Gå til innhold

Dere som ikke bor med mor til barnet da????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan løser dere dere utgifter som barnehage, klær og sosiale aktiviteters/ idrett???

Flere fedre her med ansvar og delt omsorg som ikke får gehør fra xen om å være med på å dele utgiftene eller...???

Videoannonse
Annonse
Gjest Xavia
Skrevet

Ikke så mange menn her inne som dette gjelder for tydeligvis...

Gjest Far til 2
Skrevet

Jeg bor ikke med mor til barna (men desverre altfor lite sammen med barna).

I praksis betaler mor for barnehage/SFO og får økonomisk støtte for dette gjennom bidragsordningen.

Når det kommer til klær tror jeg at jeg kjøper mer enn mor, men hun er i en situasjon hvor hun arver en del klær fra andre barn i hennes familie. Jeg kan naturligvis ikke klage på det, men i utgangspunktet var det nok meningen at mor skulle anskaffe en større andel av klærne enn det hun i realiteten gjør.

Ang sosiale aktiviteter/idrett har jeg frem til nå betalt 3 av 4 sykler (noe jeg egentlig ikke synes er riktig men som jeg har gjort ettersom mor har andre ting å bruke pengene på). Jeg betaler også 50% av idrettsaktivitetene (dvs treningsavgifter og utstyr). Dette er fordelt slik at jeg betaler for den ene og hun for den andre ettersom dette gir minst krangling om hvem som skal betale hva.

I realiteten betaler jeg altså 50-60% av de utgiftene du viser til utenom barnehage/SFO. Egentlig tror jeg ikke jeg er pålagt så store andeler av kostnadene men har valgt å "betale meg fri" fra ytterligere konflikter og tap av samværsmulighet med barna.

Far til 2

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er en far som har vært så heldig å få den daglige omsorgen for mine to gutter på 2 og 4 år. Opplever mye av de samme problemene som andre aleneforeldre (som stort sett er kvinner) over for min x (liten interesse for samvær, varierende vilje til kontakt med barna, ønsker ikke å betale mer til barna enn hva bidragsfogden krever inn, m.m.). Velger ikke å stresse den økonomiske biten, da vi klarer oss. Har nå også gitt opp å få ordnede forhold rundt samvær.

Min erfaring er derfor at slike forhold ikke er avhengig av kjønn, men av mangel på nærhet til barna og konfliktnivået foreldrene imellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...