Gå til innhold

Reality check :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Photoshop må være noe av det mest usunne det moderne samfunn har påført unge jenter/kvinner.

Anonym poster: 4c47526091a576944b82b00ae3c6e069

• Liker 10
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt greia med sånne poster. Det er på lik linje med de som klisterer lapper på reklamerplakater om at de gjerne vil "advare"om at det er photoshoppet....Ja, det vet vi fra før av du.

Alle skjønner jo når man ser ei dame i en reklame som har plettfri hud,skinnende hår,slank og stram etc IKKE er ekte?

Du finner liksom INGEN føflekker,arr,krusete hår etc så det er jo selverklært at det er photoshoppa. Husk at kjendiser lever av å være perfekte, men de ER ikke perfekte, og er heller ikke en mal på hvordan vi SKAL se ut men hvordan vi ØNSKER å se ut.

Ja, alle har celulitter,so what? det er ikke snakk om svære krater heller og noe som kommer av diverse grunner.Neste blir vel at man legger ut bilder av kvinner med hentydning til hengepupper "se her alle samme!hun her kjendisdama har også begynt å få hengepupper!!!herregud hun er perfekt,hun er et helt vanlig menneske!!!!"

• Liker 1
Skrevet

Photoshop må være noe av det mest usunne det moderne samfunn har påført unge jenter/kvinner.

Slutt med det der. Jenter er ikke større offer enn gutter, de bare lar seg påvirke mer av hva folk forteller dem at en kvinnekropp skal se ut. Før så ville jeg og være liten og nett med en sexy liten rumpe, men nå vil jeg heller ha litt lår og en rund rumpe a la damer fra Brazil. Noen vil jo anse dem som feite rundt låra, men jeg synes de er mer attraktive enn det en eller annen chihuahua bærende bimbo noen gang kommer til å bli. Man vokser disse idealene av seg.

Photoshop blir brukt til ALT,til og med brusreklamer er photoshoppa, og ALLE blir påvirka. Du ser jo selv at alle plutselig er på lavkarbo,jogger og det nyeste-trener fitness og det gjør de fordi de blir "hjernevasket"til å gjøre det.

• Liker 1
Gjest Emmanuelle
Skrevet

Jeg gikk igjennom bildene og så stor forskjell på trente ben og "kun" slanke ben.

Og man kan si hva man vil om cellulitter, alle de damene på bildene der ser bedre ut enn meg på sine dårlige dager enn jeg gjør på mine gode, dessverre :P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt greia med sånne poster. Det er på lik linje med de som klisterer lapper på reklamerplakater om at de gjerne vil "advare"om at det er photoshoppet....Ja, det vet vi fra før av du.

Alle skjønner jo når man ser ei dame i en reklame som har plettfri hud,skinnende hår,slank og stram etc IKKE er ekte?

Du finner liksom INGEN føflekker,arr,krusete hår etc så det er jo selverklært at det er photoshoppa. Husk at kjendiser lever av å være perfekte, men de ER ikke perfekte, og er heller ikke en mal på hvordan vi SKAL se ut men hvordan vi ØNSKER å se ut.

Ja, alle har celulitter,so what? det er ikke snakk om svære krater heller og noe som kommer av diverse grunner.Neste blir vel at man legger ut bilder av kvinner med hentydning til hengepupper "se her alle samme!hun her kjendisdama har også begynt å få hengepupper!!!herregud hun er perfekt,hun er et helt vanlig menneske!!!!"

Noen tar disse postene/artiklene som et angrep på kjendiser, andre tar det som en hyggelig påminnelse til seg selv om at de irrasjonelle kravene man har til seg selv hva utseende angår, er for høye. :)

Du virker veldig overdramatisk, negativ og slitsom. Hvorfor hisser du deg sånn opp? Det er ganske snodig at du i én setning angriper artikler som viser at kjendiser er normale folk, for så i neste å kalle de bimboer. Du er jo ikke noe bedre selv, når du antyder at de som ønsker seg/har (?) slank kropp er umodne og bimboaktige. ;)

Som du selv påvirker så blir faktisk folk påvirket av disse redigerte, perfekte reklamene. Og nettopp derfor er det jo så fint med poster som dette, som en påminnelse om at noen av disse idealene mange av oss jager, rett og slett er uoppnåelige.

(Og nei, jeg skal ikke "slutte med det der". Jeg vet ikke hvem du tror du er, men du kan dessverre (?) ikke bestemme hva folk skal skrive på et offentlig forum. :fnise: At jenter påvirkes mer av gutter - dersom dette er tilfellet - taler forøvrig uansett for at de faktisk er de største offerene her. Det har tradisjonelt vært større press på kvinner når det gjelder utseende, og dette har så vidt jeg kan se enda ikke sluppet taket. Grinebiter! :) )

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Ja da, de fleste er klare over at reklameplakater ol er redigert, og at kjendiser ikke er perfekte. Men det betyr ikke at mange trenger en liten påminnelse en gang i blant :) Ro deg ned :) !!!

Anonym poster: 341b7c88bd1c142f7a67db8ff734f894

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes det er ganske befriende å se at det bare er fake. Klart man vet om det, men det er noe med å se det selv og kunne trekke et lettelsens sukk og slå seg til ro med at rompa aldri blir glatt som en vannmelon ;) Ikke uten photoshop

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Og jeg tenker det hadde vært så kult å tatt noen bilder av seg selv, superstyla, med rette lyssetting og en god dose PS etterpå :)

Anonym poster: 7956af4f1a97883013aeae364263051c

• Liker 1
Skrevet

Noen tar disse postene/artiklene som et angrep på kjendiser, andre tar det som en hyggelig påminnelse til seg selv om at de irrasjonelle kravene man har til seg selv hva utseende angår, er for høye. :)

Du virker veldig overdramatisk, negativ og slitsom. Hvorfor hisser du deg sånn opp? Det er ganske snodig at du i én setning angriper artikler som viser at kjendiser er normale folk, for så i neste å kalle de bimboer. Du er jo ikke noe bedre selv, når du antyder at de som ønsker seg/har (?) slank kropp er umodne og bimboaktige. ;)

Som du selv påvirker så blir faktisk folk påvirket av disse redigerte, perfekte reklamene. Og nettopp derfor er det jo så fint med poster som dette, som en påminnelse om at noen av disse idealene mange av oss jager, rett og slett er uoppnåelige.

(Og nei, jeg skal ikke "slutte med det der". Jeg vet ikke hvem du tror du er, men du kan dessverre (?) ikke bestemme hva folk skal skrive på et offentlig forum. :fnise: At jenter påvirkes mer av gutter - dersom dette er tilfellet - taler forøvrig uansett for at de faktisk er de største offerene her. Det har tradisjonelt vært større press på kvinner når det gjelder utseende, og dette har så vidt jeg kan se enda ikke sluppet taket. Grinebiter! :) )

Ja ok, her var det mye piss i et avsnitt ser jeg.

Er ikke grinbiter eller hisser meg opp altså, bare blir lettere oppgitt av at alle kvinner jager et image som ikke kan nås, og samtidig klager over at dette imaget finnes.

Og påminnelse om at det ikke er slik som det forestilles er nå EN måte å dekke over sin egen usikkerhet ved å poste slike innlegg på.

Forøvrig skulle jeg likt å se deg svare med ditt eget brukernavn da, kanskje du da ikke hadde vært så storkjefta? ;)

• Liker 1
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Det er klart man ser forskjellig ut på photoshoot og på stranda. D

Jeg synes det er mye mer intressant når det er samme bildet før og etter photoshop:) Da ser man virkelig hvordan foindationreklamen egentlig kun er en photoshopillusjon.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja ok, her var det mye piss i et avsnitt ser jeg.

Er ikke grinbiter eller hisser meg opp altså, bare blir lettere oppgitt av at alle kvinner jager et image som ikke kan nås, og samtidig klager over at dette imaget finnes.

Og påminnelse om at det ikke er slik som det forestilles er nå EN måte å dekke over sin egen usikkerhet ved å poste slike innlegg på.

Forøvrig skulle jeg likt å se deg svare med ditt eget brukernavn da, kanskje du da ikke hadde vært så storkjefta? ;)

:fnise: Selvinnsikten er på topp ser jeg.

Om du er lei av at kvinner jager uoppnåelige idealer (kropp ala typiske brasilianske damer er forøvrig også uoppnåelig for mange), så setter du sikkert pris på poster som dette, som nettopp understreken hvor uoppnåelig det faktisk er! :blomst:

Hvordan dekker trådstarters post over hennes såkalte usikkerhet? Og om hun faktisk er usikker (noe jeg ikke forstår hvordan du kan mene å vite), hvorfor er dette noe du skal være irritert over?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har de vel ikke. Jeg forstår ikke helt hva det er for noe engang.

Anonym poster: c5b5430a982abf68283160501a56edda

Skrevet

Har de vel ikke. Jeg forstår ikke helt hva det er for noe engang.

Anonym poster: c5b5430a982abf68283160501a56edda

Sånn appelsinkrater på ræva og lårene, mange som får det pga de legger på seg,får barn eller rett og slett fordi de blir eldre.

Skrevet (endret)

:fnise: Selvinnsikten er på topp ser jeg.

Om du er lei av at kvinner jager uoppnåelige idealer (kropp ala typiske brasilianske damer er forøvrig også uoppnåelig for mange), så setter du sikkert pris på poster som dette, som nettopp understreken hvor uoppnåelig det faktisk er! :blomst:

Hvordan dekker trådstarters post over hennes såkalte usikkerhet? Og om hun faktisk er usikker (noe jeg ikke forstår hvordan du kan mene å vite), hvorfor er dette noe du skal være irritert over?

Nei,jeg klarer ikke å sette pris på sånne poster. Det er ingenting mot TS, det er bare selve greia. Det minner meg om de radikale feministene som setter lapper på plakater rundt om i byen. Greit at man opplyser, men lite vits å prøve å opplyse noen som ikke vil blir opplyst.

Sikkert et selvtillitsboost for noen, eller et "hahaha!Se,Christina aguilera har blitt feit!!!",samtidig som de klager over at menn ikke vil ha feite damer, så pisser de samtidig på de kjendisene som har blitt det, det er veldig selvmotsigende.

Kvinner ikke VIL bli opplyst,og hvis du trenger å vite hva jeg mener, så se deg rundt. Les tråder på Forum og se på hva kvinner kjøper og idoliserer. Alle trener for harde livet og sulter på idiotdietter for å bli det de idoliserer.Og de gjør det for sin egen skyld(noe helsemessig sett,mest for å se bra ut)for venniner,for menn og for verden generelt.Alle kjøper fine "må ha"klær og gjør generelt sett som media vil at de skal gjøre-uten å mukke.

Nå skal du like cupcakes!-Ok

Nå er det in å drikke kokosvann!-Ok

Nå må du trene fitness!-Ok

Samtidig så klager de på disse uoppnåelige idolene, de klager på at menn vil ha bare "sånne og sånne"damer, for det har de jo blitt fortalt.De poster feel good bilder på facea la "it doenst matter how the world sees you,as long as you bla bla bla"og alle liker, men kan ikke like for lenge, for de må ut og kjøpe push up BH....

Endret av Alina X
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oi. Kesha så veldig snodig ut!

Anonym poster: ef2b2d7eaf973ca987e38d4d6fc5b2a3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes tolvåringer som ikke vet alt fra før av.

Anonym poster: 327509fc122aa59b0b4f2cd02da6c3f4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Slutt med det der. Jenter er ikke større offer enn gutter, de bare lar seg påvirke mer av hva folk forteller dem at en kvinnekropp skal se ut. Før så ville jeg og være liten og nett med en sexy liten rumpe, men nå vil jeg heller ha litt lår og en rund rumpe a la damer fra Brazil. Noen vil jo anse dem som feite rundt låra, men jeg synes de er mer attraktive enn det en eller annen chihuahua bærende bimbo noen gang kommer til å bli. Man vokser disse idealene av seg.

Photoshop blir brukt til ALT,til og med brusreklamer er photoshoppa, og ALLE blir påvirka. Du ser jo selv at alle plutselig er på lavkarbo,jogger og det nyeste-trener fitness og det gjør de fordi de blir "hjernevasket"til å gjøre det.

Så vi skal bare la usunne idealer vokse for tenåringene siden "alt" er photoshoppa uansett? Det du sier nå er helt tullete.

• Liker 3
Skrevet

Det finnes tolvåringer som ikke vet alt fra før av.

Så lær dem opp da. Ikke plasser dem foran TV og PC hvor de leser om lange kjønnslepper og slankemetoder. Funker ikke å ha bilde av Jennifer Love Hewitt med cellulitter når ungen allerede fra 3års alderen har sett og hørt hvordan Den o så Perfekte Kvinne ser ut...

Lær dem heller opp fra småbarnslader av at det finnes ikke en kroppsform som er perfekt, ei heller ansikt. Forskjellige kropper og ansikter blir sett på som fint, ikke en type som media mater oss med.

Skrevet

Så vi skal bare la usunne idealer vokse for tenåringene siden "alt" er photoshoppa uansett? Det du sier nå er helt tullete.

Det usunne idealet får ungen allerede når du setter på første Disney prinsesse film, eller kjøper hennes første Barbie.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...