ilga Skrevet 13. mai 2013 #1 Skrevet 13. mai 2013 Har datet en mann fra september i fjør, to mnd etter det har vi hatt en samtale og er blitt enige å være kjærester. Har vært veldig mye sammen i tiden etter på, han overnatter hos meg når det er skoleferie og datteren min ikke er hos meg. Kjæresten min har ei datter på 14 år som han ikke presentte meg for enda. Er dette normalt? Er han redd for noe? Ho vet jo sikkert at jeg finnes men jeg synes det at kjæresten min ikke vil presentere meg for familien er sårende rett og slett. I førje uke hadde hans datter konfirmasjon, jeg var ikke invitert siden vi er jo ikke presentert til hverandre. Jeg vet ikke hva jeg tror lenger men på den andre siden er jeg og min kjæreste mye i lag, går på kino, ut å spise, andre tilng. Så jeg tror at det er for tidlig for han rett og slett. Men spørsmål er følgende: er dette normalt? Hva skjer hvis jeg nevner set for han at jeg synes det er på tide å bli presentert? Heeeeeelp
Midnanne Skrevet 13. mai 2013 #2 Skrevet 13. mai 2013 om du vinkler det mer mot at du begynner å få lyst til å få hilse på datteren hans, istedet for at du vil bli introdusert, kan det kanskje være han blir mer positivt innstilt? Ihvertfall over at du viser interesse ovenfor hans familie(istedet for 'jeg vil bli inkludert, nå med en gang)
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #3 Skrevet 13. mai 2013 Det er normalt å vente med å presentere deg til datteren. To måneder er ikke lang tid, og datteren er i en følsom alder. Dette må du nesten la ham avgjøre. Anonym poster: f1cbb11ef8fd2deec723ee877d108efd
ilga Skrevet 13. mai 2013 Forfatter #4 Skrevet 13. mai 2013 Det er normalt å vente med å presentere deg til datteren. To måneder er ikke lang tid, og datteren er i en følsom alder. Dette må du nesten la ham avgjøre. Anonym poster: f1cbb11ef8fd2deec723ee877d108efd Vi har et forhold fra september dvs i 8 mnd nå,
Nettinettet Skrevet 13. mai 2013 #6 Skrevet 13. mai 2013 Jeg synes at når man har vært sammen i 6 måneder eller mer så er det på tide å finne ut hvordan barna fungerer sammen, for det er også en viktig prosess for å se om man kan ha en fremtid sammen eller ikke. Etter 6 måneder hadde jeg nok stusset hvis han ikke hadde fortalt om meg itl foreldre/søsken/ungene sine.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #7 Skrevet 13. mai 2013 Åtte måneder er heller ikke spesielt lenge. Han er kanskje ikke 100 % sikker på forholdet enda og vil vente med å introdusere barnet pga det. Jeg synes det er beundringsverdig, det er alt for mange som drar hjem den ene kjæresten etter den andre som barna får et forhold til og så blir det plutselig slutt. Jeg synes han høres ut som en fornuftig mann. Anonym poster: 845d117660119776bbd7dbf17a03e605 1
Hulderen Skrevet 13. mai 2013 #8 Skrevet 13. mai 2013 Mange eksperter anbefaler å ikke introusere nye partnere overfor barna før det har gått et år.
ilga Skrevet 13. mai 2013 Forfatter #9 Skrevet 13. mai 2013 han Jeg synes at når man har vært sammen i 6 måneder eller mer så er det på tide å finne ut hvordan barna fungerer sammen, for det er også en viktig prosess for å se om man kan ha en fremtid sammen eller ikke. Etter 6 måneder hadde jeg nok stusset hvis han ikke hadde fortalt om meg itl foreldre/søsken/ungene sine. skal jeg spørre han om han har gjørt det? blir ikke det for dumt?
Nettinettet Skrevet 13. mai 2013 #11 Skrevet 13. mai 2013 Mange eksperter anbefaler å ikke introusere nye partnere overfor barna før det har gått et år. Jeg er ingen ekspert, men jeg har mye erfaring med dette og jeg synes ett år er alt for lenge. Barna er en såpass viktig del av livene våre at man må finne ut om barna fungerer sammen med den nye kjæresten også. For meg er hvordan han fungerer sammen med sønnen min, en vesentlig ting for å se om jeg har interesse av å dele livet med han. Og jeg er ikke intressert i å bruke ett år av livet mitt sammen med en person jeg kanskje ikke kan leve livet med. 1
super-s Skrevet 13. mai 2013 #12 Skrevet 13. mai 2013 Er det lenge siden han og moren til datteren gikk fra hverandre da? Det kan jo hende at datteren sliter med bruddet enda, og at han dermed er forsiktig.
Nettinettet Skrevet 13. mai 2013 #13 Skrevet 13. mai 2013 skal jeg spørre han om han har gjørt det? blir ikke det for dumt? Hvis han ikke har nevnt for deg at han har gjort det har han ikke gjort det. Har han snakket om deg i telefonen etc f.eks? Hvor mye er dere sammen med felles venner osv?
Nettinettet Skrevet 13. mai 2013 #14 Skrevet 13. mai 2013 Åtte måneder er heller ikke spesielt lenge. Han er kanskje ikke 100 % sikker på forholdet enda og vil vente med å introdusere barnet pga det. Jeg synes det er beundringsverdig, det er alt for mange som drar hjem den ene kjæresten etter den andre som barna får et forhold til og så blir det plutselig slutt. Jeg synes han høres ut som en fornuftig mann. Anonym poster: 845d117660119776bbd7dbf17a03e605 Han kan enten være fornuftig eller usikker. En av to det. 1
ilga Skrevet 13. mai 2013 Forfatter #15 Skrevet 13. mai 2013 Jeg er ingen ekspert, men jeg har mye erfaring med dette og jeg synes ett år er alt for lenge. Barna er en såpass viktig del av livene våre at man må finne ut om barna fungerer sammen med den nye kjæresten også. For meg er hvordan han fungerer sammen med sønnen min, en vesentlig ting for å se om jeg har interesse av å dele livet med han. Og jeg er ikke intressert i å bruke ett år av livet mitt sammen med en person jeg kanskje ikke kan leve livet med. det er viktid for meg også og defor har jeg present han for min datter for 3 mnd siden, men han tar ikke initiativ å gjøre set samme hva dette betyr?
ilga Skrevet 13. mai 2013 Forfatter #16 Skrevet 13. mai 2013 Er det lenge siden han og moren til datteren gikk fra hverandre da? Det kan jo hende at datteren sliter med bruddet enda, og at han dermed er forsiktig. for 10 år siden
Nettinettet Skrevet 13. mai 2013 #17 Skrevet 13. mai 2013 det er viktid for meg også og defor har jeg present han for min datter for 3 mnd siden, men han tar ikke initiativ å gjøre set samme hva dette betyr? Hm.. men hvordan er han med datteren din da? Og hvordan er forholdet deres ellers? Hvor gammel er datteren din og hvor gammel er datteren hans? Har han hatt flere forhold etter at det ble slutt mellom han og mamma'n til datteren?
ilga Skrevet 13. mai 2013 Forfatter #18 Skrevet 13. mai 2013 Hvis han ikke har nevnt for deg at han har gjort det har han ikke gjort det. Har han snakket om deg i telefonen etc f.eks? Hvor mye er dere sammen med felles venner osv? aldrig
Nettinettet Skrevet 13. mai 2013 #19 Skrevet 13. mai 2013 aldrig Du har ikke møtt noen av vennene hans på disse 8 månedene? Har han møtt dine??
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #20 Skrevet 13. mai 2013 Jeg synes det er flott at mannen tar ting sakte. At du ikke ble invitert i konfirmasjonen er helt på sin plass. At du ikke har fått hilst på datteren hans er helt ok. En 14-åring er i starten på tenårene og full av hormoner. Her ønsker far å skjerme henne og det synes jeg er helt ok. Sett heller pris på det dere har i sammen. Joda, jeg har erfaring fra begge sidene og da også med tenåringer. Her tok vi ting veldig sakte. Tok et halvt år før jeg sa at jeg hadde kjæreste og enda lenger tid før unger traff hverandre og kjæresten. Anonym poster: ce862894bf160a042d4abef30b0684b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå