Gjest Kajsa-krabat Skrevet 5. april 2004 #1 Skrevet 5. april 2004 Er det noen som vet om noen fine barnesanger eller viser? Jeg vet jo om mange av de tradisjonelle som "lykkeliten" og sånne, men det finnes da så mange mange flere... Noen tips?? Og de trenger ikke være norske, har ikke svenskene noen???
Gjest gjest1 Skrevet 5. april 2004 #2 Skrevet 5. april 2004 Kan anbefale den store barnesangboka. Den har gjort stor lykke, både hos min søsters barn og hos min venninnes.
Gjest MrsL Skrevet 5. april 2004 #3 Skrevet 5. april 2004 Er det noe spesielt du er ute etter? Til en anledning eller?
Gjest Kajsa-krabat Skrevet 5. april 2004 #4 Skrevet 5. april 2004 Nei, ikke egentlig. Er bare så lei av at vi alltid spiller cdèr med "bæ bæ lille lam" og slike sanger.... Vil ha noen sanger som er litt mer "voksne" om noen forstår, samtidig som det er fint å høre på for barna, har hørt at bl.a. Carola har noen?! Men det er litt vanskelig å søke etter noen når man ikke vet hva de heter...
Gjest MrsL Skrevet 5. april 2004 #5 Skrevet 5. april 2004 Vet at det finnes en cd hvor kjente pop og rock musikere har sunget og spilt inn kjente barnesanger. Den er kjempefin og går an å høre på for voksne også. Husker ikke i farten hva den heter, men det er noen år siden den ble gitt ut. I tillegg ga Marion og Marit ut en cd med barnesanger (før de ble M2M) og den er også fin for alle aldersgrupper.
Thomasine Skrevet 5. april 2004 #6 Skrevet 5. april 2004 Vi hører mye på den gamle Cd'en til Lillebjørn Nilsen: "Haba - haba" !! Der er det mange sanger fra den gang jeg var liten... "Sett deg opp i kørja og la ballongen..." "Det var en gang et troll.." "Da reven stjal et hønsebein ble bonden veldig sinna..." ...og mange flere... :) Anbefales!! :)
Væren Skrevet 5. april 2004 #7 Skrevet 5. april 2004 Mari Maurstad har samlet "de gode gamle barnesangene" i en fin bok!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå