AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #1 Skrevet 13. mai 2013 Jeg er en ganske slank person med tynne armer, bein og liten rumpe/pupper. Problemet er at jeg har masse fett på magen, noe som ser helt latterlig dumt ut da "idealkroppen" skal ha timeglass form, altså det motsatte av det jeg har. Hvordan kan jeg få en helt flat mage som matcher resten av kroppen min? Hvis jeg går ned i vekt, er det da en sjangse for at de tynne stedene på kroppen min blir tynnere mens "hvalpefettet" på magen blir igjen? Bør jeg trene magemuskler? Jeg blir veldig glad for råd anngående dette. Hilsen en tynn jente som hater kroppsfasongen sin. Anonym poster: b8739332d8983a1ae9dee8304874908e 1
Gjest Chili Skrevet 13. mai 2013 #2 Skrevet 13. mai 2013 Ikke gå ned i vekt, du sier jo du er tynn og normalvektig i utgangspunktet! Du kan heller ikke "punktslanke" eller "velge" hvor fettet forbrennes. Mitt råd til deg er styrketrening kombinert med litt kondisjonstrening! Da strammer du opp kroppen og føler deg mest sannsynlig bedre.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #3 Skrevet 13. mai 2013 Å trene magemuskler vil ikke ha noen effekt på fettet rundt magen. Det er generelt lite man kan gjøre for å styre hvor fettet skal forsvinne først. Enkelte hevder lavkarbo tar magefettet først, men dette vet ikke jeg noe om. Folk har forskjellig figur. Noe har med beinbygning å gjøre, andre med genetiske forutsetninger for hvor fett skal lagres. Tren gjerne styrke og gå ned i fettprosent, men det er mulig du må akseptere at du er blant de mange som rett og slett ikke har timeglassfigur fra naturens side. Og da er det lite man kan gjøre med det. Anonym poster: 54c5fcbbd012f6bcc0345b3fecd1d680
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #4 Skrevet 13. mai 2013 Men når helserådene er at magefettet er det verste fettet, hva skal man gjøre? Jeg vil jo ikke få hjerteproblemer og alt det der. Hilsen en annen tynn jente med stor mave.... Anonym poster: 72ee1c244dcf782797a6146f281528b0 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #5 Skrevet 13. mai 2013 Kjøp deg en rokkering og rock litt around the clock Anonym poster: ca4166a25bc3d8e84caf6c39839c97fa 1
Løvetanten Skrevet 13. mai 2013 #6 Skrevet 13. mai 2013 Du spiser sannsynligvis endel godis, gjør du ikke? Fett rundt/i mageregionen skyldes i de aller fleste tilfellene kjappe karbohydrater og sukker. Kutt ut drittmaten, da har du gjort en stor del av jobben. 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #7 Skrevet 13. mai 2013 Men når helserådene er at magefettet er det verste fettet, hva skal man gjøre? Jeg vil jo ikke få hjerteproblemer og alt det der. Hilsen en annen tynn jente med stor mave.... Anonym poster: 72ee1c244dcf782797a6146f281528b0 Om man er normalvektig, trener i moderate mengder og spiser sunt, går det nok bra. Spesielt for unge kvinner er faren for hjerte- og karsykdommer generelt lav. Ingen grunn til å bli hysterisk bare fordi det lille fettet man har befinner seg på magen... Anonym poster: 54c5fcbbd012f6bcc0345b3fecd1d680
kaktusfruen Skrevet 13. mai 2013 #8 Skrevet 13. mai 2013 Spiser du en del usunn mat selv om du er tynn? I så fall, reduser inntaket av usunn mat og øk(!) mengden med sunn mat Fungerer ikke det er det nok ikke mulig å gjøre noe med det. Litt ekstra fett rundt magen er imidlertid ikke farlig i det hele tatt. Ser ikke for meg at det kan være så mye siden du er slank ellers!
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #9 Skrevet 13. mai 2013 Kanskje har du kroppsformen som heter rektangulær? Da kan du ikke gjøre mye med midjen, for slik er kroppen din. http://www.cellbes.se/resources/content/unitedshapes/unitedshapes1.jpg Anonym poster: c6d0fca3c0b5f178267a803bffdc35da 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #10 Skrevet 13. mai 2013 tren løping Anonym poster: fceb9c72276233c655137aceeb64f413 1
Gjest *MaggieQ* Skrevet 13. mai 2013 #11 Skrevet 13. mai 2013 Tipper du har lite muskler i forhold til fett. Om du spiser et rent kosthold kombinert med kardio og styrke burde det bli jevnere mellom muskel og fettprosenten.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 13. mai 2013 #12 Skrevet 13. mai 2013 Jeg har lest mye om at denne kroppsformen er bevegelsesrelatert og kostholdsrelatert. Du er nemlig ikke alene om å være tynn men med mage: det er innmari mange der ute! Jeg vil ikke gå så mye inn på de fysiologiske årsakene til at kroppen vår liker å lagre fett rundt de indre organene våre. Kroppen liker spesielt godt å lagre fett når vi er inaktive, stressa, kalde og har god tilgang på sukkerholdig mat. Jeg så en dokumentar på BBC om en fyr som sjekket ut disse greiene, jeg husker desverre ikke hva dokumentaren het.. Men den konkluderte i alle fall med at tynn-med-mage er direkte knyttet opp mot en inaktivt livsstil med mye sukker. Jeg har vært (og er fortsatt på vei ut av) i samme situasjon som deg, og dette er hva jeg gjorde: -Jeg gikk ned et par kilo ved å kutte ut sukker og mosjonere mer. Mistet litt fett overalt, og slik er det desverre. Gikk fra å være tynn med mage, til å være tynn uten mage og med supermerkelig fettfordeling. Skal fettet på magen bort, må fettet på puppene, lårene, armene osv bort det også. Du kommer til å se litt rar ut i begynnelsen. Dette er noe som skjer med alle uavhengig av hvor mye eller lite man går ned i vekt. -Jeg begynte å trene styrke, kondisjon og svømming. Ikke hardkjør, bare rolige økter med jogging, svømming og løfting av frivekter. Da ble kroppen proposjonert igjen, samtidig som det gjorde meg sterkere og ga meg mer energi i hverdagen. -Jeg la merke til at kombinasonen av sukker og mel gjorde meg oppblåst. Vi snakker 10 cm forskjell på oppblåst og uoppblåst mage. Spiser derfor sukker ekstremt skjeldent nå, bare når jeg virkelig har lyst på PS: dette er jo abre helt personlig, er ikke sikkert det hjelper for deg -Begynte å gå lengre og oftere, men saktere. Å bevege seg i naturen er godt for å stresse ned, og det er i tilegg en fin måte å være litt hverdagsaktiv på. Bytt ut 1 time av sofatiden med 1 time gåing. Du kan bli forundret over hvor mye mer avslappet du blir etterpå! 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #13 Skrevet 13. mai 2013 Jeg har samme problem, er tynn men med stor mage. Jeg har aldri hatt helt flat mage, har naturlig liten pute der, men etter 3-4 kortisonkurer som gav meg veldig stor matlyst og mye mindre aktivitet grunnet sykdom, så havnet kiloene på magen og litt på hoftene. Så "plutselig" så var det mange klær jeg ikke kunne/ville bruke. Pokkers greier! Hater magen min! Trening kan jeg ikke gjøre stort av,men jeg vet jo at det er ikke trening som gir størst vektnedgang, men inntak av mat. Jeg synes ikke jeg spiser mye,og lite snop, men tydeligvis så spiser jeg mer enn hva jeg beveger meg, så rådet til meg selv og dere andre er å spise mindre,og bevege seg mer. Dere som kan, jogging er det som gir generellt bedre form, fastere kropp, kilo av. Anonym poster: fc5389166796cc34fa8109c7390911b1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #14 Skrevet 13. mai 2013 Jeg er helt lik. Har alltid vært veldig tynn, på grensen til undervektig, uansett hva jeg har spist. Har aldri slanket meg, men hatt perioder der jeg har spist ganske usunt. Etter noen måneder på moderat lavkarbo/paleo var magen nesten helt flat! Sukker og mel gjorde meg nok oppblåst, i tillegg til at fettet la seg på magen. Styketrening har også hjulpet veldig, nå har jeg muskler under fettet på magen, pluss litt mer definerte armer og bein. Magen er mye finere og jeg slipper å gå og trekke den inn. Anonym poster: fcd48f707c925a077d27d24c8555f163
Wiggins Skrevet 14. mai 2013 #15 Skrevet 14. mai 2013 Kroppsform er hovedsakelig genetisk bestemt, du kan ikke gjøre så veldig mye fra eller til med trening og kosthold. Den dårlige nyheten er at du kan leve like sunt som ei med timeglassfasong, men hun har allikevel mindre sjanse for hjerte- og karsykdommer enn du har. Den gode nyheten er at med godt kosthold og mye mosjon er risikoen allikevel ganske lav. Du kan faktisk til en viss grad punktvis påvirke vekta di. Stresshormonet kortisol produseres i binyrene. Mye stress og/eller lite søvn/ujevn døgnrytme (snu døgnet opp ned i helga) gir økt produksjon av kortisol, og mer kortisol gjør at kroppen lettere lagrer fett på magen og i ansiktet. Tilsvarende vil mindre kortisol gi mindre lagring av fett på magen og i ansiktet. 1
Memoria Skrevet 14. mai 2013 #16 Skrevet 14. mai 2013 Du har en såkalt "epleform" og jeg anbefaler deg å google både kles- og treningstips mtp denne fasongen. Det finnes masse, masse tips der ute - hele bøker for de med eplefasong (eller andre fasonger, selvsagt). Har lært masse om de ulike typer fasonger på skolen, faktisk, og det er utrolig de bøkene jeg har vært borti (som jeg ikke husker navnene på desverre). Masse fine kles- og treningstips i dem.
StellinaX Skrevet 14. mai 2013 #17 Skrevet 14. mai 2013 (endret) Jeg lurer litt på hva målene dine er, vekt+høyde? Fettlagring, at mat, søvn osv. kan påvirke hvor fettet lagrer seg, er en ting. Men jeg vil anta at ved å miste et par kg fett og erstatte det med muskler, så vil mye av jobben kunne være gjort. Endret 14. mai 2013 av StellinaX
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #18 Skrevet 14. mai 2013 Jeg er 1,81/64 med samme kroppsform. Jeg er ikke interessert i å gå ned i vekt. Jeg har alltid vært aktiv og liker ikke søtsaker, så det blir svært lite av dette. Hos meg er det genetisk, mamma har samme kroppsform og det er helt tydelig når jeg ser meg i speilet at det ikke akkurat er snakk om noen innsvinget midje. Synes det er trist når fokuset blir på kosthold og inaktivitet. Det er ofte en årsak, men når jeg går ned i vekt under sykdom så blir jo bare lårene enda tynnere! Anonym poster: 710cd9103d1b4593ef5bf4fbd9d8e399
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #19 Skrevet 28. desember 2022 Er det mulig å bli tynn på magen om man spiser sunt bare? Må man trene ved siden av? Er ikke veldig glad i trening... Anonymkode: 1bf1b...bb3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #20 Skrevet 28. desember 2022 Løvetanten skrev (På 13.5.2013 den 14.27): Du spiser sannsynligvis endel godis, gjør du ikke? Fett rundt/i mageregionen skyldes i de aller fleste tilfellene kjappe karbohydrater og sukker. Kutt ut drittmaten, da har du gjort en stor del av jobben. Tja, jeg spiser nesten bare raske karbo og dritt pluss masse sukker, har smal innsvingt midje selv om jeg er tynn...nå trener jeg masse da Anonymkode: 53b66...14c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå