Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

lille jenta vår er nå 2,5 mnd og sover ca 1 time om gangen, sånn ca tre-fire ganger om dagen. Da må hun opp for å rape og er litt urolig med luft i magen Når kan man forvente soveøkter på 2-3 timer?

Anonym poster: 3edcb24a5b05293abcc2a2bb943348e0

Videoannonse
Annonse
Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

Det er langt fra alle barn som sover noe mer enn en time i slengen på dagen, så jeg ville ikke gått og ventet på det...

Må nå si at en time i slengen er temmelig lenge, så du bør jo være fornøyd med det ;)

(Når det er sagt, gjorde begge mine det fra starten).

Endret av Magdalene
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min er 9,5 mnd. Sover Max 1,5 timer i strekk. Ikke alle får disse lange hvilene

Anonym poster: 62ae2ab8eac5ee6c6f2198e817a7795b

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, mi sov aldri lenger enn 50 minutt så kanskje du må vente forgjeves ;)

Anonym poster: 9c2e90ce20bd18df2d26557fecb33da1

Skrevet

Min datter sov lange blunder fram til hun ble tre måneder. Over natten var det bom stopp på lurene som varte 2-4 timer, og hallo 30-minutters. Nå er hun fem måneder, og sover MAKS 40 minutter tre ganger daglig. Lite dagsoving og avslapping på mor her, ja.

Men jeg forventer ikke stort mer heller. Hun er en engel på kvelden/natten. Hun har en nattesøvn på 12 timer (inkludert 1-2 måltider), så jeg og barnefaren får godt med alenetid etter at hun er lagt seg for kvelden. Vær glad for at din sover en hel time, du.

Skrevet

Min jente sov 4 ganger til hun var 7 mnd. De var på alt fra 2 timer til bare 30 min (den sister luren før natta kl. 19). Etter det gikk hun i løpet av fire dager til 2 lurer på dagen. Første på 2,5 timer og andre på 1-1,5 time. Hun er 10 mnd nå og har samme søvnmønster. Må si at uansett alder sover hun om natta fra kl.19 til kl.6. Nå bare en amming om natta trenges.

Skrevet

Ikke alle barn trenger like mye søvn.

Skrevet

Jeg har ei på 3 Mnd. Hun sover maks 10-20 min 3 ganger på dagtid (mellom 08 og 22) ellers 5 min her og der. Ikke mye man rekker på den korte tiden..

Skrevet

Her ble lurene kortere jo eldre hun ble. Når hun var liten kunne hun sove 3timer i strekk, nå er det somregel 30min, innimellom 1,5t.

Skrevet

min er 5 mnd nå og sover maks 1,5 t, og det er i vogna. Sover ikke hjemme omtrent annet en om natta.

Hadde nytt en time tre-fire ganger daglig hvis jeg var deg. ;)

Skrevet

Her har sovingen blitt mer stabil med årene :-) Tror det begynte å bli virkelig stabilt på 2 timer da minsten var 1,5 år. Nå er hun 2, og må som regel vekkes. Ikke la deg skremme av alle som sier at det kan bli verre, men forsøk å sette pris på den timen du har. Ikke alle er så heldige.

Skrevet

Vår gutt har etter ett år kommet opp i max 2 timer.

Skrevet

Her fikk han én lang blund på ca. to timer da han var åtte mnd (samtidig som jeg begynte i jobb og mannen skulle være hjemme, ja...). Det skjedde akkurat samtidig som vi sluttet med nattamming. Min teori er at han klarte å være våkne lengre om gangen på dagtid etter at han sov enda bedre om natta (vi kuttet ut én dagblund også da), noe som gjorde at han kunne sove lengre når han først la seg. Han har stabilt sovet ca. to timer sammenhengende siden da - nå er han 16 mnd (men nå har han bare hatt én blund de siste månedene da).

Skrevet

Min sover 2-3 ganger om dagen og våkner så og si på slaget når hun har sovet 1 time. Dagen starter kl 5 og sovner i 19-20 tida. Hun er snart 10 mnd. Så er ikke alle som har lange soveøkter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...