AnonymBruker Skrevet 12. mai 2013 #1 Skrevet 12. mai 2013 Jeg har alltid vært en litt sjenert person, men etter at jeg ble mer bevisst over utseendet mitt og la merke til hvor mye nesa mi ødelegger for resten av ansiktet mitt så har jeg rett og slett vært helt tappet for alt som kan kalles selvtillit. Jeg kan ikke gjøre noe som helst med håret mitt uten å se ut som om jeg er sterkt autistisk eller i det minste mindre intelligent grunnet nesa mi. Sette håret opp i en hestehale eller dra håret bort fra ansiktet burde ikke være noe problem for de fleste jenter, men jeg blir forvandlet til en stygg gutt med en gang jeg gjør noe sånt. Det er grusomt. Det hjelper ikke at nesa mi blir alarmrød hver gang jeg er litt for kald eller varm, så den tiltrekker seg enda mer oppmerksomhet. Nesa mi gjør at jeg konstant føler meg som om jeg ser ut som en stygg, guttette dame på over 30. Selv om jeg er en "jente" på 20. Jeg vet at jeg innerst inne kunne vært en selvsikker og livsglad, og ikke minst feminin og søt jente hadde jeg bare hatt en litt mindre nese. Jeg vil absolutt ikke ha en perfekt liten knappenese, kun en forminsket versjon av min egen. Akkurat nå har den alt som muligens gjør en nese mindre feminin; tuppen er langt fra ansiktet, tuppen er blubbete og jeg har en stor kul på neseryggen. Dere tenker nok at det ikke er så ille som jeg tenker selv og så videre, men her er det faktisk snakk om en ganske så maskulin romersk nese plassert i et ansikt jeg ellers er fornøyd med. Dermed tar den oppmerksomheten fra alle de andre trekkene i ansiktet mitt. Jeg har f.eks høye kinnben og runde, brune øyne og smale, feminine lepper. Men dette blir gjort til skamme av skaftet plassert midt i senteret av ansiktet. Jeg antar at jeg bare lufter frustrasjonen min her og ser etter meninger, siden jeg er lutfattig og sliter så mye med selvtilliten at jeg ikke har fått fullført utdannelse eller klart å få meg jobb, så jeg har aldeles ikke råd til en eventuell operasjon. I tillegg er jeg litt splittet, siden jeg på en side ikke liker dette med å endre på utseendet man er født med. Anonym poster: f520d9de3dbc5c30e8ca533249d1ce36
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2013 #2 Skrevet 12. mai 2013 Hvis det er så ille at du blir deorimert og det går ut over jobb/studier og nesen din virkelig er ille, så kan du jo høre med fastlegen om henvisning for operasjon dekket av det offentlige. Terskelen er nok høy, men du beskriver samtidig betydelige plager. For enten trenger du en psykolog eller en god samtalepartner, esånn at du kan akseptere nesen slik den er, eller du kan operere den. Og om du må gjøre det privat, kan det være verdt det. Men selv har jeg en liten klump på nesen, men lever hetl fint med det. Tror jeg ville hengt meg veldig opp i et resultat som avviker fra det forventede dersom jeg skulle operere. Anonym poster: 5fa9312c3c5d816967958acb7836dac0
belle_ Skrevet 12. mai 2013 #3 Skrevet 12. mai 2013 Du kan evt. ta opp et forbrukslån og betale det ned på noen år. Vet om flere som har gjort det for å ta silikon. Er ikke noe problem. Ytterst få får innvilget operasjon dekket. Beste er bare å bestemme seg for å gjøre det, ta opp et lån og betale det ned.
Gamerfrue Skrevet 12. mai 2013 #4 Skrevet 12. mai 2013 hvis dette faktisk har gått så langt som til å påvirke din livskvalitet, vil jeg si at det er en av de få gangene det er i orden med plastisk kirurgi. 1
Gjest TS Skrevet 12. mai 2013 #5 Skrevet 12. mai 2013 Du kan evt. ta opp et forbrukslån og betale det ned på noen år. Vet om flere som har gjort det for å ta silikon. Er ikke noe problem. Ytterst få får innvilget operasjon dekket. Beste er bare å bestemme seg for å gjøre det, ta opp et lån og betale det ned. Hadde vært greit om jeg hadde hatt fast inntekt. Men som sagt har jeg hverken jobb eller utdannelse grunnet det ekstremt lave selvbildet, og lever foreløpig på stønad fra NAV. Jeg satser på å fullføre utdannelsen fra høsten av, men det kommer nok ikke til å være penger til overs siden jeg også planlegger å komme meg ut i leilighet. Lån medfører jo også renter, i tillegg er det jo fryktelig kjipt å nedbetale lån i årevis fremover.
Gjest TS Skrevet 12. mai 2013 #6 Skrevet 12. mai 2013 Hvis det er så ille at du blir deorimert og det går ut over jobb/studier og nesen din virkelig er ille, så kan du jo høre med fastlegen om henvisning for operasjon dekket av det offentlige. Terskelen er nok høy, men du beskriver samtidig betydelige plager. For enten trenger du en psykolog eller en god samtalepartner, esånn at du kan akseptere nesen slik den er, eller du kan operere den. Og om du må gjøre det privat, kan det være verdt det. Men selv har jeg en liten klump på nesen, men lever hetl fint med det. Tror jeg ville hengt meg veldig opp i et resultat som avviker fra det forventede dersom jeg skulle operere. Anonym poster: 5fa9312c3c5d816967958acb7836dac0 Jeg har tenkt på dett med fastlegen, men tror ikke jeg kan legge fram noen sterk nok sak der til å få noe så "overfladisk" delvis dekket. Ville nok bare fått moralpreken og eller trøst og blitt sendt til psykolog kan jeg se for meg.
Gjest TS Skrevet 12. mai 2013 #7 Skrevet 12. mai 2013 Har til og med omtrent ønsket at nesen min kunne brekt eller noe noen ganger, så kunne jeg kanskje fått litt fiksing "i samme slengen". Har også håpet på at jeg kanskje har en anelse skjev neseskillevegg, bare for å liksom ha en "legit" grunn til å fikse på nesa. Men har jo ikke det da. Har lange, brede nesebor og puster perfekt. *sukk*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå