Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2013 #1 Skrevet 13. mai 2013 Hei Er litt bekymret for en kamerat. Etter han ble dumpet av dama han var med i 4 år så begynte han å ta sovepiller, beroligende osv. Han begynte også å drikke en del. Var på besøk hos han for noen uker siden og da så jeg tydelig at han var rusa. Fikk han til å innrømme at han hadde røykt hasj. Spurte hvor ofte han gjorde dette og hvorfor. Fikk svar at det kun var noen ganger i mnd og at han slappet så av når han gjorde dette. Det som er greia er at fyren alltid har vært totalt motstander av slike ting. Det er jo tydelig at han har det vondt, og siden han er min aller beste kamerat så lurte jeg på hva jeg bør gjøre med dette? Uff, ikke moro detta...
Gjest Trude Skrevet 13. mai 2013 #2 Skrevet 13. mai 2013 Kan hende dette egentlig ikke er noe nytt ... Eller at sorgen hans trigget dette og at han nå bruker/ misbruker for å takle følelsene sine. Jeg synes du kan være en god venn, men passe på at hans problemer ikke blir en belastning og at han ikke utnytter deg. Virker som om dette ikke kommer til å gå over med det første. Kan du overtale han til å snakke med fastlegen sin? Kan du forsiktig nevne noe til familien hans?
Gjest Skogkar Skrevet 13. mai 2013 #3 Skrevet 13. mai 2013 Dra han med ut. Trening, tur i skogen, fisketur, bytur, kino. 4
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2013 #4 Skrevet 13. mai 2013 Takker for svar Ja jeg burde vel egentlig prøve å få han litt mer ut. Tror ikke der er så mange andre som gjør det. Så får jeg holde ett øye med dette. Vil helst slippe å si noe til familien hans, men det er klart at om dette utvikler seg så har jeg jo ikke mye valg..
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #5 Skrevet 13. mai 2013 Det er dessverre lite du kan si til ham for å at han skal slutte å røyke nå. Han må ville det selv for at det skal kunne gå. Du kan derimot vise han at verden ikke er så kjip likevel, uten å røyke, selv om det kan være trist å miste sin kjære etter 4 år. Å løse problemene sine ved å røyke hasj er jo naturligvis aldri en god idé, men det gjør underverker der og da. Det gjør situasjonen grei nok, uansett hvor såret eventuelt. Veldig bra tips som kom tidligere. Ta han med ut og finn på noe. Gjør noe kjekt som gjør han glad. Ikke bland inn familien eller overlegen, da ingen av disse kan si noe annet enn hva du selv kan. Det har egentlig svært lite å si hvilken kant det kommer fra, så lenge det er den samme beskjeden. Anonym poster: b29e720dac6605df53fd48dda2edb604
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå