Gå til innhold

Turtips østlandet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ønsker tips til fine fjell/skogsturer jeg kan ta alene. Helt konkrete tips altså.

Jeg har følgende kriterier:

- turer med 1-2-3 overnattinger

- jeg har ikke bil, så er avhengig av kollektivtransport (helst tog) helt frem til utgangspunktet

- siden jeg går alene, er jeg ikke helt komfortabel med å gå "utenfor" mobildekning

- medlem av Turistforeningen, så tips til hytter er veldig velkomment

Anonym poster: 97054b788e03680121ffe8ce06265db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta toget til Finse. Det er et fint utgangspunkt for flere turer. Eller ta toget til Geilo. Du kan uansett ta toget til et av stedene og så gå turer som ender opp på det andre stedet. Hardangervidda er fin å gå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta toget til Otta og deretter buss opp til Spranget. Derfra går eller sykler (man kan leie sykkel) du inn til Rondvassbu(dnt-hytte) og overnatter. Neste dag går du ned til Bjørnhollia (dnt-hytte) gjennom Ilmanndalen. Fra Bjørnhollia går du gjennom Langlupdalen til Øvre Dørålseter (privat, men med dnt-rabatt). Siste dagen går du til enden av rondevatnet og tar båten tilbake til Rondvassbu, går eller sykler ned til Spranget og bussen ned til Otta.

Forøvrig så går det også buss til Gjendesheim hvis du vil inn i Jotunheimen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et fint skogsområde i Rakkestad, i nærheten av linnekleppen. Du kan godt få en fin skogstur i flere dager, om du velger å gå gjennom hele skogen, på topper, forbi mange flotte tjern osv. Med kart og kompass så går det jo kjempefint. Eller uten om du vil bruke din egen retningssans(det bruker jeg), Men er forståelig om man skal være borte lenge at det er lurt med kart og kompass. Bare ett tips, det er et nydelig område.

Endret av MLy92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...