mariannebee Skrevet 13. mai 2013 #1 Skrevet 13. mai 2013 Jeg har for litt siden flytte sammen med min samboer til vår hjem by. Det er ti år siden jeg har bodd her og jeg har ingen kontakt med venner fra barne og ungdoms årene - jeg har ikke noe nettverk. Han har heller ikke noe nettverk her. Og jeg savner å ha noen gode venniner, og noen som man kan være sammen med på fritiden. Jeg har forsøkt å bli kjent med noen, men føler det er veldig vanskelig å få innpass - da de fleste allerede har etablert seg ett nettverk og ikke har rom for flere. Jeg har også forsøkt å komme i kontakt med foreldrene til min sønns kamerater - men får ingen respons tilbake. Jeg føler det er veldig tungt og at det blir veldig ensomt innimellom, da jeg savner det sosiale..Og jeg føler det blir veldig trist overfor min sønn, da vi ikke har noen vi kan få med på tur eller treffes på ettermiddagen. Der vi bodde før hadde sønnen min mange venner og jeg hadde god kontakt med foreldrene til kompisene hans. Jeg synes det er så viktig for barn å ha ett nettverk og ha kompiser og lekekamerater - og samtidig synes jeg det er en verdi i seg selv å kunne ha kontakt med min sønns foreldre, om ikke med alle, men med noen..Min sønn er veldig sosial av seg, og jeg synes det er så sårt når han spør om vi ikke kan dra på besøk til den og den kompisen - når jeg hele tiden får avslag og ingen respons fra foreldrene..jeg synes det er kjempetrist. Er det noen som har erfaring eller tips til hvordan man kan bli kjent med andre i voksen alder?
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #2 Skrevet 13. mai 2013 Jeg løste problemet ved å bli kjent med utenlandske damer, både innvandrere og de som hadde giftet seg med nordmenn. De er mye mer sosiale enn oss, så da ble det mye kafebesøk. Noe som er veldig koselig Anonym poster: db4d70cf639636dc27365b25ff89a76e
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #3 Skrevet 13. mai 2013 Foreninger, klubber, idrettsforeninger, frivillig arbeid m.m. er arenaer det er naturlig å bli kjent med nye. Mitt inntrykk er at det er mye vanskeligere dersom man ikke gjør det via organisert aktivitet, nordmenn er ikke så flinke på å ønske nye naboer velkommen, og det hjelper jo heller ikke at det mange steder i landet kan være langt mellom naboene. Anonym poster: c9ca3966bdc391253b664b0612df8832
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå