Gjest Maria_Marihøne Skrevet 13. mai 2013 #1 Skrevet 13. mai 2013 Var ikke sikker på hvor jeg skulle poste dette, så moderator får flytte det om det er feil Vil jeg få utbetalt feriepenger som vanlig i år, selv om jeg er i foreldrepermisjon? Jeg får lønn direkte fra arbeidsgiver både under sykmelding og permisjon. I fjor var jeg en del sykmeldt i forbindelse med graviditeten, vil det ha noen innvirkning på feriepengene? Og vil jeg få feriepenger som vanlig neste år, når jeg er i permisjon i år? Jeg får utbetalt 80% av lønnen min i permisjonstiden.
tingeling Skrevet 14. mai 2013 #3 Skrevet 14. mai 2013 Feriepenger som utbetales i år ble opptjent i fjor. Jeg vil tro at du får utbetalt fulle/ vanlige feriepenger siden det er arbeidsgiveren din som utbetaler lønn ( men du må si ifra at du skal ha ferie slik at de stopper permisjonspenger). Det er noen regler omkring feriepenger / permisjon som jeg ikke husker i farten. Mulig st du kan få pengene uten å ta ut ferien. Ift neste år kan arbeidsgiver velge om de vil utbetale fulle feriepenger eller kun det som gis av NAV. Ville hørt m arbeidsgiver.
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 14. mai 2013 #4 Skrevet 14. mai 2013 Feriepenger som utbetales i år ble opptjent i fjor. Jeg vil tro at du får utbetalt fulle/ vanlige feriepenger siden det er arbeidsgiveren din som utbetaler lønn ( men du må si ifra at du skal ha ferie slik at de stopper permisjonspenger). Det er noen regler omkring feriepenger / permisjon som jeg ikke husker i farten. Mulig st du kan få pengene uten å ta ut ferien. Ift neste år kan arbeidsgiver velge om de vil utbetale fulle feriepenger eller kun det som gis av NAV. Ville hørt m arbeidsgiver. Det visste jeg ikke. Vil ikke det si at permisjonen blir forskyvet? Det vil jeg jo ikke. Tror jeg må spørre sjefen ja, men hun er så dårlig på sånt hun også
tingeling Skrevet 14. mai 2013 #5 Skrevet 14. mai 2013 Spør heller lønningsavdelingen, de pleier å vite.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå