Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Katrine
Skrevet

Vet ikke hvorfor jeg skriver dette her, men må vel få utløp for det en plass.

Jeg begynte i ny jobb for snart ett år siden, jeg er en veldig åpen og inkluderende person som er godt likt av alle.

En måned etter at jeg begynte, begynte og en ny til,, så vi er ett salsteam på fem personer totalt.

Han andre nye har noe erfaring fra samme bransje som vi er i og jeg har ikke noe erfaring i denne bransjen men har jobbet som salgsleder/salgssjef i over 15 år.

Vi har delt opp kundene å jeg fikk alle de kunden som de andre har jobbet med i over 2 år uten å komme noen vei. Jeg hadde en kunde med stort potensiale før han nye begynte, men når han begynte fikk han denne kunden som jeg hadde jobbet mye med å etter 3 uker fikk han sin første bestilling. Han fikk kjempe skøyt over hvor flink han var osv å ingen før har klart å selge noe før det har gått minimum ett halv år fra de begynner. Jeg kjente denne kunden fra før og hadde gjort fot arbeidet så kommer han inn og overtar…

La dette bak meg å tenkte drit i kommer nye sjanser.

Når vi skal til nye eller eksisterende kunder tar alltid de erfarne med Han andre nye og jeg får ikke muligheten til å bli med så jeg må kjøre mitt eget løp. Det gjør det da mye vanskeligere for jeg må introdusere meg selv til kundene isteden for å bli introdusert sånn som han blir.

Her er problemet …..

Sist uke satte vi opp 6 turer vi skal på med diverse kunder, da skal det være med 2 fra vårt firma på hver tur.. Men på listene dukker ikke mitt navn opp.. det er en av de erfarne og han nye eller 2 erfarne på turene jeg er ikke satt opp på noen å det blir heller ikke nevnt noe..

Tenke jeg burde nevne det men blir liksom litt sånn syting at «jeg og vil bli med på tur «

Det har ingenting med at jeg vil bli med på tur men dette er den beste å eneste måten du kan bli godt kjent med kundene sånn at du får kommet inn på de og solgt mer.

Vi begynte dagen i dag med å oppsummere våre viktigste kunder og hvem som skulle ta møter med ledelsen for å kunne komme lengre inn i organisasjonene.

Det er 5 hoved kunder vi skal konsentrere oss om å her satte de opp samme som på turene han nye og en av de erfarne eller 2 erfarne.

Så jeg lurer på følgende skal jeg jobbe på og gi gass å kjøre mitt eget løp eller bør jeg ta en prat med direktøren om dette ??

Hva syns dere

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du plutselig har fått en mye dårligere forutsetning for å kunne gjøre jobben på lik linje med de andre så bør du ta det opp ja. Det er jo ikke rart hvis du får mindre salg når det fokuseres mer på å introdusere de andre uten at du er med. Det er jo også ganske bak mål at en annen tar over en kunde når du allerede nesten har bearbeidet kunden slik at de er klare for kjøp. Selve salget er bare en liten del av det, det er de langsiktige relasjonene og jobben underveis som fører frem til en fornøyd kunde.

Anonym poster: 6199d5852a6ced15f20d24f5d7d0465d

• Liker 1
Gjest Katrine
Skrevet

TS her beklager veldig rotete skrevet men jeg hadde dårlig tid og måtte bare få det ut...

Gjest Gjest
Skrevet

overskriften er " ikke en del av jobben" forstår ikke helt hva det har med innlegget å gjøre

AnonymBruker
Skrevet

overskriften er " ikke en del av jobben" forstår ikke helt hva det har med innlegget å gjøre

Hun mener nok at hun ikke føler seg som en del av det som skjer på jobben og føler seg kanskje litt utelatt? :)

Anonym poster: 7c329088aff05fe0d0a2477f49f4769d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...