg til en luksusprostituert med deg som eneste kunde. Anonym poster: 134c0f4229c18557d76daa7ff3e3b16d 3
Gjest Sugardaddy Skrevet 14. mai 2013 #8 Skrevet 14. mai 2013 Takk for svar og unnskyld for skrivinga. Den iphonen min er ikke god. Jeg har ikke ligget med henne etter at hun fortalte meg at hun ikke har følelser. Hun har vært uten jobb ganske lenge og hun er veldig, deprimert, ulykkelig, forvirret pga at hun ikke har jobb eller penger. Er dette bare en periode som går forbi? Mener hun det hun sier at hun ikke har følelser for meg lenger bare sånn plutselig? Har noen andre hær vært i lignende posisjon?
Gjest mhm Skrevet 14. mai 2013 #9 Skrevet 14. mai 2013 Nå syns jeg du høres ut som ei 14 år gammel jente, som er forelska i en fyr og har mange unnskyldninger på hvorfor han behandler henne som dritt...
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #10 Skrevet 14. mai 2013 Dette KAN være en periode som går forbi, men ikke hvis ikke situasjonen endrer seg. Og det er her du kommer inn bildet, hvis du slutter å gi henne penger uten mål og mening! Hun har jo ikke en gang følelser for deg, eller noen intensjoner for å ønske det, får jeg inntrykk av..? Hvor var du den dagen de sendte rundt notisene om hvordan man burde være en sugardaddy ? Anonym poster: 6fb33eb8f669ab643c73e37f4e00773d
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #11 Skrevet 14. mai 2013 Hvorfor forsette å gi hun penger om hun ikke har følelser for deg? Dere er jo ikke kjærester i hennes øyne når hun ikke føler noe for deg. Burde du ikke kjenne henne ganske godt tter 10 år? Finn deg ei ny dame. Jeg hadde aldri godtatt å bli brukt på den måten. Anonym poster: 8936e728f2ca7164c5ef16e421fffe83
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #12 Skrevet 14. mai 2013 Hun er jo i praksis hora di. Du gir henne penger = du får sex tilbake. Nå som du ikke er interessert i å brødfø henne lenger, er ikke hun interessert i sex lenger. Anonym poster: 489bf252e875f823ccaa575833d9c143
Miss moneypenny Skrevet 14. mai 2013 #13 Skrevet 14. mai 2013 Beklager, men jeg tenker at hun kanskje sier disse tingene (terapeuten sier ditt og datt) for at du ikke skal lukke lommeboka...
Gjest Sugardaddy Skrevet 15. mai 2013 #14 Skrevet 15. mai 2013 Jeg vet hvordan dere tenker og sånn tenkte jeg også. Men hva hadde dere gjort om partneren deres mister jobb og havner på sosialen og ikke har penger til mat? Ville dere bare forlat personen? Jeg elsket henne og jeg merket at hun ble mer og mer deprimert jo lenger hun var uten jobb. Jeg trodde at dette kommer til å ordne seg når hun kommer ut i jobb igjen men nå har det godt 3år.
Gjest Faerunpedia Skrevet 15. mai 2013 #15 Skrevet 15. mai 2013 (endret) Jeg vet hvordan dere tenker og sånn tenkte jeg også. Men hva hadde dere gjort om partneren deres mister jobb og havner på sosialen og ikke har penger til mat? Ville dere bare forlat personen? Jeg elsket henne og jeg merket at hun ble mer og mer deprimert jo lenger hun var uten jobb. Jeg trodde at dette kommer til å ordne seg når hun kommer ut i jobb igjen men nå har det godt 3år. Hun går på sosialen og har ikke penger til mat? Da lurer jeg på hva grunnen til det er, selv om man ikke får mye penger skal jo dette dekke det viktigste som mat. En annen ting er at er man arbeidsløs så senker man standarden. Du betaler reiser, restauranter, dyre klær. Hvis jeg hadde vært i hennes situasjon og trengte penger fra kjæresten min, hadde det vært snakk om et minimum, ikke slik du beskriver det, at hun lever et luksusliv på din bekostning. Du sier dere krangler om det, det høres jo ut som om hun nærmest krever at du øser ut penger, det er frekt. Og hvorfor kan hun ikke få seg en jobb, prøver hun overhodet? Sorry, men hun høres umoden og bortskjemt ut, og du burde ihvertfall sette foten med mht penger. Endret 15. mai 2013 av Faerunpedia
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #16 Skrevet 15. mai 2013 Jeg vet hvordan dere tenker og sånn tenkte jeg også. Men hva hadde dere gjort om partneren deres mister jobb og havner på sosialen og ikke har penger til mat? Ville dere bare forlat personen? Jeg elsket henne og jeg merket at hun ble mer og mer deprimert jo lenger hun var uten jobb. Jeg trodde at dette kommer til å ordne seg når hun kommer ut i jobb igjen men nå har det godt 3år. Jeg hadde såklart hjulpet med noen utgifter, men jeg hadde forutsatt at at han forsøkte å få seg jobb og at han senket standarden. Dama di later ikke til å gjøre dette, så jeg hadde dumpet vedkommende forlengst om jeg var deg. Anonym poster: 134c0f4229c18557d76daa7ff3e3b16d
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2013 #17 Skrevet 15. mai 2013 Hun er dame med dyr smak.Når hun hadde jobb så kjøpte hun ting til meg, lagde romantiske middager osv. Hun bor I Malmø i Sverige og arbeidsledigheten er høy, hun søker jobber nesten hver dag og hun går på barnehage for voksne som arbeidsformildingen arrangerer. Hun blir mer og mer deprimert for hver dag hun går der. Hun har gått rundt personlig og spurt om hun kan få jobb og noe steder har hun fått til svar at hvis hun gir dem 50000 under borde så skal hun få jobb. Dette er Sverige vårt naboland. Jeg har unger og leillighet i Norge og hun i Sverige . Allt jeg ville var at hun forsørger seg selv og ungene så står jeg for livsglede som spa, reising osv men det fungerer ikke når hun ikke har jobb og sosialen dekker ikke alle utgiftene hennes så da må hun låne penger av venninna si som er igjen sur på meg fordi jeg er typen hennes.
Gjest KateW Skrevet 15. mai 2013 #18 Skrevet 15. mai 2013 Hvorfor spør du om synspunkter når du egentlig ikke virker interessert i å høre dem? Du forsvarer henne du omtaler som kjæresten din, sine valg. Hvordan har hun råd til terapeut, når hun ikke har råd til mat til barna sine? Hva slags mat lager hun? Har hun satt opp budsjett over hvor mye hun kan bruke basert på pengene hun har til rådighet? Dette er ting du kan hjelpe henne med. Hvor kresen er hun på jobb? Osv.
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2013 #19 Skrevet 16. mai 2013 Jeg prøver ikke å forsvare henne selv om det høres sånn ut men prøver å beskrive den vanskelige situasjonen hun er i. Spørsmål som jeg håper en kvinne kan svare på. Hun har vært deppa pga jobb/unger/økonomi, hun har vært litt kald mot meg pga det og jeg har akseptert det og tenkte det ordner seg når hun får jobb. Etter at hun har gått hos terapauten så føler jeg at hun tar mindre og mindre kontakt med meg. Det siste hun sa til meg er at hun har ikke følelser for meg eller noen annen, og hun har ikke energi, og hun føler at hun ikke kan gi meg noe før hun finner seg selv først. Hun vet ikke hvor lang tid det vil ta men hun synes jeg burde gå videre med mitt liv. Når jeg er med henne så er hun glad og vi ler, holder hverandre i hånda og virker som nyforelsket. Jeg føler når jeg er med henne at dypt inni seg så har hun følelser for meg. Er det utbrenheten, depresjonen hennes soom sier at hun ikke har? Hva er det beste jeg kan gjøre, skal jeg bare stoppe å ta kontakt og vente til hun gjør det?skal jeg sende blomster til henne...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå