AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #1 Skrevet 13. mai 2013 Jeg fikk nettopp beskjed om at det er sendt beskymringsmelding til barnevernet. Jeg venter barn i November. Jeg ruser meg ikke, drikker ikke. Har ingenting på rulleblad. Bor med barnefaren, men er bare 19 år. Hva faen kan de ta meg for? Nervøs og lei meg.. Anonym poster: 0fcc2047e5573cb7a57e0ce9ef96c48e
gullhjerte Skrevet 13. mai 2013 #2 Skrevet 13. mai 2013 Hvem har sendt inn? Anonymt? Noe annet det kan være? Evt barnefaren? Jeg forstår godt at du synes det er leit og blir redd, men om alt er slik det skal være så har dere ikke noe å frykte.. Det er forøvrig alvorlige ting som gjør omsorgsovertakelse aktuelt, og resten av tilfellene får veiledning. Forsøk å ha en åpen dialog med barnevern, og så ønsker jeg dere lykke til som foreldre
Gjest Kv84 Skrevet 13. mai 2013 #3 Skrevet 13. mai 2013 Hvem som helst kan dessverre sende bekymringsmelding til barnevernet, om du ikke har noen ting som de er bekymret for så går det bra! Blir koselig med baby, masse glede! Klem til deg.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #4 Skrevet 13. mai 2013 Det at jeg tidligere har vært i barnevernet og "truet" en gutt med at jeg vil sende beskymringsmelding til barnevernet om at foreldrene behandler han dårlig. Foreldrene fant det ut, gutten nekter for at han har det dårlig og moren sendte melding til bv om meg.. Anonym poster: 4b5d029e95990cb527e36308cb98e66a
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #5 Skrevet 13. mai 2013 Kanskje de som har sendt bekymringsmeldingen syns at du er en dårlig person og tipper at du kommer til å være en dårlig mor. Nå er det sånn at barnevernet ikke kan gjøre noe som helst før ungen er født, og det er jo ca 6 mnd til. Og når barnevernet får en bekymringsmelding så må de undersøke saken innen 3 uker, men hva de gjør i ditt tilfelle når barnet ikke er født vet jeg ikke, men kanskje de gjør ingenting eller må undersøke fra 3 uker etter fødsel. Du har jo ikke blitt mor ennå, så de kan jo ikke ta barnet ditt ved fødselen fordi de tipper at du blir en dårlig mor, de må la deg være mor først. Så lenge du ikke ruser deg, ruser du seg så er det sosialtjenesten/rusomsorgen som skal sørge for å få deg innlagt for avvending frem til barnet er født, men du sier jo at du ikke ruser deg. Så lenge du vet at du er en oppegående person selv om du er ung, så er du trygg, da tar de ikke barnet De tar ikke barnet pga en person er bekymret eller later som at de er bekymret. Jeg vet om to stykk som opplevde rett etter barnet var født at noen de var uvenner med sendte en bekymringsmelding til barnevnet, kun som hevn, og begge sakene ble henlagt. Anonym poster: e4d280c2e779f26b765fdf39a69f6fe4
super-s Skrevet 13. mai 2013 #6 Skrevet 13. mai 2013 Enkelte mennesker ringer barnevernet i hytt og pine hvis de har noe i mot en person. En venninne av meg er meldt til barnevernet flere ganger av to gamle venninner, og det de har skrevet i bekymringsmeldingene er helt syke ting som ikke har noe rot i virkeligheten. De som har meldt deg er sikkert ute etter hevn fordi du vurderte å melde i fra at sønnen deres ikke har/hadde det bra hjemme (hvis det var det du mente?). Det beste du kan gjøre er å være helt åpen og ærlig og samarbeide med bv. Ikke prøv å være noe du ikke er, og ikke prøv å jobbe mot dem. Kommer de på hjemmebesøk, åpne døra, si velkommen, og vær hyggelig og ærlig med dem. Da finner de fort ut at det ikke er noe å være bekymret for. Vil de ha deg på mødrehjem, ta imot hjelpen. Ta imot all hjelp du kan få! Barnevernet er jo der for å hjelpe, selv om det ikke alltid virker sånn. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #7 Skrevet 13. mai 2013 Jeg trur ikke at TS og den som truet med å melde i fra om en gutt er samme person, er forskjellig anonym nr. Men jeg kan ta feil. Men enig i det super-s sier, vær hyggelig og imøtekommende med barnevernet, er du sur og nekter å samarbeide med de så kan det gjøre situasjonen verre. Anonym poster: e4d280c2e779f26b765fdf39a69f6fe4 1
Montefalco Skrevet 13. mai 2013 #8 Skrevet 13. mai 2013 Jeg skjøner ikke hvordan flere kan ta TS sitt parti uten å ane hva denne saken dreier seg om. For alt vi vet er TS uegnet som mor og bekymringsmeldingen berettiget. Jeg nekter å tro at det er så mange som melder andre til barnevernet for å være slemme. Når det er sagt: Dersom du er en normal 19-åring TS, har du ingen ting å frykte.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #9 Skrevet 13. mai 2013 Jo noen, ikke kjempe mange, sender bekymringsmelding uten grunn. Og det at TS ennå ikke har født viser jo at hun mest sannsynlig er forhåndsdømt av noen eller at noen har sendt beky.mld av hevn, hun har jo ikke rukket å bli en god eller dårlig mor ennå. Selvsagt kjenner vi ikke TS men jeg er oppdratt til å ikke forhåndsdømme noen, så dømmer ikke TS uten å kjenne henne eller at hun skriver noe idiotisk her. Anonym poster: e4d280c2e779f26b765fdf39a69f6fe4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå