AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #1 Skrevet 13. mai 2013 Noen bekjente giftet seg i helgen. De har snakket om bryllupet lenge og har skrytt av at de blant annet skulle ha band til 45 000,- Kjolen var også dyr, de har virkelig lagt penger i dette bryllupet. Kjempe koselig tenkte jeg, men nå viser det seg at det ikke var helt slik. Snakket med en venninne som var i bryllupet. Brudeparet hadde ønsket seg penger i gave, slik at de kunne betale for bryllupet. De hadde også kjøpt inn drikke (fra Sverige og taxfree) som gjestene måtte kjøpe :O De solgte tuborg for 40,- flasken og drinker til 80,- Jeg er lettere sjokkert. Hvem gjør slikt? Arrangerer dyrt bryllup og nesten får gjestene til å betale for det. Anonym poster: 2cac7e3782014d4391e6c716591dca1b Anonym poster: 2250e8d163aa5b9b5e7774d2c54382c9 3
CathFoto Skrevet 13. mai 2013 #2 Skrevet 13. mai 2013 At de ønsker seg penger i gave synes jeg er uproblematisk. At man derimot kjøper inn billig drikke og selger til gjestene er både frekt og dust. Kommer garantert til å snakkes om det bryllupet i lite hyggelige ordlag i mange år. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #3 Skrevet 13. mai 2013 At de ønsker seg penger i gave synes jeg er uproblematisk. At man derimot kjøper inn billig drikke og selger til gjestene er både frekt og dust. Kommer garantert til å snakkes om det bryllupet i lite hyggelige ordlag i mange år. Er enig at det er i orden å ønske seg penger. Vi gjør det selv, men da som bidrag til bryllupsreise, ikke for å betale ned bryllupet Anonym poster: 2250e8d163aa5b9b5e7774d2c54382c9
Gjest Ciegus Skrevet 13. mai 2013 #5 Skrevet 13. mai 2013 I mange land er det ganske vanlig at gjestene betaler for å komme i bryllup, i stedetfor å gi gave. Det er da meningen at beløpet gjestene gir skal "dekke" kostnadene. Jeg ser ærlig talt ikke forskjellen på å ønske seg penger til bryllupsreise, eller å ønske seg penger for å dekke kostnader. Penger er penger. Men å ta betalt for drikken man selv har kjøpt inn er horribelt, og enda verre er det å måtte betale drikke hvis man har brukt titusener på musikken... 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå