Gjest lisha Skrevet 15. mai 2013 #21 Skrevet 15. mai 2013 Nydelig Amens Jeg bruker bare fuktighetskrem og mascara til vanlig.. aldri brukt hverken primer eller pudder eller noe annet.. til fest kan jeg gjøre litt mer utav det med eyeliner og øyeskygger. Så når jeg skal sminke meg selv nå, så ser jeg for meg: fuktighetskrem, en liten eyeliner strek på øyelokkene, med svak øyeskygge over (det er en look jeg blir veldig fin med). Vannfast mascara. Lyspyl blir vel bare vanlig tenker jeg.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #22 Skrevet 19. mai 2013 Nydelig Amens Jeg bruker bare fuktighetskrem og mascara til vanlig.. aldri brukt hverken primer eller pudder eller noe annet.. til fest kan jeg gjøre litt mer utav det med eyeliner og øyeskygger. Så når jeg skal sminke meg selv nå, så ser jeg for meg: fuktighetskrem, en liten eyeliner strek på øyelokkene, med svak øyeskygge over (det er en look jeg blir veldig fin med). Vannfast mascara. Lyspyl blir vel bare vanlig tenker jeg. Ikke noe blush, highlighter, solpudder eller leppestift? Anonym poster: cb1ad5b1aecdbc4158004bfad302a197 1
Gjest lisha Skrevet 19. mai 2013 #23 Skrevet 19. mai 2013 Ikke noe blush, highlighter, solpudder eller leppestift? Anonym poster: cb1ad5b1aecdbc4158004bfad302a197 Nope, har aldri brukt det! Prøvd leppestift noen ganger, men det er ikke meg kun fuktighetskrem 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #24 Skrevet 19. mai 2013 Nope, har aldri brukt det! Prøvd leppestift noen ganger, men det er ikke meg kun fuktighetskrem Er du mann og bruker sminke? Ikke noe galt med det, men har ikke hørt om menn som sminker seg med øyenskygge og eyeliner i sitt eget bryllup før. Anonym poster: a182a0adc6752d3b09d54fc7cf832398 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #25 Skrevet 19. mai 2013 Jeg angrer på at jeg ikke sminket meg selv. Tenkt å BETALE for å bli seende totalt jåledokke ut. Sukk! Anonym poster: 579cf7a06e1f74e760a8dd643dffd9aa
Gjest lisha Skrevet 19. mai 2013 #26 Skrevet 19. mai 2013 Er du mann og bruker sminke? Ikke noe galt med det, men har ikke hørt om menn som sminker seg med øyenskygge og eyeliner i sitt eget bryllup før. Anonym poster: a182a0adc6752d3b09d54fc7cf832398 hehe, nei det var dagens! Sist både jeg og mannen sjekket, så var jeg dame fra topp til tå!
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #27 Skrevet 19. mai 2013 hehe, nei det var dagens! Sist både jeg og mannen sjekket, så var jeg dame fra topp til tå! I profilen din, altså på venstre side, står det at du er mann. Det var derfor jeg spurte Anonym poster: a182a0adc6752d3b09d54fc7cf832398
Gjest lisha Skrevet 19. mai 2013 #28 Skrevet 19. mai 2013 I profilen din, altså på venstre side, står det at du er mann. Det var derfor jeg spurte Anonym poster: a182a0adc6752d3b09d54fc7cf832398 Hahaha! jeg så det først nå jeg! holdt på å prøvde å redigere noe greier på profilen for en stund siden, blant annet for å få inn et profilbilde, så jeg har sikkert bare kommet borti uten at jeg har lagt merke til det! Har sikkert skrevet som "mann" en god stund jeg da :/ men er i høyeste grad dame har bare ikke mye greier på sminke!
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #29 Skrevet 20. mai 2013 Ikke noe blush, highlighter, solpudder eller leppestift? Anonym poster: cb1ad5b1aecdbc4158004bfad302a197 Jeg skal bruke Primer Foundation / Concealer (huden er stygg og uren, må sparkle skikkelig.. gruer meg, blir nok å sees på meg at jeg har foundation på meg ) Øyenskygge Eyeliner Mascara Lip balm Så.. Jeg vet ikke hvor disse skal plasseres, jeg? Blush, er det den rosa pudderdåsen? Blir ikke det too much, da? Highlighter, aldri hørt om... Ser på nett at det er shimmer i fuktighetskrem, blir ikke det too much det også? Solpudder, det er vel det brune pudderet. Skal man ikke bruke enten dette eller blush? Er rouge det samme som blush? Jeg ser ut som en klovn med leppestift, for jeg har tørre lepper og vil kysse uten å smitte over farge på brudgommen. Tenker jeg dropper de delene jeg ikke har peiling på. Anonym poster: 9ac6e4e0aaa48c7a881a81640f12f711
Gjest lisha Skrevet 20. mai 2013 #30 Skrevet 20. mai 2013 er det jeg gjør også, dert jeg ikke kan noe om - det starter jeg ikke med å prøve på bryllupsdagen men hvor kan man evt finne en blank lipgloss som ikke blir kjempeklissete?
Petalouda Skrevet 20. mai 2013 #31 Skrevet 20. mai 2013 Jeg har bestilt sminking som en del av frisørpakken. Dette er inklusiv prøvetime så jeg tenker at jeg får se hvordan det går på den prøvetimen først, og så ta det derfra. Kan være greit med litt proff hjelp til skikkelig skyggelegging, men noe pudder eller concealer eller foundation skal jeg ikke ha noe av.
Gjest Daenerys Skrevet 20. mai 2013 #32 Skrevet 20. mai 2013 Så.. Jeg vet ikke hvor disse skal plasseres, jeg? Blush, er det den rosa pudderdåsen? Blir ikke det too much, da? Highlighter, aldri hørt om... Ser på nett at det er shimmer i fuktighetskrem, blir ikke det too much det også? Solpudder, det er vel det brune pudderet. Skal man ikke bruke enten dette eller blush? Er rouge det samme som blush? Jeg ser ut som en klovn med leppestift, for jeg har tørre lepper og vil kysse uten å smitte over farge på brudgommen. Tenker jeg dropper de delene jeg ikke har peiling på. Anonym poster: 9ac6e4e0aaa48c7a881a81640f12f711 Hvis du pøser på med foundation, "sletter" du fremtredende trekk i ansiktet. Hvis du ikke kompenserer med blush (rouge) eller bronzer/solpudder, vil du se veldig blass ut og ansiktet vil ikke ha særlige konturer. Jeg ville aldri ha gått med foundation uten i alle fall en av delene, men du kan også bruke begge, de skal ikke samme sted Er bare å google "where to apply blush" og "where to apply bronzer". Men gjør det i god tid, ikke på bryllupsdagen. Hvis du har en god foundation som passer hudtypen din, ser man jo ikke at du har det på deg. Start med å finne ut hvilken hudtype du har (tørr, normal, fet, kombinert) og om den er fuktfattig eller ikke. Så finner du enten en mineralfoundation (enkel å ta på, ser naturlig ut) eller flytende (litt vanskeligere, men kan bli penere). Her er fargen viktig, og at den ligger pent på huden. Jeg er sikker på at du får det til om du har lyst, hvis ikke er det jo bare å droppe det
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #33 Skrevet 20. mai 2013 Nå har jeg prøvesminket meg selv flere ganger og blitt sminket at en fransk makeupartist på glassmagasinet, men jeg klarer ikke finne ut hvordan jeg skal gjøre det! :-( Det som er vanskelig er hva jeg skal gjøre med huden. Jeg har forsåvidt fin hud, men den er litt ujevn i fargen og trengs derfor å jevnes ut. Alternativ én er bb-cream med et farget eller transparent pudder over og blush. Dette blir jeg frarådet av de fleste, særlig i parfymerier fordi man må visst ha noe mer dekkende i bryllup... Alternativ to er bare et farget pudder og blush. Dette