Charlie28 Skrevet 13. mai 2013 #1 Skrevet 13. mai 2013 (endret) Jeg skal sminke meg selv. Liker sjelden når folk sminker meg, så satser trygt (?), og sminker meg selv. (Vet ikke om noen som sminker bra der jeg bor). Men vet ikke helt hvilken type sminke jeg skal bruke... Hørt at man ikke skal bruke sminke med solfaktor (SPF) da man blir blek på bilder med blitz?! Hva er det vanlig at man bruker til såkalt "brudesminke" ? Dere bruder som skal sminke dere selv... Hva skal du bruke og hvorfor? Endret 13. mai 2013 av Charlie28
CathFoto Skrevet 13. mai 2013 #2 Skrevet 13. mai 2013 Jeg som fotograf har aldri opplevd det du nevner når folk har sminket seg selv. Har derimot sett uheldige eksempler med Nicole Kidman, virket som det var highlighter som var problemet. 1
Adhara Skrevet 13. mai 2013 #3 Skrevet 13. mai 2013 Har du søkt på Youtube etter wedding makeup tutorials? Der er det haugevis med videoer du kan hente inspirasjon ifra, og kanskje lære noe fra Er ikke noe standardsvar på hva som er brudesminke, alle bruder er forskjellige. Smink deg sånn du er komfortabel med, bare litt mer glamorøst? 1
BrudenMarthe Skrevet 13. mai 2013 #4 Skrevet 13. mai 2013 Helt enig med irrlys. Sminken du skal bruke skal du føle deg komfertabel med Og det er ikke noen oppskrift på brudesminke Gjør det du selv føler for Jeg og skal sminke meg selv. 2
Samaysa Skrevet 13. mai 2013 #5 Skrevet 13. mai 2013 Jeg er ingen brud, men synes at naturlig sminke er det fineste. En god foundation, mye highlighter og rouge. Fine bryn og naturlig øyenskygge. Noe likt dette: Kate Middleton synes jeg er et god eksempel på mislykket sminke som brud. Alt for hard eyeliner og fokus på øynene som ikke står i stil med resten av klærne. Likevel er det viktigst at sminken passer deg og din stil 2
Petalouda Skrevet 14. mai 2013 #6 Skrevet 14. mai 2013 Jeg har bestilt time til frisør og sminking, men er usikker på hva jeg skal overlate til sminkøren. Jeg vil se ut som meg selv. 1
Gjest Kiara! Skrevet 14. mai 2013 #7 Skrevet 14. mai 2013 Nyyyydelige inspirasjonsbilder Samaysa! Jeg har fått en make-up artist til å passe på meg hele dagen mht sminke og hår, blir veldig uvant siden jeg er glad i å sminke meg selv og vet hvordan jeg vil ha det. Men jeg har et krav å det er at jeg skal se fresh ut, ikke overlesset. Minnet meg på at jeg må sende henne en melding om hva jeg skal kjøpe inn før prøvetimen... 1
Amens Skrevet 14. mai 2013 #8 Skrevet 14. mai 2013 Jeg sminket meg selv. Nå er jeg gaaanske hvit fra før, så jeg var ikke så redd for det med blits. Jeg brukte Kanebo sin primer, Dior sin underlagskrem og Mineral Hygenics pudder. Det fungerte bra synes jeg^_^ Jeg hadde og littegranne eye-liner og mascara. Jeg var veldig nøye på at jeg ikke ville ha for mye sminke for det kan fort renne også ser det litt dumt ut når mestepraten av fotografering og slikt skal foregå i dagslys og da er det skjeldent pent med for mye sminke... Drister meg til med ett lite bilde av meg selv tatt under fotograferinga... 13
Gjest Kiara! Skrevet 14. mai 2013 #9 Skrevet 14. mai 2013 Jeg sminket meg selv. Nå er jeg gaaanske hvit fra før, så jeg var ikke så redd for det med blits. Jeg brukte Kanebo sin primer, Dior sin underlagskrem og Mineral Hygenics pudder. Det fungerte bra synes jeg^_^ Jeg hadde og littegranne eye-liner og mascara. Jeg var veldig nøye på at jeg ikke ville ha for mye sminke for det kan fort renne også ser det litt dumt ut når mestepraten av fotografering og slikt skal foregå i dagslys og da er det skjeldent pent med for mye sminke... Drister meg til med ett lite bilde av meg selv tatt under fotograferinga... Jeg får downtown abbey vibber av deg Amens! Gud så flott og naturlig vakker du var! 1
Amens Skrevet 14. mai 2013 #10 Skrevet 14. mai 2013 Jeg får downtown abbey vibber av deg Amens! Gud så flott og naturlig vakker du var! Tusen takk^_^ Var heldig med vinkelen der;) Det båndet jeg har i håret var ment å bruke som belte på kjolen, men siden jeg bruker blondebolero så fant vi fort ut at ermene hektet seg på perlene i beltet og mamma foreslo at jeg kunne bruke det i håret i stedet. 1
Gjest Kiara! Skrevet 14. mai 2013 #11 Skrevet 14. mai 2013 Var helt nydelig, jeg har jo sett brudebildet deres tidligere også, å dere var flotte! Utrolig gøy når noen av dere tør å vise dere frem.
Amens Skrevet 14. mai 2013 #12 Skrevet 14. mai 2013 Var helt nydelig, jeg har jo sett brudebildet deres tidligere også, å dere var flotte! Utrolig gøy når noen av dere tør å vise dere frem. Dette er en digresjon, men jeg kan forstå at noen synes det ikke er så kjekt å legge ut bilder av seg selv... Til dere som vil sminke dere selv: God plan! Men test sminken i god tid og ta gjerne litt bilder av dere selv i forskjellige lysforhold, med og uten blits. Da er det på forhånd enklere å finne småfeil. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #13 Skrevet 14. mai 2013 Jeg hadde såogso identisk sminke som bilde nr.1 i eksemplene - og kikket litt på youtube tutorials for tips. Det er ikke så langt unna slik jeg sminker meg også til vanlig. Jeg gjorde mange undersøkelser på sider av makeupartister på forhånd, og har også lagt merke til på bilder av andre og meg selv at foundation med solfaktor, mica og enkelte andre ingredienser i mineralsminke fort kan gi for mye gjenskinn - det gjelder IKKE bare bruk av highlighter som antydet her. Spesielt silica i sminke(ser lekkert ut i virkeligheten, kan slå helt feil ut på bilder) kan gi denne famøse "nicole kidman" hvit-stripe effekten. Det jeg kom frem til etter endeløse undersøkelser på saken var følgende: - Ikke bruk for mye skimmer. Litt highlight under bryn/lett skimmerskygge er greit - men pass på å også ha noe matt på øynene(eks i øyekroken, ikke skimmer på hele øvre øyelokk) - Ikke silica, ikke solfaktor, ikke mineralsminke. Mange bruker mineralsminke, men det kan gi litt for mye diskoeffekt, spesielt om man blir varm(noe man jo gjerne kan bli). Jeg tok ingen sjanser da jeg ønsket fine bilder, og valgte en semimatt flytende foundation uten solfaktor med litt transparent pudder i tsonen - og matt rouge. Selv ble jeg ganske varm på selve dagen, og siden jeg hadde valgt endel matte produkter ble det perfekt "smådewy" istedetfor svett/diskokule. - Husk brynene også, disse rammer inn ansiktet og blir mye lysere på bilder. - Sminke generelt blir mindre synlig på bilder, så ta heller bittelitt ekstra(ikke mye, men en nyanse mer enn dagsminke) når bildene skal tas. - Ikke for mye lipgloss - det skinner, og kan bli overdose på bilder. - Vipper: noen velger å legge på punktvipper for å få litt mer effekt, men jeg droppet det da jeg fra før har lange/tykke nok vipper. Hadde jeg hatt korte ville jeg kanskje vurdert en tur på salong, resultatet er veldig naturlig - men det kommer an på hvor mye man gidder legge i den ene dagen. Ellers mener jeg man bør sminke seg nogenlunde som til vanlig - det er for meg rart når noen kommer helt oppstashet på bryllupsdagen om de aldri ellers bruker sminke/pynter håret. Pudder med talkum er ikke det beste for huden i lengden, men det er fotosikkert. Jeg brukte The Balm sitt pudder/Cliniques superbalanced(semimatt) foundation, og det fungerer veldig bra i moderate mengder. Ellers gikk det i MAC skygger i nude/brunskimmerfarger, men jeg ser også for meg at Naked paletten må være genial til brudesminke for omtrent alle: http://i700.photobucket.com/albums/ww5/jmarie7481/Swatches/108_0015.jpg Den har jo en drøss tutorials på youtube. Anonym poster: 2e68c66a11bc1f0ecff098951704e740 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #14 Skrevet 14. mai 2013 Samme AB som over her.....jeg glemte jo HELT det nesten viktigste; Primer - både på hud og øyelokk for å få sminken til å sitte bedre. Jeg synes det utgjør endel forskjell på resultatet Anonym poster: 2e68c66a11bc1f0ecff098951704e740
Suzi Skrevet 14. mai 2013 #15 Skrevet 14. mai 2013 Nydelig Amens! Flott jente med nydelig og naturlig sminke. Veldig mange gode råd her, og er imponert over researcharbeidet. :-) Jeg plukker med meg tipsene til andre anledninger, på selve dagen er jeg så heldig å få en proff til å gjøre det og han er råflink og vet hva som funker foran kamera. Gleder meg til det, har aldri blitt sminket av andre før. :-)
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2013 #16 Skrevet 14. mai 2013 (endret) Jeg sminket meg selv. Nå er jeg gaaanske hvit fra før, så jeg var ikke så redd for det med blits. Jeg brukte Kanebo sin primer, Dior sin underlagskrem og Mineral Hygenics pudder. Det fungerte bra synes jeg^_^ Jeg hadde og littegranne eye-liner og mascara. Jeg var veldig nøye på at jeg ikke ville ha for mye sminke for det kan fort renne også ser det litt dumt ut når mestepraten av fotografering og slikt skal foregå i dagslys og da er det skjeldent pent med for mye sminke... Drister meg til med ett lite bilde av meg selv tatt under fotograferinga... For en nydelig Amens. Endret 14. mai 2013 av Gjest
CathFoto Skrevet 14. mai 2013 #17 Skrevet 14. mai 2013 Jeg synes ABe730 gir mye gode råd, men er uenig i dette med at man bør sminke seg nogelunde som til vanlig. Det er greit å ikke ta helt av, men man pleier liksom ikke å gå i brudekjole heller, så litt ekstra sminke om man vanligvis bruker lite ser jeg ikke noe galt ved. Det viktigste er at man fremhever det beste i seg selv uten å bli ugjennkjennelig. 3
Gjest Adriane Skrevet 15. mai 2013 #19 Skrevet 15. mai 2013 Jeg sminket meg selv. Drister meg til med ett lite bilde av meg selv tatt under fotograferinga... Nydelige Amens!!
Ella1981 Skrevet 15. mai 2013 #20 Skrevet 15. mai 2013 Jeg sminket meg selv. Nå er jeg gaaanske hvit fra før, så jeg var ikke så redd for det med blits. Jeg brukte Kanebo sin primer, Dior sin underlagskrem og Mineral Hygenics pudder. Det fungerte bra synes jeg^_^ Jeg hadde og littegranne eye-liner og mascara. Jeg var veldig nøye på at jeg ikke ville ha for mye sminke for det kan fort renne også ser det litt dumt ut når mestepraten av fotografering og slikt skal foregå i dagslys og da er det skjeldent pent med for mye sminke... Drister meg til med ett lite bilde av meg selv tatt under fotograferinga... Nyyyydelig vakker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå