Gå til innhold

Faux pas å bruke bukser på 17.mai?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det faux pas å bruke bukser på 17. mai? Høyvannsbukser? Kortbukser?

Nå tenker jeg ikke på pene dressbukser, men linbukser eller bomullsbukser.

Anonym poster: d1de51305e7b92123bb8c1c9f64a76ac

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I tilfelle det er noen moroklumper her så spesifiserer jeg at jeg mener for kvinner.

AnonymBruker
Skrevet

I tilfelle det er noen moroklumper her

Nei nei, dette er KG. Her er vi alle dødsens seriøse.

Anonym poster: c25e677ebfef55eb311c973e70162d84

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det faux pas å bruke bukser på 17. mai? Høyvannsbukser? Kortbukser?

Nå tenker jeg ikke på pene dressbukser, men linbukser eller bomullsbukser.

Høyvannsbukser skal da aldri brukes, hvor i alle dager får du det fra? Det var man ferdig med på åttitallet.

Gå med det du vil.

Anonym poster: 53fb700ce6e2411c9ffd4f1f6aa7b1ef

AnonymBruker
Skrevet

Capribukser da....

Skrevet

Jeg bryr meg ikke så mye om hva andre går med, men synes kanskje det ser litt stusslig ut med bukse på 17.mai.Men om det er det man trives best i, og ikke vil gå i skjørt/kjole; hvorfor ikke? Er vel ikke akkurat sånn at noen kommer og flenger av deg buske og ber deg gå hjem for å skifte? ;-)

Gjest SweetSunshine
Skrevet

Jeg er enig med Wildy her. Jeg synes også det ser stusslig ut med bukse på en slik dag. Men hvis du ikke trives i kjole, så ta på deg en pen bukse (for ALL DEL LANG og ikke lin eller bomull) og pynt opp antrekket med fine smykker!:)

Skrevet

Å det finnes mange flotte penbukser til damer, når kjendiskvinner kommer både på den røde løperen og til andre festligheter iført penbukse så hvorfor ikke. Men så var det dette at det bør være penbukse og det bør se litt gjennomført ut om en først skal ut blant folk på en slik dag, på samme måte som et kjole/skjørt antrekk. Å slenge på seg en vanlig bomullsbluse som en har på seg på en vanlig dag føler jeg blir litt stusselig

• Liker 3
Skrevet

Ett par lin-bukser med en pen skjorte og høye hæler kan jeg se for meg både ser pyntete og fint ut til 17.Mai. Kombiner gjerne med fine smykker og lakkerte negler. Jeg hadde nok ikke reagert på en negativ måte om jeg hadde sett det. :)

(Skulle kanskje tvert imot ønske at jeg kledde slikt selv...)

AnonymBruker
Skrevet

Capribukser da....

Okei. Har aldri hørt noen kalle capribukser for høyvannsbukser, har bare 80/90talls-assosiasjoner til det ordet :) Selv mener jeg at det absolutt er ok, men jeg er tydeligvis den eneste i Norge i tillegg til deg og tanta mi. Jeg kan for eksempel se for meg en pen hvit capribukse, med en pen hvit topp under en cardigan i "Norge-blå"/kongeblå. Pent sminket og pen på håret. Gjerne med en sånn 17mai pynt på brystet på cardiganen eller en rød blomst eller noe.

Jeg har aldri brukt kjole før forrige 17. mai og da følte jeg meg IKKE vel. Jeg kler bare ikke kjole. Hadde tenkt å gå for en tights og pen tunika jeg, men når jeg ser tråden må jeg vel på med den stygge kjolen likevel. Eller kjolen er fin, men jeg er ikke fin i den.

Skrevet

Okei. Har aldri hørt noen kalle capribukser for høyvannsbukser, har bare 80/90talls-assosiasjoner til det ordet :) Selv mener jeg at det absolutt er ok, men jeg er tydeligvis den eneste i Norge i tillegg til deg og tanta mi. Jeg kan for eksempel se for meg en pen hvit capribukse, med en pen hvit topp under en cardigan i "Norge-blå"/kongeblå. Pent sminket og pen på håret. Gjerne med en sånn 17mai pynt på brystet på cardiganen eller en rød blomst eller noe.

Jeg har aldri brukt kjole før forrige 17. mai og da følte jeg meg IKKE vel. Jeg kler bare ikke kjole. Hadde tenkt å gå for en tights og pen tunika jeg, men når jeg ser tråden må jeg vel på med den stygge kjolen likevel. Eller kjolen er fin, men jeg er ikke fin i den.

Eh, alle i tråden har vel sagt at bukse er ok så lenge det er en PEN bukse?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eh, alle i tråden har vel sagt at bukse er ok så lenge det er en PEN bukse?

Jeg snakket om en vanlig capribukse, ikke dressbukse eller noe.

Skrevet

faux pas??! det er et uttrykk jeg aldri har hørt før, men skjønner at tråden handler om om det er ok å gå i bukse på 17. mai. mitt svar er JA :) gå i akkurat det du føler for, du!

Skrevet

Jeg snakket om en vanlig capribukse, ikke dressbukse eller noe.

Om de eneste to valgene du har er en hverdagslig bukse eller en kjole du hater, ja, da er det ikke mye håp.

• Liker 1
Skrevet

Bruk bukse, akkurat den du vil. Skjønner ikke at andre gidder å bry seg om hva enkelte har på seg. Selv skal jeg ha bunad, men ser ikke problemet i å bruke en vanlig bukse, ikke alle som liker å pynte seg :)

AnonymBruker
Skrevet

Om en absolutt ikke vil gå med bunad eller kjole så kan en vel heller kle seg i noe littegrann mer passende? Som for eksempel regnbukse! Det er jo et veldig fornuftig plagg på 17. mai her jeg bor!

Anonym poster: a4177a180af133c934e1e2c75e1fb9cc

Skrevet (endret)

Jeg gikk i en mørk dongeribukse på 17. mai for et par år tilbake på grunn av et stygt arr. Hadde en fin bluse til, en dressjakke og høyhælte sko. Brukte litt ekstra tid på sminken og håret, tok på noen fine smykker og lakkerte neglene. Jeg følte meg pyntet og merket ikke at noen så stygt eller rart på meg. Gå i det du vil, du! Bedre at du selv føler deg komfortabel i en bukse enn at du tar på deg en kjole for alle andres del :)

Endret av awesome.
AnonymBruker
Skrevet

Om de eneste to valgene du har er en hverdagslig bukse eller en kjole du hater, ja, da er det ikke mye håp.

Jeg har faktisk kun svarte tightser, så valget blir mellom en svart tights eller kjole. Så nei det er ikke mye håp og jeg hater at jeg er feit. Men nå er ikke jeg ts. Jeg svarte bare på ts sitt spørsmål om capribukser.

Skrevet

Jeg synes ikke at det gjør noe om folk bruker bukser på 17. mai, til og med jeans kan fungere så lenge man pynter seg ellers. Men personlig vil jeg helst bruke kjole, fordi jeg synes at det er en del av stasen med nasjonaldagen.

Sliter dog litt med å finne ut hvordan jeg kan bruke kjole i år uten å fryse.

Skrevet

Blir i hvertfall kjole på meg selv om jeg er oppvokst i bukser

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...