Gjest Tex Skrevet 5. april 2004 #1 Skrevet 5. april 2004 I dag har vi så godt som bestemt helt ferdig hva vi skal ha på koldtbordet vårt. Det blir (omtrent) dette: Karbonader og løk Laks og eggerøre Grillet kylling Helstekt kald ørret Reke og fiske kabareter Pastasalat med skinke og ost Roastbeef Speketallerken Potetsalat Biffgryte Brød Smør Remulade Sennep Sprøstekt løk Majones Flatbrød Dressing (såvidt jeg husker nå....) I tillegg skal vi selvsagt ha alle mulige slags garnityrer, som fex reker, skjell og krepsehaler til ørreten, grønt som fex agurk, paprika og mais... Noen som har lyst til å kommentere...?
Pepperkake Skrevet 5. april 2004 #2 Skrevet 5. april 2004 Slurp! Dette syns jeg virker meeeget bra! Gjennomtenkt må jeg virkelig si!! :-)
VesleBråka Skrevet 5. april 2004 #4 Skrevet 5. april 2004 Jeg vet ikke om jeg synes karbiser med løk er bryllupsmat. Det er mer veikro-mat. Tror kanskje jeg ville hatt litt mer morsom sjømat som reker og krepsehaler (litt mer enn garnityr) osv. for å ta et steg oppover til festmat. Det avhenger jo av pris så klart.
Gjest Ethereal Skrevet 5. april 2004 #5 Skrevet 5. april 2004 Hva med i tillegg å ha noen rene grønnsakretter, bortsett fra salat? Ikke nødvendigvis fordi folk er vegetarianere, men fordi man liker avveksling. Selv har jeg dilla på grillede grønnsaker for tida (paprika, aubergine, løk, sqash...)
Pusekatt Skrevet 5. april 2004 #6 Skrevet 5. april 2004 Jeg savner ostefat, og grønn salat, ellers ser det variert og bra ut, Tex! Mange som synes reker er godt på koldtbord også. Karbiser med løk kan absolutt være festmat, vi kjøpte karbonader hos den lokale slakteren, som var KJEMPEGODE. Noe helt annet enn soyapucker du får kjøpt i frysedisken på Rema, liksom.
Fru Snurp Skrevet 5. april 2004 #7 Skrevet 5. april 2004 Jeg synes at dette utvalget var veldig tradisjonelt og kjedelig. Tror dere med fordel kunne gjort det mer spennende. Det er selvsagt bra å ha en del "klassikere" på koldtbordet med såpass stort spenn som det gjerne er blant bryllupsgjester, men jeg synes godt dere kunnne vært mye mer kreative.
Amelie Skrevet 5. april 2004 #8 Skrevet 5. april 2004 Synes det ser greit nok ut (men så er ikke jeg noe koldtbord-fan heller)... Savner ost, mer grønnsaker og noen "eksotiske retter". Det finnes utrolig mange tapas-retter, indiske godsaker og thai-retter (for å nevne mine favoritter) som hadde passet ypperlig på et koldbord. Bare noen små tips
Gjest gjest1 Skrevet 5. april 2004 #9 Skrevet 5. april 2004 Synes det høres veldig godt ut. Ble sulten nå gitt... Men synes kanskje det burde være mere grønnsaks retter/ting.. Men karbonader er alltid en sikker vinner!!
Gjest Tex Skrevet 5. april 2004 #10 Skrevet 5. april 2004 Jeg vet ikke om jeg synes karbiser med løk er bryllupsmat. Det er mer veikro-mat. Karbissene er bl a til meg, deter omtrent det eneste jeg spiser.... Tror kanskje jeg ville hatt litt mer morsom sjømat som reker og krepsehaler (litt mer enn garnityr) osv. for å ta et steg oppover til festmat. Vi liker ikke sjømat noen av oss og syns egentlig at vi har strukket oss langt
Gjest Tex Skrevet 5. april 2004 #11 Skrevet 5. april 2004 Hva med i tillegg å ha noen rene grønnsakretter' date=' bortsett fra salat? Ikke nødvendigvis fordi folk er vegetarianere, men fordi man liker avveksling. Selv har jeg dilla på grillede grønnsaker for tida (paprika, aubergine, løk, sqash...)[/quote'] Det var lurt. *skrive seg bak øret*
Gjest Tex Skrevet 5. april 2004 #12 Skrevet 5. april 2004 Jeg savner ostefat, og grønn salat, ellers ser det variert og bra ut, Tex! Mange som synes reker er godt på koldtbord også. Vi hadde tenkt å ha reker, men vi spiste reker her hjemme i går og kom til at det var et forferdelig klin, så vi dropper det... Ost skal vi heller ikke ha, vi har begrenset med plass på bordet og måtte kutte noe. Så vi droppet hele ostegreia....
Gjest Tex Skrevet 5. april 2004 #13 Skrevet 5. april 2004 Jeg synes at dette utvalget var veldig tradisjonelt og kjedelig. Tror dere med fordel kunne gjort det mer spennende. Det er selvsagt bra å ha en del "klassikere" på koldtbordet med såpass stort spenn som det gjerne er blant bryllupsgjester' date=' men jeg synes godt dere kunnne vært mye mer kreative.[/quote'] What can I say, vi er ultrakjedelige.... Vi liker det sånn, spiser hverken tapas, sushi, blekksprut eller andre merkverdigheter
Gjest Tex Skrevet 5. april 2004 #14 Skrevet 5. april 2004 Det finnes utrolig mange tapas-retter' date=' indiske godsaker og thai-retter (for å nevne mine favoritter) som hadde passet ypperlig på et koldbord. Bare noen små tips [/quote'] Vi spiser ikke sånn mat, vi.... :oops:
Gjest Tex Skrevet 5. april 2004 #15 Skrevet 5. april 2004 Synes det høres veldig godt ut. Ble sulten nå gitt... Men synes kanskje det burde være mere grønnsaks retter/ting.. Men karbonader er alltid en sikker vinner!! Hva mener du med grønnsaks retter/ting? ? *nysgjerrig* Forslag?
Lula Skrevet 5. april 2004 #16 Skrevet 5. april 2004 Vi spiser ikke sånn mat, vi.... :oops: ....men kanskje gjestene deres gjør? ;-)
Lemona Skrevet 5. april 2004 #17 Skrevet 5. april 2004 Erfaringsmessig er det svært få som synes cabaret er spesielt godt, så det hadde jeg heller byttet ut med noe annet. Ellers var utvalget helt greit, men ikke spesilet spennende.
VesleBråka Skrevet 5. april 2004 #18 Skrevet 5. april 2004 Karbissene er bl a til meg' date= deter omtrent det eneste jeg spiser.... Seriøst? Du spiser omtrent KUN karbiser? Får du ikke litt vel ensidig kosthold da? Det går an å ha rensede reker i en bolle med is i. Da slipper man rekeskall og gris overalt..
Gjest Tex Skrevet 5. april 2004 #19 Skrevet 5. april 2004 ....men kanskje gjestene deres gjør? ;-) Jo det kan hende, men det er nå vi som skal bestemme hva vi skal ha her. Dessuten er de aller fleste som kommer trauste vestlendinger, med snas for samme typen mat som oss.
Gjest Tex Skrevet 5. april 2004 #20 Skrevet 5. april 2004 Erfaringsmessig er det svært få som synes cabaret er spesielt godt' date=' så det hadde jeg heller byttet ut med noe annet. Ellers var utvalget helt greit, men ikke spesilet spennende.[/quote'] Kabareten er mest til alle de over femti
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå