Gå til innhold

Svigermor sa indirekte at jeg kom til å få ufordragelige barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber, og har en utdannelse innen et yrke hvor en har stor kompetanse innen barneoppdragelse og utviklingspsykologi. Satt å snakket med svigermor for en stund tilbake da hun kom med en kommentar jeg ikke helt klarer å riste av meg. Jeg sa at det "negative" med å kunne så mye om utvikling og slike ting var at man ble så obs på alt som kunne gå galt, samt hvor viktig det faktisk er med god stimulering både hjemme og i barnehagen. Da sa hun til meg at det er ofte de som tenker de skal gjøre alt riktig, og med yrker som mitt som ofte får de mest ufordragelige barna.

Jeg ble litt satt ut av det, så jeg svarte ikke noe spesielt. Jeg er ikke gravid eller noe enda, har ikke barn, så kommentaren var heldigvis ikke rettet til barna mine. Men allikavel merker jeg at jeg fortsatt er litt lei meg over kommentaren.

Tenker dere jeg overreagerer? Mente hun virkelig at hun tror jeg kommer til å få ufordragelige barn? Er da litt spesielt å tenkte det om sine fremtidige barnebarn?

Anonym poster: 6b17fd32460b37dd473c89a5715f3072

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg har faktisk samme oppfatning som svigermoren din... Men det var selvsagt dårlig gjort å si det høyt. Det er ikke sikkert hun mente noe frekt med det :) Og ikke tenk på det, du er jo ikke engang gravid.

Anonym poster: 6d2d3674b1cd4decf4b8762b1bca16cb

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke sikkert hun mente det gjaldt deg, men heller en generell kommentar om hva hun har lagt merke til.

Anonym poster: eddee06a02a8d51bc9e4cf2a24d23946

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Koselig svigermor du har....

Anonym poster: 3c7d8c9d4802057ed8a216137a3e478e

• Liker 1
Gjest Sitronmelisse
Skrevet

Synes det var en teit kommentar. Uansett om den kommer fra svigermor eller fra hvem som helst. Hva slags grunnlag har hun for å hevde sånt? Ren synsing og fordommer.

Samtidig får man formode at hun egentlig ikke mente noe vondt med det - at hun nevnte denne ideen på generelt grunnlag og at den ikke var myntet spesielt på deg? Dvs. at hun ikke tenkte seg så godt om før hun snakket..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber, og har en utdannelse innen et yrke hvor en har stor kompetanse innen barneoppdragelse og utviklingspsykologi. Satt å snakket med svigermor for en stund tilbake da hun kom med en kommentar jeg ikke helt klarer å riste av meg. Jeg sa at det "negative" med å kunne så mye om utvikling og slike ting var at man ble så obs på alt som kunne gå galt, samt hvor viktig det faktisk er med god stimulering både hjemme og i barnehagen. Da sa hun til meg at det er ofte de som tenker de skal gjøre alt riktig, og med yrker som mitt som ofte får de mest ufordragelige barna.

Jeg ble litt satt ut av det, så jeg svarte ikke noe spesielt. Jeg er ikke gravid eller noe enda, har ikke barn, så kommentaren var heldigvis ikke rettet til barna mine. Men allikavel merker jeg at jeg fortsatt er litt lei meg over kommentaren.

Tenker dere jeg overreagerer? Mente hun virkelig at hun tror jeg kommer til å få ufordragelige barn? Er da litt spesielt å tenkte det om sine fremtidige barnebarn?

Du kom vel kanskje ut som en bedreviter, når du pratet om hvor ille det var å vite så mye?

Hun visste jo ikke like mye gjerne. Mange gjør ikke. De gjør bare sitt eget beste og håper.

Utover det, kan det jo ligge littegranne i det hun sier, på en litt annen måte. Fordi barn trenger å lære ting på den vanskelig / smertefulle måten også. Noe som skjer når en ikke tilrettelegger og intensjonsrikt prøver å stimulere barnet hele tiden. Noe du påpekte, hele tiden - spiller det noen rolle.

Litt rart var det jo at det var din svigermor som kom med kommentaren, men hun mente nok sannsynligvis ikke noe vondt med det. Mulig det er en frase hun har sagt til tusen andre tidligere og, pga mitt første avsnitt kanskje. Hvem vet.

Anonym poster: af72f8dd8f4013797e3b00dcf562ea1f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg har faktisk samme oppfatning som svigermoren din... Men det var selvsagt dårlig gjort å si det høyt. Det er ikke sikkert hun mente noe frekt med det :) Og ikke tenk på det, du er jo ikke engang gravid.

Anonym poster: 6d2d3674b1cd4decf4b8762b1bca16cb

Jeg tenker det finnes håpløse foreldre i alle yrkesgrupper. Kan ikke skjønne at bare fordi jeg jobber i barne-og ungdomspsykiatrien at det skal gjøre meg til en håpløs mor.

Det er jo ikke sikkert hun mente det gjaldt deg, men heller en generell kommentar om hva hun har lagt merke til.

Anonym poster: eddee06a02a8d51bc9e4cf2a24d23946

Joda, er det jeg håper på. Men den stakk virkelig. Var litt måten hun sa det på også.

Koselig svigermor du har....

Anonym poster: 3c7d8c9d4802057ed8a216137a3e478e

Ikke sant. Har egentlig ikke noe spesielt dårlig forhold til henne, kanskje derfor den stakk litt ekstra også.

Synes det var en teit kommentar. Uansett om den kommer fra svigermor eller fra hvem som helst. Hva slags grunnlag har hun for å hevde sånt? Ren synsing og fordommer.

Samtidig får man formode at hun egentlig ikke mente noe vondt med det - at hun nevnte denne ideen på generelt grunnlag og at den ikke var myntet spesielt på deg? Dvs. at hun ikke tenkte seg så godt om før hun snakket..

Jeg håper det. Hun aner jo ikke hvordan jeg kommer til å bli som mor..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...