AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #1 Skrevet 13. mai 2013 ... og alle slike sosiale medier. Kjæresten min og jeg har vært sammen i snart 3 år, og han er en sånn som alle her i byen vet hvem er - noe som resulterer i over tusen venner på facebook. Og han sier selv han ikke bryr seg så veldig om facebook, men legger stadig ut ord og meninger om ditten og datten. Det som plager meg, hvor rart det enn er, er at jeg er skikkelig usynlig.der. På ingen, absolutt ingen måte, kan man se at jeg i det hele tatt er i livet hans. Aldri skriver han om ting vi har gjort, isåfall bare ting han har gjort, ingen bilder der jeg er med, ingen sivilstatus. Jeg har èn gang tagget han i min status, og da har han likt den, men det er det mest dristige vi har gjort på facebook. Jeg forstår veldig godt ønsket om anonymitet på en sånn plass, at han kanskje ikke vil at alle skal vite alt om han på nettet. Jeg er selv veldig lukket og sparsom med informasjon, men vil veldig gjerne vise verden at jeg er i et forhold- og det med han. Det høres sikkert banalt ut, for vi har det jo bra her hjemme. Det er bare det ønsket om å ikke bli gjemt bort på siden hans, som han jo driver ofte med. Når han ikke legger ut noe, så chatter han mye med vennene sine og er en sosial mann der også. Høres det veldig rart ut at jeg ønsker å være en større del av livet hans og bli jenta han prater om? Anonym poster: a5bf16116497655c28103ee477d1a211
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #2 Skrevet 13. mai 2013 Nei, det høres ikke rart ut. Jeg skjønner deg godt, hadde reagert selv. Anonym poster: 620000bce81a3c2b7f98dcc9f69e7b3f 4
Gjest Vampen Skrevet 13. mai 2013 #3 Skrevet 13. mai 2013 Om jeg hadde tusen mennesker på FB, så hadde jeg sansynligvis ikke skrevet noe mer personlig enn værrapporter og god *sett inn høytid". 4
Tibbie Skrevet 13. mai 2013 #4 Skrevet 13. mai 2013 Jeg forstår deg godt. Tror nesten jeg ville fått en sjalu følelse Men det er nok ikke noe rart eller skummelt ved det, så du får bare leve med denne lille bagatellen
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #5 Skrevet 13. mai 2013 Er ikke KG et sosialt medie? Anonym poster: 688600c598a0fe266b0f0792fcb7d0ea
Adhara Skrevet 13. mai 2013 #6 Skrevet 13. mai 2013 Jeg skjønner at det ikke føles noe bra, men du kan jo ikke tvinge han til å skrive om deg på Facebook heller. Er jo tross alt hans Facebook, han må få skrive hva han vil. Jeg er i et bra forhold selv, men gidder ikke legge ut på Face om hvor bra vi har det eller hvor mye vi har kost oss i dag. Mens forloveden min er helt motsatt, han liker å skrive hvor mye vi har kost oss Ingen av oss har noen sure miner for hvordan den andre bruker Face.
Gjest .-L-. Skrevet 13. mai 2013 #7 Skrevet 13. mai 2013 Er ikke noe særlig inne på facebook engang jeg. Forstår ikke hvorfor man skal være så opptatt av å greie ut om livet sitt der. 1
AryaUnderfoot Skrevet 14. mai 2013 #8 Skrevet 14. mai 2013 Alle som betyr noe vet jo at dere er sammen uansett? I begynnelsen syns jeg det var litt koselig med slike oppdateringer, men etter noen år sammen så syns jeg nesten bare det er kleint, men det er nok mest pga av hvor ekkelt jeg syns det har blitt med denne tradisjonen for å vise hvor perfekt liv en har på facebook. "Verdens beste kjæreste" i annenhver status osv. Nei takk. 3
Luring-59 Skrevet 14. mai 2013 #9 Skrevet 14. mai 2013 Facebook er nok kommet for å bli, men det er interessant å se hvordan veldig mange er skeptisk til mye av det som foregår på facebook. De som er mest aktive viser gjerne frem mer enn det de burde på facebook og det virker ofte mot sin hensikt. Det er kanskje en fordel at han ikke skriver så mye om deg for det kan lett bli for mye eller for personlig. Jeg skriver på facebook en sjelden gang, men kona mi liker ikke at jeg nevner henne, for hun har ingen ønske om å bli utlevert på noe vis. Jeg syns at det som er mest betenkelig med facebook og med den nye medievirkeligheten vi lever under, er at den er en tidstyv. Den stjeler vår tid og vår oppmerksomhet. Det er greit nok å holde kontakt med venner gjennom facebook, men når man har 1000 facebook-venner så er det vel de færreste av disse som kan kalles skikkelige venner. Jeg syns du skulle snakke med han om dette. Det er ikke sikkert at han er bevisst på hva han gjør og hvorfor han gjør det. Jeg og min kona snakker om dette støtt og ofte. Vi har ulike behov på mange områder og det er viktig å finne en måte å takle slike ting på. Og det er alltid viktig å stille spørsmål både til seg selv og partneren. VI mennesker har mange rare behov men ofte velger vi feil kilder for å tilfredsstille disse behovene. De som ikke får nok bekreftelse på seg selv gjennom sin partner eller sitt nærmiljø, søker ofte dette på andre arenaer feks på facebook. 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #10 Skrevet 14. mai 2013 Verken jeg eller min samboer ser ut til å kjenne hverandre på Facebook. Jeg har vel tagget han i et par poster, men det er det. Han er ikke særlig aktiv på Facebook, spesielt ikke med å oppdatere status, legge ut bilder etc. Jeg er hakket mer aktiv, men har ikke behovet med å utlevere meg selv privat. Mine venner som faktisk er mine venner vet hva jeg gjør om dagene og med hvem, og jeg ser ingen grunn til at de noen-og-hundre bekjente på Facebook skal få innsikt i det. Anonym poster: b50f91b4ac29779ccc58767aadfa2f8b
