Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva syns jentene her om det?

Jeg tenker at gutter i barnehager er femi eller homofile. Det til tross for at jeg selv har gått en tid på førskolelærer-utd.

Jeg VET jo at det ikke er sånn, men det er det inntrykket jeg sitter igjen med når jeg tenker på det. Og jeg vet at jeg ikke er femi eller homo.

Og jeg er fremdeles usikker på om det er dette jeg vil jobbe med. Faktisk mye pga det at det er et feminint yrke, og nesten bare kvinnelige kolleger.

Lurte bare på om jentene syns det er et fint yrke for menn? Eller er det for feminint? Eller viser det at de har en omsorgsevne, og det er attraktivt?

Anonym poster: 72c1fea99655a5bc903fc19b545ed57c

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg mener at det er et flott yrke for menn. Menn har da like stor evne som kvinner til å vise empati, lære, leke, sette grenser og alt annet som følger med for å være førskolelærer. Hvorfor skulle det forresten være et problem at en mann i barnehage evt. var homofil?

Og når det gjelder attraktivitet, så er det jevnt over et stort pluss i boka at menn kan ta vare på barn, ja :)

Endret av skyflakes
  • Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir alltid litt skeptisk, for det første jeg tenker er pedofili. Men når det er sagt; dersom en mann jobber som forskolelærer kun fordi han elsker å omgås barn, så er det kjempeattraktivt! :)

Anonym poster: 574810a3197780bb1b71cc0b50dc9615

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner mange menn som har jobbet i barnehager, og ingen av de har vært femi. Og i barnehagen datteren min går i nå er det en del menn. To som jobber fast i hennes avdeling, og de er så langt fra femi man kan komme. Vil ikke gå inn på detaljer i frykt for å avsløre de, men de er trygge og gode menn, som også er maskuline. Kan ikke huske å ha møtt en eneste femi mann i barnehagen... Så min erfaring er god sånn sett ;)

Anonym poster: f330b5ba26b89bbb223992e94d22ec9c

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det er sexy med menn i omsorgsyrker!

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir alltid litt skeptisk, for det første jeg tenker er pedofili. Men når det er sagt; dersom en mann jobber som forskolelærer kun fordi han elsker å omgås barn, så er det kjempeattraktivt! :)

Anonym poster: 574810a3197780bb1b71cc0b50dc9615

Dersom det er det første du tenker så er du litt skrudd.

Anonym poster: 6d094100726d3cb775ede5e80ddbda86

• Liker 39
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet i mange barnehager som vikar og opplevde ofte at de beste ansatte var menn! Noen var utdanna, andre var som meg: uten utdannelse og jobbet for å spare opp til en reise. Det inntrykket jeg fikk var at menn og gutter har større tolmodighet enn damer og var mye flinkere til å leke på gulvet med barna. Vra flinke til å dra i gang aktiviteter og myyyye flinkere til å løse konflikter mellom barna. Jeg syntes det er veldig sjarmerende og imponerende når menn har omsorgsyrker.

Anonym poster: 43040b2b4927df47297a5fefaf14731b

• Liker 3
Skrevet

Dersom det er det første du tenker så er du litt skrudd.

Anonym poster: 6d094100726d3cb775ede5e80ddbda86

Det samme tenkte jeg. Får da være måte på negativt menneskesyn!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vår sønn har en mann på avdelingen sin, og jeg har aldri tenkt på han som femi/homo.

Synes det er bra med litt mannlige impulser!

Dette er for øvrig en friluftsbarnehage, og jeg har inntrykk av at sånne typer barnehager er litt mer attraktive for menn å jobbe i.

Anonym poster: 79d1041f5e07a15faea581aa9c203e28

AnonymBruker
Skrevet

I barnehagen som mine barn går i jobber det flere menn, en mann er også styrer, og ingen av dem er femi. Alle er veldig langt fra femi faktisk. Jeg hadde aldri tippet at de var førskolelærere om jeg måtte gjettet og så dem i "sivilt"

Det er som med damer da, noen er gode på det de gjør, andre ikke. Men menn har en annen måte å tilnærme seg barna på og er nesten bestandig bedre på å leke med barna og aktivisere dem på en god måte, og setter grenser på en god måte. Gutter har også veldig godt av å ha mannlige rollemodeller i barnehagen.

Jeg synes det er et pluss med menn som har et omsorgsyrke.

Anonym poster: b9107ba141ff4fcbe4d5678c79b718ea

• Liker 4
Skrevet

Kvinner kan være like pedofile som menn.

• Liker 5
Gjest Vevila
Skrevet

Jeg synes også det er litt sexy! Har aldri møtt en mann som har jobbet i barnehage som jeg har oppfattet som homofil :fnise: Derimot er de ofte morsomme og jordnære flotte menn!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er et litt vel feminint yrke for en mann. Tenker ikke automatisk at menn som jobber i barnehager er homofile, men tenker at de er altfor myke for min smak. Synes det er litt rart at en mann har lyst til å jobbe med å dille og dulle med barn hele dagen.

Anonym poster: d97771830ed1ef6982dbb20e4124ef98

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min jobber i barnehage nå (mellom studier), og jeg synes det er veldig fint for han trives sånn og han er jo så omsorgsfull så han passer veldig godt til det! Venninnene mine blir ihvertfall litt sjalu når jeg sier at han jobber i barnehage, for de vil også ha en sånn mann sier de :P

Han er absolutt ikke femi :)

Anonym poster: 9da77e0b50d312f5b955aeb8adb24b34

Skrevet

Som mor synes jeg det helt fantastisk med mannlige førskolelærere. Vi trenger virkelig flere av dere. De aktiviserer barna og løser konflikter på en helt annen måte enn mange av sine kvinnelige kolleger. Dessuten kan de gjerne hjelpe til med flere av "gutteinteressene", som Spiderman og skateboard.

Men jeg antar du egentlig spør om hvordan det oppfattes på date-fronten? For min egen del hadde jeg sannsynligvis måttet skuffe deg. Jeg er selv akademiker, og ville helst ha en akademiker. En som "bare" hadde jobbet i barnehage hadde rett og slett ikke vært attraktivt for meg. Det har ingenting med å være femi å gjøre, men med ambisjonsgraden. Jeg har selv høye ambisjoner i yrkeslivet, og kunne ikke tenkt meg å være sammen med en som ikke har det samme. Nå finnes det selvfølgelig unntak til dette, og jeg er klar over at å jobbe i barnehage er mye mer enn å leke med barn og skift bleier, men mitt hovedinntrykk er at de som jobber i barnehage sjeldent er opptatt av kariere.

Men du skal jo ikke velge yrke etter min smak. Jeg er tross alt allerede gift ;) Som du ser av tråden er det jo andre som synes dette yrket er sexy.

• Liker 2
Skrevet

Hva med mannlige lærere, barnevernspedagoger, leger, tannleger - som må forholde seg til barn? Er det avskrekkende? Kjære vene for en debatt.

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes menn som jobber i barnehage er supersexy. Det varmer meg i hele kroppen å se menn som så åpenbart er er glad i barn, og de jeg har sett har vært veldig flinke i jobben sin.

Du hadde heller ikke vært uaktuell som partner på noen som helst måte. Jeg er akademiker/økonom selv, og synes ikke førskolelærere er mindre ambisiøse. For en snobbete holdning! Førskolelærere gjør en utrolig viktig jobb, og jeg er sjeleglad for at dere velger den veien. Deres jobb er akkurat like viktig som andres.

• Liker 12
Skrevet

Men jeg antar du egentlig spør om hvordan det oppfattes på date-fronten? For min egen del hadde jeg sannsynligvis måttet skuffe deg. Jeg er selv akademiker, og ville helst ha en akademiker. En som "bare" hadde jobbet i barnehage hadde rett og slett ikke vært attraktivt for meg. Det har ingenting med å være femi å gjøre, men med ambisjonsgraden. Jeg har selv høye ambisjoner i yrkeslivet, og kunne ikke tenkt meg å være sammen med en som ikke har det samme. Nå finnes det selvfølgelig unntak til dette, og jeg er klar over at å jobbe i barnehage er mye mer enn å leke med barn og skift bleier, men mitt hovedinntrykk er at de som jobber i barnehage sjeldent er opptatt av kariere.

En smule arrogant holdning eller?

• Liker 13
Skrevet

Som mor synes jeg det helt fantastisk med mannlige førskolelærere. Vi trenger virkelig flere av dere. De aktiviserer barna og løser konflikter på en helt annen måte enn mange av sine kvinnelige kolleger. Dessuten kan de gjerne hjelpe til med flere av "gutteinteressene", som Spiderman og skateboard.

Men du skal jo ikke velge yrke etter min smak. Jeg er tross alt allerede gift ;) Som du ser av tråden er det jo andre som synes dette yrket er sexy.

Si det som det er, det har ikke noe med ambisjoner aa gjore. Barnehageansatte har lav status, noe du som karrierekvinne ikke vil bli assosiert med, og det gjor ogsaa en mannlig barnehageansatt uaktuell som partner. Ryddig og lett aa forholde seg til! Du hadde blitt flau over aa presentere mannen din, "han barnehageansatte" i akademikerkretser.

• Liker 7
Gjest Reza08
Skrevet

Fint at noen menn også vil jobbe i barnehage. Menn trengs. De er ofte med på de tingene damene som regel ikke er så delaktige på. Blir litt mer action. Husker det godt fra barnehagen. Vi satte pris på de mannlige ansatte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...