Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2004 #1 Del Skrevet 5. april 2004 Han betalte 1400 kr i bidrag. Vi gikk over til privat avtale, han betaler nå 1200... Han sier; -han ikke skal betale mer i bidrag om jeg velger å være hjemme med ungen, han er ikke intressert i å betale for min latskap -det er surt at min nye samboer skal ha alle rettigheter til datteren vår, uten å måtte betale for henne han også -han skal melde meg til ligningskontoret hvis jeg tjener svarte penger, fordi da må han betale mer i bidrag (jeg har INGEN planer om å jobbe svart) -reiseutgiftene skal betales 50/50, uavhengig av inntekt. Det er ikke hans feil at jeg ikke tjener nok penger til å dele 50/50.... Jeg blir helt svett jeg! Skal ikke barnehage også taes med i bidragsberegningen? Han sier han ikke skal betale for det, fordi det ikke er hans problem at jeg må ha ungen i barnehage.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 5. april 2004 #2 Del Skrevet 5. april 2004 Er ikke poenget med privat avtale at man faktisk er enige om bidragssummen? Hvis du ikke er fornøyd, får du få trygdekontoret til å fastsette bidraget. Barnehage/utgifter til barnetilsyn skal tas med i beregningen, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 5. april 2004 #3 Del Skrevet 5. april 2004 Han betalte 1400 kr i bidrag. Vi gikk over til privat avtale, han betaler nå 1200... Han sier; -han ikke skal betale mer i bidrag om jeg velger å være hjemme med ungen, han er ikke intressert i å betale for min latskap Jeg usikker på lovverket rundt akkurat dette (bidrag fastsettes vel utfra inntekt, og fradrag skjer for antall samværsdager?), men jeg kan forstå argumentasjonen hans egentlig (at han ikke ønsker å betale mer i bidrag dersom du er hjemmeværende og dermed får dårligere økonomi (og dermed behov for større bidrag) pga det, selv om det er en litt uheldig måte å formulere seg på. -det er surt at min nye samboer skal ha alle rettigheter til datteren vår, uten å måtte betale for henne han også Dette er tull. Din samboer har ingen _rettigheter_ til datteren deres i det hele tatt. Etter å ha vært samboere en viss tid (tror det er 12 mnd) kan du overføre enkelte av hjemme-med-sykt-barn-dagene dine til samboern din, men utover det har ikke samboern din noen rettigheter i forhold til barnet. Han har derfor ingen plikt til å betale noe for datteren deres (selv om det i praksis gjerne blir sånn). -reiseutgiftene skal betales 50/50, uavhengig av inntekt. Det er ikke hans feil at jeg ikke tjener nok penger til å dele 50/50.... Jeg forstår det slik at dere bor langt fra hverandre? Hvor ofte har han samvær? I utgangspunktet er jeg enig i at reiseutgiftene bør deles 50/50. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå