Gå til innhold

Bør jeg ta det for god fisk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble lagt inn på sykehus med intense magesmerter, før jeg ble lagt inn kastet jeg opp store mengder galle.

Det ble først antatt at det var nyrebekkenbetennelse, men da jeg ikke ble bedre med antibiotika ble det mistanke om nyrestein.

Jeg ble lagt inn på sykehus, dopet til den store gullmedalje og undersøkt med ct og blodprøver.

Ct viste at jeg hadde nyrestein, men den skulle passere av seg selv og jeg fikk smertestillende og muskelavslappende for å lette passeringen.

Så ble jeg sendt hjem. Bare noen timer etter hjemkomst kollapset jeg og hylte av smerter, det var som om noe sprakk i magen.

Ble hentet av ambulanse og lagt inn på observasjon. En lege kom med hendene i lomma, sa det ikke var noe å gjøre.

Jeg spurte om det kunne være gallen, da det er noe som har vært trøblete i familien.

Det ble raskt avfeid da ct viste at jeg hadde nyrestein, han var ikke interessert i å sjekke noe mer.

Dagen etter ventet jeg en hel dag på å få prate med lege, og da kom den samme som hadde sendt meg hjem. Han så mindre interessert ut, med tyggis i kjeften og sa jeg kunne reise hjem, men dersom jeg ville bli en dag til kunne jeg det.

Noe inngrep ville han ikke gjøre da det var best om steinen(e) fikk passere naturlig. Smertestillende var eneste løsning, med mindre de intense smertene ikke ga seg.

Jeg spurte også han om det kunne være gallen, men ikke snakk om at han ville sjekke det.

Jeg lå over en natt til, fikk smertestillende og dagen etter en ny lege å snakke med. Hun hadde knapt sett på ct bildene, men i følge papirene var det en nyrestein og det andre var bare for smågrus å regne, så jeg kunne bare reise hjem.

Skal det virkelig være slik at de ikke undersøker alle muligheter?

Da jeg sa det sprakk i magen sjekka de det ikke, for jeg hadde jo bare nyrestein som i seg selv gjør veldig vondt.

Jeg har fremdeles vondt i magen, men ikke slik at jeg føler jeg er i ferd med å dø. Burde jeg ta for god fisk at det bare er snakk om nyrestein, eller bør jeg stå på å be om en full utredning?

Jeg vil jo ikke virke hysterisk heller, men å ligge på sykehus er noe jeg takler dårlig og har helst ikkelyst til å havne der igjen med det første.

Ellers tenker jeg jo at det er litt rart å få voltaren som smertestillende, når det er noe som magen kan reagere på.

Burde jeg klage eller bare se det an å håpe det beste?

Langt innlegg dette, men jeg er så lei av den vonde magen..

Anonym poster: c926d5169499d481813dc3d2263ce49b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...