Gå til innhold

Katt som muligens er drektig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en innekatt på ni måneder som vi lurer på om kan være drektig. Hun har hatt løpetid den siste uka, og på helga hoppet hun ut et åpent vindu og luftet seg. Hun har aldri vært ute før, og var heller ikke ute lenger enn en times tid. I dagene etter har vi hatt ulende hannkatter utenfor vinduene, og hun oppfører seg normalt igjen (når hun har løpetid kurrer hun mye og gnir seg mot alt). Vi hadde planer om å sterilisere henne å la henne gå ut når hun ble året, men nå er jo kanskje det litt seint. Har hørt at det går ann å sterilisere katter og fjerne foster i samme slengen, og siden jeg syns det er nok kattunger som trenger hjem så kommer jeg nok til å gjøre det. Det jeg lurer på nå er om det finnes noen måte jeg kan finne ut om katten virkelig er drektig på? Hvordan finner dyrlegen ut om hun er det såpass tidlig i svangerskapet? Merker jeg sliter litt med det etiske rundt det hele, og er redd for at kattemor kan få traumer. Er det noen som har noen erfaringer rundt dette?

Veldig takknemmelig for svar!

Anonym poster: 33d39a368c5d40072ab42cacf4f8e06b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enkleste måten er å ta ultralyd og blodprøve. Eller bare bestille time for kastrering og fortell veterinæren at du har mistanke om at hun allerede er drektig slik at de ikke får noen overraskelser under inngrepet.

• Liker 2
Gjest Lille-pus
Skrevet

Det er bare å bestille vetrinærtime nå.

The basic facts er som følger: Kattemor får ingen traumer, det er en litt for menneskelig tanke.

Etisk vil jeg mene at å la 2-3-4-5-6 kattunger komme til verden, for så å muligens avlive dem hos vetrinæren etterpå, er etisk mye mer betenkelig enn å kastrere katten din nå.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...