pudderet dekker ganske bra og ser ganske naturlig ut. Alternativ tre er foundation med et farget eller transparent pudder over og blush. Evt også highlighter. Dette synes jeg blir som en maske, men dette er visst den riktige måten å gjøre det på i følge de "proffe", og det er visst dette som ser bra ut på bilder. Også er det valget mellom transparent pudder eller farget. Jeg har nettopp kjøpt et transparent pudder fra guerlain som korrigerer fargene i ansiktet, men jeg synes jeg blir litt hvit av det og er redd det ikke blir noe fint når man tar bilder med blits, makeupartisten mente derimot at det ville bli perfekt... Ved alle alternativene vil jeg selvfølgelig bruke fuktighetskrem, primer, øyenskygge, eyeliner og maskara. Hvilket alternativ burde jeg velge? Skal jeg høre på de rundt meg som anbefaler meg å ikke bruke så mye sminke, eller på de proffe som sier jeg burde bruke mye fordi det er en spesiell dag og det er viktig at bildene blir bra? Sminking av øynene vet jeg akkurat hvordan jeg skal gjøre. :-) Anonym poster: 63b426b6d5da45dd9746746607fa0d36
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #34 Skrevet 20. mai 2013 http://tribeofmannequins.wordpress.com/tag/highlighting-shades-especially-below-their-eyes-beautiful-kim-kardashian-her-cheekbone-contouring-is-blended-extremely-well-and-naturally-her-brow-bone-looks-amazing-as-usual/ For dere som lurer på dette med contouring. (Jeg vet ikke hvem bloggeren er, men jeg regner med at bildet blir fjernet dersom jeg bare poster det ) Anonym poster: a182a0adc6752d3b09d54fc7cf832398
Elanore Skrevet 20. mai 2013 #35 Skrevet 20. mai 2013 Jeg sminket meg selv. Nå er jeg gaaanske hvit fra før, så jeg var ikke så redd for det med blits. Jeg brukte Kanebo sin primer, Dior sin underlagskrem og Mineral Hygenics pudder. Det fungerte bra synes jeg^_^ Jeg hadde og littegranne eye-liner og mascara. Jeg var veldig nøye på at jeg ikke ville ha for mye sminke for det kan fort renne også ser det litt dumt ut når mestepraten av fotografering og slikt skal foregå i dagslys og da er det skjeldent pent med for mye sminke... Drister meg til med ett lite bilde av meg selv tatt under fotograferinga... Guuud så utrolig vakker og naturlig du ser ut her! Jeg er enig i Downtown Abbey-kommentaren også, og det kledde deg vanvittig bra!
Adhara Skrevet 20. mai 2013 #36 Skrevet 20. mai 2013 Jeg skal bruke Primer Foundation / Concealer (huden er stygg og uren, må sparkle skikkelig.. gruer meg, blir nok å sees på meg at jeg har foundation på meg ) Øyenskygge Eyeliner Mascara Lip balm Så.. Jeg vet ikke hvor disse skal plasseres, jeg? Blush, er det den rosa pudderdåsen? Blir ikke det too much, da? Highlighter, aldri hørt om... Ser på nett at det er shimmer i fuktighetskrem, blir ikke det too much det også? Solpudder, det er vel det brune pudderet. Skal man ikke bruke enten dette eller blush? Er rouge det samme som blush? Jeg ser ut som en klovn med leppestift, for jeg har tørre lepper og vil kysse uten å smitte over farge på brudgommen. Tenker jeg dropper de delene jeg ikke har peiling på. Anonym poster: 9ac6e4e0aaa48c7a881a81640f12f711 Først bør du bruke fuktighetskrem tilpasset din hudtype. Så fortsetter du med primer, etter det blir det foundation, og så concealer. For å unngå at foundationen din vises så ville jeg ha brukt en settingspray. Urban Decay har bra settingsprays . Denne har du på etter at du har sminka deg ferdig. Den får sminken til å sitte lenger og får den til å se litt mer naturlig ut Blush er det samme som rogue, og er nok mest sannsynlig rosa ja Highlighter bruker man for å fremheve kinnbein, amorbue, under øyenbrynene, på neseryggen osv. Er ikke så fint med for mye skimmer, men highlighter skal så vidt synes, blir ikke for mye skimmer om man er litt forsiktig Solpudder eller bronzer er det brune pulveret ja. Man kan bruke både solpudder og rogue. Kanskje du skal søke opp noen sminkevideoer på Youtube? Søk opp make up tutorial wedding, da kommer det opp masse som kan være til stor hjelp. Siden du har tørre lepper så ville jeg ha eksfoliert leppene dine før du har på leppestift. Man trenger IKKE ha knallrød leppestift, ha gjerne på en naturlig en, så det ikke er så tydelig at du har på deg det. En lipstain kan være lurt, siden du skal kysse ektemannen din, den sitter MYE bedre enn en leppestift. En lipstain er ganske uttørkende på leppene, så ha en lipbalm over. Uansett bør du ha på lipliner, dette for å forhindre at leppestift/lipstain sklir ut i leppekantene, det er ikke noe særlig pent. Fargen sitter lenger med lipliner under også. Blir mye engelsk her nå, men jeg er vant til å si det inni hodet mitt på engelsk, for jeg ser endel sminkevideoer på Youtube
*Pixie* Skrevet 20. mai 2013 #37 Skrevet 20. mai 2013 Vil bare snike med at du bør unngå såkalte HD setting powders. Makeup Forever har ett, og e.l.f. har ett som er ca det samme, disse kan lett se hvite ut på bilder som er tatt med blits. Slik som dette: Det ser helt normalt ut i virkeligheten, men med en gang du blir tatt bilde av ser det helt merkelig ut. Solpudder uten for mye shimmer, for å gi dybde og forsterke trekk som kan bli visket ut av både foundation og blits, en naturlig blush og en forsiktig highlight er det jeg vil anbefale for huden. Velg en foundation som holder seg, og bruk den gjerne en stund før dagen, både for å teste hvordan den ser ut i forskjellig lys, og for å se holbarheten. Å teste ny sminke og hudpleie rett før bryllup er en dårlig ide, fordi man aldri vet hvordan man reagerer på nye produkter, så prøv å finn baseproduktene dine en stund før, og bruk dem for å forskikre deg at huden liker produktene. Prøv også å ta prøvebilder med og uten blits med all sminken på for å forsikre deg om at alt ser bra ut på bilder også. Ellers tror jeg det er viktig å legge sminke du er komfortabel med, for disse bildene skal du ha i lang tid. Derfor er det også greit å ikke gjøre noe som er supertrendy, som kanskje ikke ser like kult ut om 10 år.
Gjest Adriane Skrevet 20. mai 2013 #38 Skrevet 20. mai 2013 Her ser det jo ut som Kidman har smurt seg med ansiktskrem og ikke fått smurt den helt inn.. Er dette virkelig et puddersnø eller highlihgter eller noe sånt? Glad jeg får hjelp til dette merker jeg.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #39 Skrevet 20. mai 2013 Her ser det jo ut som Kidman har smurt seg med ansiktskrem og ikke fått smurt den helt inn.. Er dette virkelig et puddersnø eller highlihgter eller noe sånt? Glad jeg får hjelp til dette merker jeg. Det ser ut som hun har pudret nesen uten å se seg i et speil Sannsynligvis et slags pudder for å "sette" sminken. Har ingenting med highlighter å gjøre, og dersom du får hjelp, er du nok i trygge hender Anonym poster: a182a0adc6752d3b09d54fc7cf832398
*Pixie* Skrevet 20. mai 2013 #40 Skrevet 20. mai 2013 Her ser det jo ut som Kidman har smurt seg med ansiktskrem og ikke fått smurt den helt inn.. Er dette virkelig et puddersnø eller highlihgter eller noe sånt? Glad jeg får hjelp til dette merker jeg. Nei, sim jeg sier i innlegget mitt er dette et setting poweder for å sette sminken og få lengre holbarhet. Det er som sagt ikke synlig i vanlig lys, det er blitsen som får pudderet til å reflektere. Det er et HD pudder laget av 100% silica, som skal få huden til å se glattere ut, men det fungerer ikke med blits. Det er det tydeligvis en del makeupartister som ikke vet! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå