Niennas Skrevet 13. mai 2013 #1 Skrevet 13. mai 2013 Er halvveis i en babybukse, og måtte kjøpe et garnnøste til idag. Sørget for at det var riktig fargekode, men etter å ha strikket noen cm ser jeg at fargen likevel er feil, og at nøstene er forskjellig parti. Nå tenker jeg: må jeg prøve å finne riktig parti, eller kan jeg eventuelt farge ulla etter buksa er ferdig? Vil da den minimale fargeforskjellen synes? Nøstene er Dale Lerke
Rødvinspiken Skrevet 13. mai 2013 #2 Skrevet 13. mai 2013 Du kan lage en mer jevn overgang ved at du begynner på det nye nøstet noen omganger før du er tom for det gamle nøstet. Strikk vekselvis 1 omgang med hver innfarging. Da blir ikke skillet så tydelig. 1
Wildy Skrevet 14. mai 2013 #3 Skrevet 14. mai 2013 Jeg tror kanskje jeg ville tatt en tur i garnbutikken og prøvd å fa tak i noen nøster fra riktig parti. Det kan funke med glidende overgang som nevnt over her; men jeg har noen mislykkede forsk\øk på liggende i en kurv her; hvor forskjellen allikevel ble såpass tydelig at det irriterer meg.
Gjest pysepusen Skrevet 14. mai 2013 #4 Skrevet 14. mai 2013 Jeg ville prøvd å få tak i det rette partiet. Utrolig irriterende med fargeforskjell når den er ferdig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå