AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #1 Skrevet 13. mai 2013 Fikk verdens største sjokkopplevelse i kveld når jeg sto på badet og pusset tennene. Hørte plutselig at kaninjentene mine løp noe fryktelig rundt om i naborommet og når jeg går for å sjekke hva som skjer finner jeg hårtuster, og en hårtust med hud og blod på. Plukker selvfølgelig opp den respektive kaninen som mangler hårtusten og ser rask at den mangler en hudflekk der kjønnsorganet er/skulle vært. Kaninen i seg selv virker faktisk helt upåvirket av hendelsen, og ikke blør det noe. Har renset såret, og selvfølgelig skilt kaninene, men nå sitter jeg her litt paff og skjønner ikke helt hvor jeg skal begynne. Jeg kan virkelig ikke skjønne hva som skjedde, de har aldri vært agressive mot hverandre tidligere, så det var ingen måte å vite at dette skulle skje på. Mitt største spørsmål nå er, kan hunnkaninen leve uten kjønnsorganet sitt uten store smerter og problemer? Hun virker som sagt helt upåvirket av hendelsen selv, sitter forøvrig og spiser og koser med den andre kaninen gjennom gjerdet, ikke hørte jeg noen form for hyling når ting skjedde heller. Kan hun virkelig være så upåvirket av en slik hendelse eller er det stille før stormen? Kan hun leve med det sånn? I alle mine år med kaninhold har jeg aldri vært borti lignende med en jentekanin. Og spar dere leksjonene dersom dere har noen. Jeg er ute etter konstruktiv tilbakemelding og gode råd i en slik situasjon, ikke en leksjon i noe som ikke kunne vært forutsett på noen måte. Mvh Relativt knust kaninelsker Anonym poster: 64851f258a8e3bd4347c6bad989a595e
Puppmania Skrevet 13. mai 2013 #2 Skrevet 13. mai 2013 Beit kaninen av hele det ytre kjønnsorganet eller bare litt hud? For om den bare beit av litt hud så tror jeg det skal gå bra, men hold øye med dem. Hvis mer enn bare litt hud forsvant så foreslår jeg dyrlegen ganske så kjapt.........
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #3 Skrevet 13. mai 2013 Er de sterilisert? Hvis ikke, gjør det før du gjenforener de. Hormoner kan gjøre de beste venner til bitre fiender. Og selvsagt følg med sårene. Anonym poster: 3330e78b22840040086c707ab9a81515 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #4 Skrevet 13. mai 2013 Ser dessverre ut til at det bare var mer enn litt hud som forsvant på hårtusten Ingen dyrlege som har nødvakt i området, og det er relativt langt til en som har det. Nå sitter hun og vasker seg i ansiktet. Det jeg virkelig er redd for er om hun kan overleve noe sånt? Ikke blør det, og ikke ser det ut som om hun er påvirket på noen som helst måte(selv om jeg veit at kaniner skjuler smerte godt), men ville jo trodd hun skulle lagt lyd og holdt seg unna den andre kaninen når sånt skjer. Jeg skjønner det bare ikke Anonym poster: 64851f258a8e3bd4347c6bad989a595e
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #5 Skrevet 13. mai 2013 Etter å ha undersøkt på nytt ser det ikke ut som om hun har bitt over hele kjønnsorganet, men hun har tatt med seg en relativt stor bit av det. Er vel ikke så mye anna jeg får gjort akkurat nå annet enn å vente og se dessverre=( Tror aldri jeg har hatt et større ønske om at en kanin skal tisse på gulvet enn jeg har nå... Anonym poster: 64851f258a8e3bd4347c6bad989a595e
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #6 Skrevet 13. mai 2013 Altså, jeg mener vel med å kritisere deg nå, kjære du. Og her kommer det, men hvorfor har du ikke lest deg opp om dette før du skaffet deg dette kjæledyret? Dette er "normal", eller i alle fall naturlig oppførsel. Tips: http://www.howcast.com/videos/214357-How-to-Get-Two-Rabbits-to-Become-Friends Anonym poster: 7d78bca1b316d747c04b029ce6fcbd7e 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #7 Skrevet 13. mai 2013 Du kan sende en melding til Marit Emilie Buseth på facebook, muligens den personen i landet som har mest peiling på kaniner, ser at hun vertfall var aktiv for en time siden. Anbefaler også å kjøpe boken hennes om du ikke har den. Håper det går bra med kaninen... Anonym poster: a4db52a312e16ad2d6f51d6dc73851e6 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #8 Skrevet 13. mai 2013 Altså, jeg mener vel med å kritisere deg nå, kjære du. Og her kommer det, men hvorfor har du ikke lest deg opp om dette før du skaffet deg dette kjæledyret? Dette er "normal", eller i alle fall naturlig oppførsel. Tips: http://www.howcast.c...-Become-Friends Anonym poster: 7d78bca1b316d747c04b029ce6fcbd7e SKal du kritisere så gjør meg den tjenesten å les hva jeg skriver først. Det er ikke unormal oppførsel mellom jente og gutt og under bonding, det vet jeg, men jeg har to jenter som har gått sammen over en lengre periode, det var ingen grunn til at dette skulle skje nå. Og flott, linken din viser hvordan du bonder to kaniner. Leste du at mine allerede har vært venner en stund? Anonym poster: 64851f258a8e3bd4347c6bad989a595e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå