Gå til innhold

Pizza

Gjest Pet

Anbefalte innlegg

Skal lage pizza i kveld. Synes ofte at bunnen blir for blaut! Er det en ide å steke bunnen litt før jeg har på fyllet eller er det noen som har andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Poirot

Du kan halvsteke den. Selv pleier jeg å koke fyllet godt inn før jeg tar det på, da blir det ikke bløtt selv om jeg ikke forsteker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sett den inn på full guffe i 5-7 minutter, ta den ut og ta på fyll og stek videre som vanlig.

Yummy!

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd Toros store pose med pizzadeig (den som ikke trenger heving)?

Synes den ble forbausende fin, passe tykk og ikke bløt selv om fyllet legges rett på rå deig.

Yummi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sett den inn på full guffe i 5-7 minutter, ta den ut og ta på fyll og stek videre som vanlig.

Yummy!

=)

Etterhever du deigen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du prøvd Toros store pose med pizzadeig (den som ikke trenger heving)?  

Synes den ble forbausende fin, passe tykk og ikke bløt selv om fyllet legges rett på rå deig.

Yummi!

Nei, har ikke det. Det er jo enkelt å slenge sammen en deig selv, da, og nå ser det ut til at jeg har fått gode råd her inne så bunnen ikke blir bløt. Prøver det, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke lag fyllet for bløtt. Det trenger jo også inni bunnen. Jeg pleier bare å steke kjøttdeig og, krydre og ha på litt tomatpure. Resten av det jeg vil ha på som sopp, mais, ananas og paprika strør jeg oppå. Da blir det ikke så bløtt og du bevarer smak og det sprø i grønnsakene du velger å ha på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Min kjære skulle lage Toro's pizzadeig (første gang han noensinne laget pizza stakkar'n!) det gikk heller dårlig..bunnen ble tynn som papir og kunne brekkes i to!

Ga ham min oppskrift på pizzadeig i stedet og det gikk mye bedre..pizzadeig er så enkelt å smøre sammen uansett..bortkastet å kjøpe den ferdig! Men ja..å steke pizzadeigen litt før en har fyllet på er slett ikke dumt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stekte bunnen i ca 5 minutter først og den ble kjempegod! Ikke bløt i det hele tatt.

Det samme gjorde jeg i dag, inspirert fra denne tråden :-) Å gjett om det samkte godt... mmmmm..... Hadde ikke så mye væske i fyllet heller, var bare helt snadder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier også å steke bunnen litt først.

Med det samme pleier jeg å steke en god porsjon med bunner. Kjekt å ha i frysen for travle studenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg lager alltid en ganske tørr tomatsaus.

1 liten boks tomatpurè

2 ss epleeddik

2 ss østersaus

1 ts sukker

masse hakket chili og hvitløk

1 stjerneanis

litt salt og pepper

Koker dette på svak varme i ca ti min.

Smører det på bunnen og legger grønnsaker og ost på og strør bacon eller rå kylling strimeler oppå osten.

Inn i så varm ovn som mulig i 10-15 min avhengig av hvor tykk bunn jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...