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #11 Skrevet 14. mai 2013 Jeg og kjæresten har heller ikke mye "kontakt" på FB. Vi bruker begge fb mest til meldinger og ikke så mye annet. Vi er også kun venner på fb, ikke definert noe forhold. Rett og slett fordi ingen av oss synes det er viktig. Men det morsomme er at folk reagerer på dette, og lurer på om det er noe galt. Jeg pleier å si at jeg lever livet mitt i virkeligheten og ikke på fb. Anonym poster: 8a3d06966c167564d612677ba738a5b9
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2013 #12 Skrevet 14. mai 2013 Kvitt dere med hele facebooken.... Kan ikke se en god ting ved å være der.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #13 Skrevet 14. mai 2013 Si dette til han da, og si at du viil at han skal sette dere i et forhold der. Anonym poster: 87b6916e29c80970ee32449194a9e642
funfacts Skrevet 14. mai 2013 #14 Skrevet 14. mai 2013 Her kan jeg sitte timer på Facebook på kvelden, men jeg har aldri nevnt kjæresten min i statuser, har ikke så noen kan se vi er sammen og det er flere år siden jeg la ut ett bilde av oss sammen. Ikke fordi jeg prøver å gjemme han, men fordi jeg ikke har noe behov for å dele dette. Har aldri skjønt hvorfor folk skal sende kjærlighetserklæringer gjennom Facebook til hverandre. Er det for å fremstille ett problemfritt forhold? 3
Gjest RockOn Skrevet 14. mai 2013 #15 Skrevet 14. mai 2013 Jeg har ikke noe ang kjæreste/forhold på Facebook. Jeg er heller ikke kjempeaktiv der. Men hovedgrunnen til det er at jeg ikke ser poenget med å fortelle alle at min mann laget mat til meg, kjøpte sjokolade til meg osv. Det har blitt en greie med at alle skal skryte av kjærestene sine på Facebook, nesten konkurranse om hvem som har best kjæreste? Og det som ofte skjer er at etter ei stund så er forholdet "komplisert" eller så er det plutselig brudd. Jeg har ikke lenger tro på at et forhold er perfekt selv om de utgir seg som det på Facebook. Det er nesten som at de som utleverer mest, har det verst hjemme. (Selvfølgelig stemmer ikke dette, men innimellom så kan det se sånn ut...)
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #16 Skrevet 14. mai 2013 OMG... dette er jo skikkelig krise Ro ned egga, kvinne!!! Anonym poster: c104ba16bc543e2d1ea8de440bd289ec
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #17 Skrevet 14. mai 2013 Det var den evige jakten etter status da... Rart at andres meninger skal bety så utrolig mye for så mange. Har det egentlig noe å si for samværet deres? Hvis dere har det fint sammen, så betyr det vel ingenting hva resten av verden tror og tenker? Anonym poster: 2c47ebee7d2492eb02eb3377442acc7b
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #18 Skrevet 14. mai 2013 Ta deg en løk, din bolle! Facebook kan bety mye for folk som må på død og liv dele ALT som foregår i livene deres. Andre er slett ikke like glad i å eksponere seg og private ting til gud og enhver. Uansett, reflekterer det ikke så ofte de faktiske forholdene i det virkelig liv, så hvorfor tro det er alpa omega om hvordan andre oppfatter en på facebook? Ta det hakket mindre seriøst og du vil innse at 90% som blir skrevet der er bare bullshit uansett. Anonym poster: 7fa98a4478923d94fe10a4bbeddea634
Patronus Skrevet 14. mai 2013 #19 Skrevet 14. mai 2013 Vi deler ganske lite på facebook. Og det er jeg egentlig ganske fornøyd med. Hvorfor skal andre overbevises om at vi har det fantastisk flott sammen? Jeg vet vi har det bra, han vet det og vennene våre vet det. Personlig har jeg en mistanke om at de som deler forholdet(i bilder osv) i en stor grad på facebook, egentlig ikke har det så bra sammen. 1
MLy92 Skrevet 14. mai 2013 #20 Skrevet 14. mai 2013 Jeg er heller ikke så aktiv på facebook, har bare overkant av 300 venner, samme med samboeren min. Vi er i et forhold på facebook, så alle ser det. Det er veldig sjeldent at jeg legger ut satus, hender at han gjør det når vi er med venner på skogturer og andre turer(kanskje bare 4 ganger i året eller mindre). Har selv lagt ut album med venner på fest og slikt, men veldig få for å si det sånn, og det er et par år siden nå. Jeg bruker mest facebook til å snakke med folk og sende meldinger, og av og til for å finne annonser på kjøp og salg sider og samt selge litt selv. Facebook har bare blitt et irriterende tidsfordriv som man blir avhengig av, jeg prøver å ikke bruke det så mye, for det er ofte bortkastet tid. Dessuten har jeg telefonen om noen vil ha tak i meg, eller at jeg selv ønsker å prate med noen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå