Gå til innhold

Nabokatten er drektig, tror ikke eierne vet det..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i et borettslag med flere blokker. I en av de andre blokkene bor det en familie med en katt på ca 8 mnd. Hun har fått gå ute lenge.

Jeg kjenner ikke denne familien, men vet hvem de er av utsene.

For to mnd siden observerte jeg en annen hankatt parre seg med denne hunkatten. Han terroriserte den stakkers hunkatten hele dagen.

Jeg skrev et brev til naboene mine hvor jeg sa hva jeg hadde sett og ba de sterilisere katten sin. Jeg la også med et halsbånd til katten, fordi halsbåndet hennes var et armbånd, som ville kvelt katten om hun hang seg fast, og det var begynt å bli ganske stramt med tanke på at katten var vokst.Jeg skrev ikke navnet mitt påbrevet.

I dag så jeg katten igjen. De hadde tatt i bruk det halsbåndet jeg ga de:)

Jeg la merke til at katten har lagt på seg på magen, og da jeg kjente på magen kjente jeg at pattene var blitt ganske store.

Med min utregning vil jeg da tro at katten skal føde i løpet av denne uken!

Er redd for at hun skal føde ute, og at noe skal skje med ungene!

Jeg vet ikke engang om eierne vet at hun er drektig. Hun er fremdeles endel ute.

De bor i andre etasje i en blokk hvor ytterdøren nede er stengt, så det er ikke som at katten kan gå inn og ut som hun vil.

Hva skal jeg gjøre? Ringe på å si "hei, jeg tror din katt er drektig, hold henne inne!"? Synes det er vanskelig! Har aldri snakket med de før, annet enn noen setninger med datteren da jeg prøvde å jage en hankatt vekk fra katten hennes.

Hun snakket ikke så alt for godt norsk, så regner med at foreldrene snakker enda dårligere norsk...

Noen råd??

Hilsen bekymret nabo..

Anonym poster: 8b99ebc81e294d037917e0fd2609a77d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du skrevet et brev til dem så bør de jo lese det. Skjønner de ikke norsk bør de være nysgjerrige/interesserte nok til å lese brevet, - spesielt hvis de skjønner at det handler om katta. Men de har jo gitt henne et bedre halsbånd så da må de jo ha skjønt noe av det du mente. Men skjønner de ordet "drektig" - eller burde du skrevet "gravid"? De bør jo selv ha lagt merke til at katta har lagt på seg fort, og klare å skjønne hva det er når de koser med henne. Så kan de jo vurdere om de vil sterilisere henne nå før kattungene kommer (om de rekker det, muligheten er der), - eller om de vil sterilisere henne etter at kattungene er avvent fra henne. Å si fra en gang for mye er uansett bedre enn å si fra en gang for lite, - særlig om du er bekymra for noe

AnonymBruker
Skrevet

Har du skrevet et brev til dem så bør de jo lese det. Skjønner de ikke norsk bør de være nysgjerrige/interesserte nok til å lese brevet, - spesielt hvis de skjønner at det handler om katta. Men de har jo gitt henne et bedre halsbånd så da må de jo ha skjønt noe av det du mente. Men skjønner de ordet "drektig" - eller burde du skrevet "gravid"? De bør jo selv ha lagt merke til at katta har lagt på seg fort, og klare å skjønne hva det er når de koser med henne. Så kan de jo vurdere om de vil sterilisere henne nå før kattungene kommer (om de rekker det, muligheten er der), - eller om de vil sterilisere henne etter at kattungene er avvent fra henne. Å si fra en gang for mye er uansett bedre enn å si fra en gang for lite, - særlig om du er bekymra for noe

Jeg brukte vel ordet gravid og nevnte ordet kattunger. Men brevet skrev jeg før jeg visste at hun var drektig.

Det er ikke super tydlig at hun er drektig for folk som ikke er vant med katter.

Nummeret til eierne står på halsbåndet hennes, skal jeg ringe de?

De bør jo holde henne inne nå, da fødselen nok snart vil skje..

ts..

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, vet ikke hvor mange katter vi har hatt, sikkert 20. Katter klarer seg selv.

Anonym poster: 745891f41e1d4440f6b2311d883c0439

Skrevet

Klart du kan ringe, eller gå på døra å snakke med de

Gjest Blubberella
Skrevet

Herregud, vet ikke hvor mange katter vi har hatt, sikkert 20. Katter klarer seg selv.

Det er folk som deg som gjør at vi har et løskattproblem i Norge. I tillegg gjør sånne holdninger at kattehatere får flere grunner til å hate både katter og eierne deres.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å ta ansvar å kastrere/sterilisere kattene dine!

Kattungene klarer seg ikke alene ute om moren blir stengt inne av eierne når de ikke vet om hun har født. Det er mange hunder i området og hankatter som kan skade ungene...

Jeg bryr meg faktisk!

ts.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dette var bare merkelig! Du kjenner ikke disse menneskene, du vet ikke hva de vet og ikke angående katten. For alt du vet, kan det være de er klar over at hun er drektig, hvor langt på vei hun er, hva de skal gjøre når hun skal føde, ja til og med at de faktisk er kjempe gode katteeiere som vet hva de driver med.

Hvis du virkelig hadde vært bekymret, og ikke bare en nysgjerrig nabo som blander seg i andres saker, hadde du vært å snakket med dem for lengst. Så, hvorfor har du ikke vært hos dem og snakket allerede? Kanskje det kunne spart deg for mange bekymringer...

Anonym poster: 2535811f46f723f79eab52d3013d1307

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er bra at du bryr deg, er det kanskje lettere å snakke med ungen enn med foreldrene? Pga språket...

Anonym poster: a750c55396fc0e725d079a7b78af6f01

Skrevet

Skriv en lapp til, men på engelsk. Synes det er flott at du bryr deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk til dere med støttende kommentarer:) Hadde litt poblemer med å få tak i de, og da jeg endelig gjorde det viste det seg at hun hadde født dagen før:) Snakket med de på telefonen.

Heldigvis inne! De hadde den dagen jeg snakket med de sluppet henne ut, og var veldig stresset og bekymret for at hun hadde vært ute så lenge.

Jeg sa at de gjerne burde holde henne inne med ungene, og siden har jeg ikke sett henne ute:)

Da jeg traff på de ute gikk jeg bort til de for å høre om pusen hadde kommet inn igjen, det første de spurte om var jeg som hadde skrevet brevet. Jeg ble litt satt ut og sa nei, men at det var jeg som ringte..

Jeg tror nok det kom som et sjokk for de, men at de gjør det beste ut av situasjonen. Håper bare de lar ungene være hos mor til de er 12 uker..

ts:)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...