Gå til innhold

God, frisk, enkel 17. mai-kake?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger å bake noe til 17. mai. Vi blir bare 4 stk, helt uformelt og planen er å skravle og drikke champis. Og spise litt kake.

Så - hva lager man? Hyggelig med noe som imponerer litt, men det viktigste er at den er god. Og at det ikke tar timesvis å lage. Og fint om den kan lages dagen før. Pavlova er standard 17. mai-kake føler jeg, men jeg synes at det er alt for søtt. Texas chocolate cake blir aldri feil, men det serverte jeg sist de var her.

Frist meg! :)

Anonym poster: e202cc4de93161b232b9e4cb1ecc3af7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mandelbunn med vaniljekrem/fløtekrem og masse frukt og bær oppå :)

Skrevet

Jeg skal hvertfall lage 17. mai-kaka til Trine fra Trines matblogg. Bare å Google den :) Kanskje ikke den friskeste, men er veldig god og så er det jo bør på den da :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Denne lagde jeg til konfirmasjon i helgen, men i to etasjer. http://kakefabrikken.com/2013/04/26/sjokolade-festkake/

Den ble bedre dagen etter at den var fylt med krem, så det anbefales fra min side. Jeg lagde kun en enkel eggehvite/melis/maisenna krem, og det fungerte kjempeflott.

Pyntingen med bær kan du gjøre rett før servering.

Endret av zellica
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Yoghurtkake med mandelbunn, og gele med bær på toppen. Frisk, god og kan fint lages dagen før 17. mai.

Anonym poster: e652cc909df902edea916a6f2d04887d

Skrevet

Jeg har ikke laget eller smakt sitronterte, men ser for meg at det er godt. Tyttebærpai og blåbærpai er godt og enkelt. På vg.no nå er det oppskrift på en appelsinpavlova som ser veldig god ut. Jeg tror det syrlige fra appelsinen gjør at den ikke blir så søt som pavlova fort kan bli.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal lage ostekake med appelsingéle på toppen tenkte jeg. :)

Anonym poster: 1b1d6095d03a4bf434c8f4a8fe108daa

Skrevet (endret)

Hva med en enkel iskake?

Min far lagde en iskake for litt siden og den var helt vannvittig farlig god! :wow: Hadde bare tenkt å ta ett lite stykke men klarte ikke styre lystene mine så når jeg og typen var ferdig så var det bare litt kake igjen :fnise:

ser du skriver frisk kake. så fant denne kaken/oppskriften som jeg kan tenke meg er frisk og deilig :)

http://cupandcakesblogg.blogspot.no/2013/05/17-mai-kake-med-creme-fraiche-og-friske.html

Endret av Ruskemor
AnonymBruker
Skrevet

Bløtkake, og denne er god uten for mye styr.

Enkelt spør ts og å kjøpe en kakebunn som er ferdig delt i tre lag, en boks fruktcocktail og to pk fløte. Bruk melsikt til fruktcocktailen og la det renne av i en skål. Sorter frukten etter farger med en gaffel. Ta vare på de mest fargerike bitene til pynt. Bruk deler av fruktsaften til å dynke alle delene med - gjerne tre fire ss per kakedel.

Pisk krem (ikke så hardt at den kan lages topppynt av, men sekundet før), bland i fruktbitene og fyllet er klart.

Ha resten av kremen på kaka (mulig den må piskes mer hvis det er varmt i været eller på kjøkkenet). Bruk kniv for å fordele kremen rundt kantene og en skje på toppen. Skje pga at det blir et marmormønster uten farge. Deretter tar man de fargerike fruktdelene og lager et abstrakt mønster.

Smaker nydelig. Best med hjemmelaget bunn, men har hatt gjester som tror jeg kan bake. ;)

Anonym poster: e3cdec6379e88f3c96a3a231f5bcb94a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...