Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!!

Kort fortalt så har min kone gjennom 20 år vert utro og jeg har valgt og tilgi, men merker det er vanskeligere en jeg hadde trodd.

Jeg trenger noen råd på hvordan jeg skal mobilisere tankene mine inn på rett spor når følelsene mine og tankene mine løper løpsk ? Noen ganger gjør det så vondt at jeg vurderer veldig dumme ting (men kommer selvsagt ikke til og gjøre dem ekstreme tankene) men vet dem slipper etter en tur eller litt sterk drikke. Disse ned turene sliter meg ut, jeg vet det ikke finnes noe medisin for dette og at det er helt naturlig når slike livskriser oppstår, men føler meg så rådløs når dette inntreffer.

Noen med erfaring oppfordres til og svare.

Mvh.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har jo åpenbart ikke tilgitt henne enda da, selv om det er det du ønsker å gjøre.

Du må forsone deg med hva som har skjedd.

Snakk gjerne ut med henne om alt du lurer på vedr. dette og flørten eventuelt, og bearbeid dette etter på.

For skal du tilgi henne for dette, kan du aldri bruke det mot henne igjen.

Anonym poster: fef7b69d941ff5582992c569a4541f4e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er inne i samme fasen selv, mannen vært utro etter mange år og flere barn sammen. Jeg er vel ennå ikke sikker på om jeg klarer å komme gjennom dette, det har vært så mange løgner..

Jeg blir også sprø av bildene i hodet og forestillingene om de to sammen. Jeg klarer ikke unngå konfrontasjon med han når det blir for ille. Nå er dette en nokså fersk sak for oss, så jeg håper det blir bedre etterhvert. Jeg går og snakker med en familieterapeut alene nå, så går vi kanskje sammen etterhvert. Å snakke ned noen utenfor synes jeg var positivt og hjalp med til å samle tankene litt.

Ønsker lykke til oss begge.. Dette er noe dritt!!

Anonym poster: 6c26acc9a154f75a5fc5f1e83e198f73

Skrevet

Hei og takker for svar, jeg har tilgitt henne og kommer aldri til og konfrontere henne mere om dette, men som jeg nevner det går opp og ned og sliter i nedturene, vil ikke "plage" henne med disse tankene mere.

Har tenkt på terapeut men er usikker om jeg klarer og åpne meg for en terapeut samtidig er jeg redd terapauten skal grave opp ting jeg er forbi eller har fortrengt vil ikke tilbake til dag en igjen.

Hvor lenge siden er det du ble utsatt for denne fandenskspen ?

Gjest stian
Skrevet

Hei!!Du burde sagt alt til hun hvordan du føler deg,og eventuelt vite alt som har skjedd! Og få alt det stygge frem for så og begynne og jobbe med det.! Og fortrenge dette funker ikke, når du ligger deg om kvelden innhenter det deg. All respekt for at du prøver og tilgi.

AnonymBruker
Skrevet

Hei og takker for svar, jeg har tilgitt henne og kommer aldri til og konfrontere henne mere om dette, men som jeg nevner det går opp og ned og sliter i nedturene, vil ikke "plage" henne med disse tankene mere.

Har tenkt på terapeut men er usikker om jeg klarer og åpne meg for en terapeut samtidig er jeg redd terapauten skal grave opp ting jeg er forbi eller har fortrengt vil ikke tilbake til dag en igjen.

Hvor lenge siden er det du ble utsatt for denne fandenskspen ?

Hele sannheten kom fram for ca tre uker siden. Fant ut mer og mer i løpet av en drøy måned før det. Hvor lenge er det siden du fant det ut? Jeg lurer virkelig på om/når det blir bedre. Klart, jeg er over verste sjokket, nå veksler jeg mellom å være likegyldig til om vi klarer oss, til å bare være rasende og bitter. Og innimellom får jeg små glimt av håp for framtida.

Terapeut er absolutt ikke dumt å prøve. Jeg synes faktisk det er lettere å "si alt" til en jeg ikke kjenner. Da slipper jeg å ta hensyn til noens følelser. Men det er jo selvfølgelig individuelt.

Skrevet

Du som har opplevd det samme som meg har du lyst til og utveksle Mail adresse ?

AnonymBruker
Skrevet

Du som har opplevd det samme som meg har du lyst til og utveksle Mail adresse ?

Er ikke lov til å legge ut epostadresser her, men hvis du lager deg en bruker her så kan jeg kontakte deg på personlig melding:)

Skrevet

Det kan jeg gjøre, har du bruker ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...