AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #1 Skrevet 13. mai 2013 Ja, jeg lurer rett og slett på om noen har noen tips? Jeg er livredd for at bryllupet vårt blir kjedelig, og stivt, noe som er min største frykt. Min del av familien er ikke spesielt utadvendte, drikker ikke, og litt stive i maska... Hans derimot er det liv i heldigvis Vi skal ha 3-retters, gratis alkohol, live musikk, ingen tids eller lyd begrensninger på festen (avsidesliggende). Hva annet kan man gjøre for at stemningen skal blitt upåklagelig, og at folk koser seg? Går jo mye penger i det her, og vi ønsker så gjerne å ha en minnerik dag og en god fest Anonym poster: 8b4defa06e0cafea860a43a34ee93561
Anglofil Skrevet 13. mai 2013 #2 Skrevet 13. mai 2013 (endret) Jeg var faktisk litt redd for det jeg også, fordi familien til mannen er ganske stille av seg. Men de storkoste seg, og etterhvert så minglet de alle sammen. Jeg tror at så lenge ingen føler seg tvunget til å sosialisere, man legger til rette med god mat, god drikke, musikk osv så tror jeg slikt går av seg selv. Og det som var artig for vår del var at mannens familie tødde virkelig til utover kvelden, og det ble riktig så hyggelig. Nå hadde vi heller ikke et voldsomt stort bryllup (ble 36 til sammen), så alle snakket med alle. Og vi som var brudepar passet på å få snakke med alle, og det virket som alle koste seg. Jeg tenker: ikke stress for mye med det, selv om jeg skjønner at det opptar deg. Det går helt sikkert fint utifra det du skriver. Mvh Yvonne Endret 13. mai 2013 av Yvonne
marihihia Skrevet 13. mai 2013 #3 Skrevet 13. mai 2013 Vår weddingplanner sa da vi spurte om dette: Gjør bryllupet personlig. Gjestene kommer for å se dere, og personlige ting er ofte fine samtalestartere. Overrask under middagen (nei, det betyr ikke klein underholdning) Planlegg tidskjema godt! sørg for at det ikke blir venting, som foreksempel mellom forrett og hovedrett.
Gjest dette Skrevet 13. mai 2013 #4 Skrevet 13. mai 2013 Jeg liker når talene er personlige, med f.eks. en kort, morsom "historie" inni (ikke lang historie, men en-tre setninger som får fram poenget;) ). Tror nok enkelte misliker taler uansett, men jeg har hørt folk holde underholdende taler, der folk virkelig ler. Det liker jeg:)
AuroraB Skrevet 14. mai 2013 #5 Skrevet 14. mai 2013 (endret) Min erfaring er at det hjelper på "minglingen" etter maten om det er andre sittemuligheter enn langbord/ hestesko. Del opp i småbord om det ikke er salong eller sittegrupper andre steder. Om det bare er langbord, så blir folk ofte sittende på den samme plassen hele kvelden, bortsett fra de aller mest sosiale, som flytter på seg. Ta dere litt tid med hver enkelt gjest. Det er veldig hyggelig, selv om det for deres del innebærer at dere må svare på de samme spørsmålene hele kvelden . Om det er danseglade i familien, så allier dere med dem, slik at noen starter å danse. Slapp av og vær dere selv. De aller fleste andre er også der for å ha en hyggelig kveld og for å feire dere. Det viktigste er i grunnen å ha noen tanker om hva som vil gjøre bryllupet fint, ikke bare for dere, men for gjestene, og det har dere jo allerede, så går det sikkert bra. Edit: Stavefeil Endret 14. mai 2013 av AuroraB
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå