Cordelia Skrevet 13. mai 2013 #1 Del Skrevet 13. mai 2013 Kom plutselig til å lure på noe. Jeg skrev istad at sykkelen min stod innved veggen. Men det heter vel ikke det? Inne ved veggen? Ved veggen? Den står altså ikke rett utenfor, men under tak bak veggen her. Høres det logisk ut? Åh, dette irriterte meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #2 Del Skrevet 13. mai 2013 Ved vegen høres best ut. Innved er ikke et vanlig ord. Anonym poster: e8a2192bd51648b065111125de2e8b25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 13. mai 2013 #3 Del Skrevet 13. mai 2013 inntil veggen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cordelia Skrevet 13. mai 2013 Forfatter #4 Del Skrevet 13. mai 2013 Inntil veggen ville jeg innbille meg. Men inne ved veggen hørtes liksom og logisk ut for meg. Men innved er nok meg som roter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 13. mai 2013 #5 Del Skrevet 13. mai 2013 (endret) inntil veggen då står den og kvilar inntil veggen. inn ved veggen står den der bort ved veggen. "kan du hente sykkelen min? den står inne ved veggen" " den står inntil veggen" edit: rotete og dårleg forklart.... Endret 13. mai 2013 av Stjerner og planeter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildy Skrevet 13. mai 2013 #6 Del Skrevet 13. mai 2013 På dialekt ville jeg si "innme" veggen. Men skulle jeg skrevet det hadde det blitt inntil veggen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 13. mai 2013 #7 Del Skrevet 13. mai 2013 Ved vegen høres best ut. Innved er ikke et vanlig ord. Anonym poster: e8a2192bd51648b065111125de2e8b25 Visst er innved et vanlig ord, preposisjon og adverb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cordelia Skrevet 13. mai 2013 Forfatter #8 Del Skrevet 13. mai 2013 inntil veggen då står den og kvilar inntil veggen. inn ved veggen står den der bort ved veggen. "kan du hente sykkelen min? den står inne ved veggen" " den står inntil veggen" edit: rotete og dårleg forklart.... Okay, da blir det nok inne ved veggen. Den står oppstilt under tak inne ved veggen, ikke rett utenfor. Jammen, takk for hjelp. Da er en irritasjon for kvelden borte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cordelia Skrevet 13. mai 2013 Forfatter #9 Del Skrevet 13. mai 2013 Visst er innved et vanlig ord, preposisjon og adverb. Okay, kult. Da var jeg ikke helt på jordet allikevel. Takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 13. mai 2013 #10 Del Skrevet 13. mai 2013 På dialekt ville jeg si "innme" veggen. Men skulle jeg skrevet det hadde det blitt inntil veggen. Innmed og innved kan brukes om hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 14. mai 2013 #11 Del Skrevet 14. mai 2013 Arabella har rett. I følge ordboka er innved et godkjent ord både på bokmål og nynorsk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå