Gå til innhold

Ikke invitert i utdrikningslag...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En venninne av meg ble ikke invitert i utdrikningslaget mitt fordi forlover ikke hadde fått det med seg at hun var invitert i bryllupet. Forloveren min var lei seg, jeg var lei meg og venninnen som ikke var invitert var lei seg.

Ikke usannsynlig at det har skjedd en glipp her. Syns du skal prøve å nøste litt.

Anonym poster: ca78cf1a057501d726b3f3633f239bd3

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke vanlig at bruden gir en liste med folk hun ønsker i utdrikningslaget sitt til forloveren sin? Også når utdrikningslaget skal være en overraskelse? Det er i alle fall slik vi gjør det i min omgangskrets.

Skrevet

Er det ikke vanlig at bruden gir en liste med folk hun ønsker i utdrikningslaget sitt til forloveren sin? Også når utdrikningslaget skal være en overraskelse? Det er i alle fall slik vi gjør det i min omgangskrets.

Ja, i min også :) Tror de som lar det være vil at det skal være såpass til overraskelse at det ikke har blitt sagt et pip om det engang. Hvis bruden blir bedt om å lage liste, vet hun jo at hun vil bli drukket ut. Men det synes jeg er egoistisk av de som lager utdrikningslaget, det viktigste er jo at bruden får festet med sine beste venner :)

Skrevet

Det er nettopp det at jeg kjenner brudgommen bedre enn bruden, i og med at han er en av min samboers nærmeste venner, så tror neppe han har glemt meg. Det må i så fall ha vært med vilje. :fnise:

Anonym poster: 238f815632fc4cb191b11356df5d963b

Jeg skjønner ikke hvorfor du nærmest insisterer på at det må være med vilje når så mange av oss forteller om lignende erfaringer hvor folk rett og slett har blitt glemt. Jeg ble som sagt glemt i et utdrikningslag for en av mine nærmeste venninner fordi forloveren hennes glemte meg, ikke så usannsynlig at du kan bli glemt i utdrikningslaget til kjæresten til kompisen til samboeren din.

• Liker 1
Skrevet

Ja, i min også :) Tror de som lar det være vil at det skal være såpass til overraskelse at det ikke har blitt sagt et pip om det engang. Hvis bruden blir bedt om å lage liste, vet hun jo at hun vil bli drukket ut. Men det synes jeg er egoistisk av de som lager utdrikningslaget, det viktigste er jo at bruden får festet med sine beste venner :)

Siste utdrikningslaget jeg var i, var en overraskelse. Men bruden VET jo uansett at det blir utdrikningslag, så denne bruden hadde gitt en listen til forloveren i goooood tid i forveien.

Skrevet

Siste utdrikningslaget jeg var i, var en overraskelse. Men bruden VET jo uansett at det blir utdrikningslag, så denne bruden hadde gitt en listen til forloveren i goooood tid i forveien.

Hehehe, da var hun smart ;) Tja, jo, men hun kan jo ha venner fra flere arenaer, barndomsvenner, skolevenner, kollegavenner og sånt. Er ikke alltid like greit for feks barndomsvennene å holde styr på alle.

Gjest Adriane
Skrevet

Jeg hadde gitt liste til min forlover, men det var allikevel ei som hardnakket påstår at hun aldri fikk invitasjon. Dette til tross for at min forlover har bevis på at hun har sendt henne mail, ikke har fått noen feilmelding fra mailserveren eller noe som helst - men da heller ikke svar fra nevnte venninne, til tross for purring.

Kan jo være at du har fått mail som har havnet i spamfilteret ditt f.eks. En del mailklienter tømmer jo spam-filteret jevnlig, så om du ikke har sjekket dette kan det jo være at noe sånt har skjedd? Jeg ville, som flere her sier, nøstet litt i dette. Sjansen er mye større for at det har skjedd en glipp her, enn for at du faktisk ikke er invitert. Men det krever at du er villig til å gjøre en liten innsats selv for å finne ut av det ;)

• Liker 1
Skrevet

Hehehe, da var hun smart ;) Tja, jo, men hun kan jo ha venner fra flere arenaer, barndomsvenner, skolevenner, kollegavenner og sånt. Er ikke alltid like greit for feks barndomsvennene å holde styr på alle.

Nei, nettopp derfor burde jo enhver brud passe på å gi en invitasjonsliste for utdrikningslaget sitt til sin forlover :) Det mener jeg egentlig burde stå på to do-listen for enhver bryllupsplanlegging...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du nærmest insisterer på at det må være med vilje når så mange av oss forteller om lignende erfaringer hvor folk rett og slett har blitt glemt. Jeg ble som sagt glemt i et utdrikningslag for en av mine nærmeste venninner fordi forloveren hennes glemte meg, ikke så usannsynlig at du kan bli glemt i utdrikningslaget til kjæresten til kompisen til samboeren din.

