Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Rumpenisse
Skrevet

Hei, KG. Jeg trenger deres hjelp til å redde en god venn av meg fra å begå sitt livs største tabbe.

Det jeg trenger fra dere er at dere forteller meg litt om hvilke holdinger dere har til menns hobbyer, primært gaming og heavy metal (som i å spille i band).

1) I hvor stor grad forventer dere at en evt. kjæreste skal gi opp slike interesser?

2) I hvor stor grad er dere interessert i slike ting selv?

3) Er dere byfolk eller bygdefolk?

4) Er dere single eller opptatt?

Målet mitt med denne tråden er så klart å vise ham at det finnes flere (og bedre) fisk i havet, god kompis som jeg er.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Heia! Digger metal selv, og har ingenting imot gaming. Ville ikke bedt en kjæreste gi opp noen av sine interesser. Har bodd i by, men ikke nå lenger. Singel. Er da bedre med en kar med interesser, enn en som bare ser på TV. :)

Anonym poster: ca1aeb609cf331ff2c9959a0c1bbbee9

• Liker 1
Skrevet

1) I hvor stor grad forventer dere at en evt. kjæreste skal gi opp slike interesser?

Ingen grad. Vil ikke at noen skal føle de må forandre og gi opp det de liker for meg.

I heavy metall og gaming? Eller generelt hobbien til typen?

Ble oppvokst som bygdejente, men har funnet min plass i storbylivet (og elsker det)

Singel.

• Liker 1
Gjest Rumpenisse
Skrevet

Glimrende. Helt glimrende. Keep 'em coming....

Skrevet

Gi opp hobbyer? Hvorfor må man forandre på seg selv for å passe til en partner..? Jeg mener, da passer man jo ikke sammen.

1) Kjæresten min er gamer, og jeg har stor forståelse og nysgjerrighet for hans interesser.

2) Jeg hadde ingen tilknytning til gaming, annet enn litt dataspill, før jeg møtte typen - så møtte hans gaming med åpenhet, og synes det er helt fantastisk. Men er fremdeles ingen gamer selv.

3) Jeg er fra bygda

• Liker 2
Skrevet

Kan jeg spørre hva denne tabben er? :)

Forventer ikke det i det hele tatt. Prøver å få kjæresten min til å opprettholde interessene sine og ikke glemme de bort selv om han blir opptatt :)

Digger å game, men liker mest å se på kjæresten min game faktisk og sånn er mange av mine venninner også. De digger å se kompisene game. En venninne av meg satt i 12 timer på lan å bare så på.

By blir det vel.

Opptatt :)

• Liker 1
Skrevet

Og liker heavy metal btw, men ikke alt da.

• Liker 1
Gjest Rumpenisse
Skrevet

Kan jeg spørre hva denne tabben er? :)

Hehe. Er det ikke åpenbart? Han er i ferd med å gå i despo-fella :-)

AnonymBruker
Skrevet

I despo-fella med et rivjern? ;)

• Liker 1
Gjest Rumpenisse
Skrevet

I despo-fella med et rivjern? ;)

Jepp. Og begge brødrene hans er noen feministerte dotter av noen menn, så det her ligger nok i slekta. Men denne kan reddes.

AnonymBruker
Skrevet

Vi får håpe det :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

1 - Ikke noe særlig. Så lenge det ikke gikk utover min tid med han bryr jeg meg ikke.

2 - I hobbyene til kjæresten min er jeg ikke spesielt interessert selv, men synes det er gøy å være med han eller høre om det. Blir bedre kjent med han samtidig som jeg opplever noe nytt :-P

3 - Jeg er fra bygda

4 - Opptatt.

Men er det snakk om at hun krever han skal legge det helt vekk fra seg, eller begrense seg? Har hun like interesser? Er han 30+, uten særlig utdannelse eller god jobb, fordi han planlegger å slå igjennom kan jeg godt forstå det, men om det er snakk om en hobby bør han nok komme seg unna ja.

Kjenner flere av typen metal heads. Kanskje det er fordi jeg har like interesser at jeg tenker dette, men de er de mest irriterende menneskene jeg kjenner. Sitter man å spiller gitar kommer de og tar gitaren fra deg. Bare for å vise altså... Plukker man opp en annen gitar da kommer de f*** i meg å tar den og, for ooooh, se der, akustisk! For ikke å snakke om å prøve å diskutere med de, om alt fra politikk til musikk.... De er ganske herlige og da, når jeg tenker etter.

Anonym poster: 2de932d0ff7091a0347b9c1548ceecb4

• Liker 3
Skrevet

Hehe. Er det ikke åpenbart? Han er i ferd med å gå i despo-fella :-)

Tenkte meg det, men om det kanskje var noe litt mer konkret :)

• Liker 1
Skrevet

Hei, KG. Jeg trenger deres hjelp til å redde en god venn av meg fra å begå sitt livs største tabbe.

Det jeg trenger fra dere er at dere forteller meg litt om hvilke holdinger dere har til menns hobbyer, primært gaming og heavy metal (som i å spille i band).

Målet mitt med denne tråden er så klart å vise ham at det finnes flere (og bedre) fisk i havet, god kompis som jeg er.

1) Ingen grad. Folk som skal kontrollere andres liv på den måten er noe av det mest tåpeligste jeg vet.

2) Er casual gamer selv, så jeg elsker spill. Liker også tegneserier, anime, osv. Spiller ikke noe instrument selv, men både jeg og typen liker heavy metal.

3) Bor ikke direkte på bygda, men heller ikke i en storby. Bor i en slags forstad.

4)Har holdt sammen i snart 9 år med min 6år eldre gamerkjæreste:P

• Liker 1
Skrevet (endret)

Men er det snakk om at hun krever han skal legge det helt vekk fra seg, eller begrense seg?

Legge det helt vekk. Han er egentlig ganske flink til å disponere tiden sin. Noen ganger kan han ende opp med å spille 13-14 timer i strekk (slik hun selv kan gjøre med TV-serier), men det er ikke noen vane. Han er en sosial fyr med flere jern i ilden, ikke en sånn som bare sitter og spiller dag ut og dag inn. Men hun syns gaming er "turn-off" da...

Er han 30+, uten særlig utdannelse eller god jobb, fordi han planlegger å slå igjennom kan jeg godt forstå det, men om det er snakk om en hobby bør han nok komme seg unna ja.

Han er 30+, ja (tror det er litt av grunnen til at han har blitt så despo, en slags 30 års-krise). Men han har både utdannelse og en god jobb. Musikken er bare en hobby (selv om han såklart drømmer litt).

Kjenner flere av typen metal heads. Kanskje det er fordi jeg har like interesser at jeg tenker dette, men de er de mest irriterende menneskene jeg kjenner. Sitter man å spiller gitar kommer de og tar gitaren fra deg. Bare for å vise altså... Plukker man opp en annen gitar da kommer de f*** i meg å tar den og, for ooooh, se der, akustisk! For ikke å snakke om å prøve å diskutere med de, om alt fra politikk til musikk.... De er ganske herlige og da, når jeg tenker etter.

Skjønner akkurat hva du mener, men han er ikke sånn i det hele tatt. Han er den mest sympatiske og omtenksomme fyren du kan tenke deg. Og helt genuin også, ikke ett "se på meg så kul jeg er" - bein i kroppen hans. Generelt veldig sosialt oppegående, bare litt for lite selvtillit på damefronten. En fantastisk flott fyr, rett og slett.

Endret av Rumpenisse
AnonymBruker
Skrevet

I liten grad. Hvis noe er turnoff for partneren er jo ikke forholdet liv laga, men det kommer jo helt på om man føler at det er den store kjærligheten. Jeg har selv gitt opp noen hobbyer etter at jeg ble sammen med sambo, og det samme har han. Det har nok litt med hvilke verdier man assosierer med hobbyer og hvor mye tid de tar. Sambo var aldri spes opptatt av gaming, men har lagt det helt bort. Metal har han nesten sluttet å høre på, akkurat som jeg har sluttet å høre på og spille jazz. Poenget er vel å finne en rytme sammen, slik at forholdet blir viktigst og man ikke føler at man må gi bort noe.

I liten grad. Har ingen ting imot metal, synes det er bra med folk som spiller og går gjerne på konsert selv enda det ikke er noe jeg hører på hjemme. Gaming har jeg ikke noe sans for. De mennene jeg kjenner som er gamere er faktisk desp!

By

Opptatt

Anonym poster: ae6c19880ceff289fcb49ab4e2fd6e6e

• Liker 2
Gjest avocadoen
Skrevet (endret)

Ingen grad.

Liker ikke heavy metal, men han skal få høre på hvilken musikk han vil. Han har på ørepropper hver gang han hører på sånt.. kan vel kanskje ikke kalles metal når jeg tenker meg om. Gjør forsåvidt jeg også når jeg hører på min type musikk. Vi er begge veldig glad i musikk

Jeg gamer ikke og jeg suger i det, men han skal få game så mye han vil for min del. Men vi er begge veldig glad i å se serier.

Godt spørsmål. Jeg bodde vel 7 år av oppveksten min på gård, og han vokste opp på gård, men han kommer fra et sted som har bystatus da. Vil egentlig kalle oss byfolk likevel. :laugh:

Opptatt :)

Endret av avocadoen
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg velger å være sammen med en person, så er det på grunnlaget av at ingenting skal endres, eller være nødvendig å endre. Dersom det er et stort problem med interessene ville jeg aldri gått inn i forholdet, man kan ikke tillate seg selv å endre andre. Om interessene hadde vært farlige eller veldig usunne ville jeg tillate meg å kommentere det selvfølgelig.

Hvis du sikter til gaming eller heavy metal, så er jeg ingen stor fan av noen av delene, ville aldri levd en utpreget gamer eller heavy metal livsstil.

Men jeg er interessert i musikk (ikke heavymetal) og kan synes dataspill er gøy, så jeg ville kunne vist en viss interesse og nysgjerrighet for det.

BYjente:)

Singel og håpefull

Anonym poster: 1cc8c8d045773b30a1a7ccd0bd724e0f

• Liker 1
Skrevet

Det er med stor sorg jeg må registrere at hans antagelser så langt er ganske spot on: De kule damene holder enten til i byene, eller så er de opptatt.

AnonymBruker
Skrevet

Bra du stiller opp for kompisen din, men han må jo til syvende og sist ta valget selv. Godta å ikke kunne ha egne interesser eller stå opp for seg selv og i ytterste konsekvens slå opp. Han er sterk eller svak, dette vil være et av de valgene som viser hva han er laget av.

Anonym poster: b7ebf1917db54b635400add923bae02d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...