Gå til innhold

Pakke for en uke i syden...

Anbefalte innlegg

Gjest Seajewel
Skrevet

Jeg reiser årlig til syden (denne gang Spania), men den pakkinga er noe herk hver eneste gang. Nå blir det ikke noe party eller fine middage på turen, det blir tidlige morgener, tidlige kvelder, mye strand og noen utflukter. Hvor mye og hva, ville dere anbefalt meg å pakke? Hvor mange sko? Så lang er lista hittil:

Bikini (men hvor mange)

tre sommerkjoler

brune sandaler (Som disse, men i brunt skinn: https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS1j5TT-9XSFsQtdNrOCKnEQoMsu1cyysTPPkFYS3eQY3hu8QP- )

kort shorts, kort skjørt

flip-flops (sorte)

topper, men hvilke? har en ny hvit one-shoulder topp jeg må ha med.

solbriller, smykker, armbånd

Tror nesten jeg må shoppe litt før jeg drar. Hjelp, noen gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pakker lite og lett, for jeg har tidligere pakket aaaltfor mye, sånn at halvparten ikke har blitt brukt...

Jeg ville tatt 4 bikinier, da jeg ikke liker å blande klor og saltvann, så to til hver type vann

Du trenger ikke tre kjoler og skjørt, velg! Du skal være der syv dager, det går an å bruke samme kjole/skjørt flere ganger

Shorts er greit til utflukter

Basic topper så det passer til alt av shortser/skjørt

Solbriller trenger du ikke mer enn ett par av, det er noe man får kjøpt der hvis de blir ødelagt eller borte

Smykker og armbånd hadde jeg droppet, for det blir bare brukt når du skal ut å spise

Ellers må du huske ladere, pass, penger, solkrem og idoform :-) God tur!

Skrevet

2-3 badedraker

3 kjoler

kosmetikk

ladere-fotaperat-telefon-pc

2 store badehåndkle

Klarte meg med det

Gjest Seajewel
Skrevet

Jeg bruker ikke badedrakt, men takk for tipset om å bruke forskjellig bikini i klor og saltvann. Det har jeg ikke tenkt på tidligere, bare vært nøye med å skylle ut vannet.

Smykker, spesislt armbånd må jeg ha, siden det er min stil. Og på sommeren kommer det enda mer frem.

Hvilke sko tar dere med?

Skrevet

Jeg ville hatt gode sko til utflukter, et par finere sko til middagen på kvelden (kan godt være ballerinasko) og ellers flipflops :-)

Skrevet

Jeg skal snart to uker til syden. Skal på en del turer og utflukter så da tar jeg med meg lette joggesko som er gode å gå i. Skal reise i disse slik at de ikke tar stor plass i kofferten. Tar også med brune sandaler i skinn og flipflops. Av klær skal jeg ta med en lett strandkjole, 3 shortser, en kjole, noen basic topper som passer til alt og noen litt finere topper. Tror jeg også tar med en cardigan eller en hettejakke i tilfelle det blir kaldt på kvelden og en joggebukse. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid to par bikinitruser pr bikini-bh. Altså to topper og fire underdeler.

Badehåndkle.

Cardigan (for kjørlige kvelder)

To kjoler.

En shorts

To topper.

Toalettsaker.

Min elskede kindle, en forsikring mot kjedsomhet.

Klærne jeg har på flyet nedover legger jeg til side og tar på meg når jeg skal hjem.

Husk at om du trenger noe, så finner du nok en butikk :) Du er ikke akkurat i jungelen ;)

God tur!

Anonym poster: fbf8352ec2b4e70779f48f3d34c6e6ef

AnonymBruker
Skrevet

Gjør som fotballfrue, heheehe:

Slik går jeg frem:

♥ Legger alt jeg ønsker å ha med meg på ferie i en bunke midt på skapet.

♥ Går gjennom hvert plagg og ser hva som fungerer sammen. Legger dette i mindre bunker.

♥ Tilslutt kommer jeg frem til et plagg for hver dag – i dette tilfellet 7 forskjellige antrekk. Viktig å prøve kombinasjonene på, slik at du vet det funker like fint på kroppen din som på gulvet.

♥ De ferdige antrekkene legger jeg ut på gulvet på rekke og rad. Prøver å legge det litt slik som i denne collagen, deretter tar jeg bilder av det med telefonen min:

♥ Jeg pakker deretter et og et antrekk sammen, og oppå hvert antrekk legger jeg tilbehør som smykker og ringer i en gjennomsiktig pose, gjerne sammen med en lapp slik at jeg husker hvilket antrekk tilbehøret skal brukes til.

Orden er altså stikkordet, og dette krever TID, men det er så verdt det! Du vet hva du skal ha på deg hver dag og du slipper å bruke tid på dette mens du er på ferie. Det er jo en fryd, rett og slett :-) I tillegg har jeg med meg basisplagg som bikinier, deminshortser, flip flops og typiske strandplagg. Dette planlegger jeg ikke, men jeg tar med meg de fleste bikiniene mine, ca. 3 strandkjoler og 4 shortser samt en del basis-singletter, så vet jeg at jeg har nok.

http://fotballfrue.no/2013/05/05/nyheter-fra-cameo-og-mine-beste-pakketips/

Anonym poster: 3179d0bd6ce45386bb12aa832a35e4e4

• Liker 1
Skrevet

når jeg reiser en uke til syden pleier jeg å pakke:

5-6 bikinier (liker å ha litt å velge mellom og så tar de jo ikke så stor plass)

2 skjørt

2 shortser

3-4 topper

3-4 kjoler (noen strandkjoler og noen litt finere)

undertøy

1 par flipflops

2 par sandeler

1 par pumps/finere sko

toalettsaker

antrekket jeg reiser i er inkludert i dette. pleier som regel å bruke to forskjellige antrekk om dagen (et på stranda og et på kvelden) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...