Jeg tror ikke det er en forglemmelse, men du får tenke ditt om det.

Jeg hadde gitt liste til min forlover, men det var allikevel ei som hardnakket påstår at hun aldri fikk invitasjon. Dette til tross for at min forlover har bevis på at hun har sendt henne mail, ikke har fått noen feilmelding fra mailserveren eller noe som helst - men da heller ikke svar fra nevnte venninne, til tross for purring.

Kan jo være at du har fått mail som har havnet i spamfilteret ditt f.eks. En del mailklienter tømmer jo spam-filteret jevnlig, så om du ikke har sjekket dette kan det jo være at noe sånt har skjedd? Jeg ville, som flere her sier, nøstet litt i dette. Sjansen er mye større for at det har skjedd en glipp her, enn for at du faktisk ikke er invitert. Men det krever at du er villig til å gjøre en liten innsats selv for å finne ut av det ;)

De har ikke sendt ut invitasjoner via e-post, eller brevpost for den saks skyld.

----------------

Spørsmålet mitt var vel egentlig ikke hva som ha gått galt eller hva jeg burde gjøre for å finne ut av hva som har gått galt, ville bare vite om det er "tillatt" å føle seg skuffet i en slik situasjon. Men jeg ser at den typiske KG-ånden har begynt å ta over, så jeg tusler ut herfra. :)

Gjest Adriane
Skrevet

Jeg tror ikke det er en forglemmelse, men du får tenke ditt om det.

De har ikke sendt ut invitasjoner via e-post, eller brevpost for den saks skyld.

----------------

Spørsmålet mitt var vel egentlig ikke hva som ha gått galt eller hva jeg burde gjøre for å finne ut av hva som har gått galt, ville bare vite om det er "tillatt" å føle seg skuffet i en slik situasjon. Men jeg ser at den typiske KG-ånden har begynt å ta over, så jeg tusler ut herfra. :)

Eh... okei? Vi prøver faktisk bare å hjelpe deg... La meg spørre da, hvorfor er du så bastant sikker på at det ikke er en glipp, at du med viten og vilje er utelatt?

Du har da også fått svar på spørsmålet ditt, men kan godt gjenta det: Ja, du har rett til å være skuffet, dersom du er 100% sikker på at det er med hensikt at du ikke er invitert.

Du har forøvrig også rett til å ikke være så hårsår når folk bare ønsker å hjelpe deg ;)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Til dere som sier at det er en glipp; hvorfor skulle det være en glipp?

Det er helt naturlig at man ikke inviterer bekjente i et utdrikningslag. Utdrikningslag er for bruden/brudgommen med deres venner.

Tror nok ikke det er en glipp. Ikke tror jeg bruden prøver å holde Ts utenfor heller, men de er jo ikke venninner så hvorfor skulle hun i det hele tatt blitt bedt?

Og det kan hende bruden ser på de to andre som venninner, selv om Ts mener at dette ikke stemmer. Hun kjenner jo ikke bruden så godt, og vet naturlig nok ikke hva bruden tenker, og hvem hun ser på som sine venninner.

Anonym poster: c82c8c9ebd001d4c491b0cbc171b6ede

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Forloveren min fikk liste fra meg før utdrikningslaget, men inviterte likevel ikke alle fordi hun mente det ble for mange. Var ikke snakk om så mange totalt så jeg forsto ikke helt problemet. Det er ikke alltid det er bruden som styrer det selv....

Anonym poster: 3a57f5238e22ad6cd3d421f58127e4b6

• Liker 2
Gjest Adriane
Skrevet

Til dere som sier at det er en glipp; hvorfor skulle det være en glipp?

Anonym poster: c82c8c9ebd001d4c491b0cbc171b6ede

Ganske enkelt fordi ts sin samboer er brudgommens forlover. Det vil da være normal høflighet og folkeskikk å invitere samboeren til brudgommens forlover i utdrikningslaget, så lenge de - utfra ts' eget utsagn - tross alt har møttes i diverse sosiale sammenhenger tidligere (blant annet i bursdager hjemme hos ts?)

• Liker 3
Gjest lisha
Skrevet

Ganske enkelt fordi ts sin samboer er brudgommens forlover. Det vil da være normal høflighet og folkeskikk å invitere samboeren til brudgommens forlover i utdrikningslaget, så lenge de - utfra ts' eget utsagn - tross alt har møttes i diverse sosiale sammenhenger tidligere (blant annet i bursdager hjemme hos ts?)

I min krets hadde noe annet vært rart ihvertfall..

• Liker 1
Skrevet

I min krets hadde noe annet vært rart ihvertfall..

Samme her. Har sendt liste til min forlover som inkluderer kjærestene/konene/samboerne til min kjære sine kompiser, men jeg er jo ikke 100% sikker på at hun følger listen, og feil kan jo selvfølgelig skje både når man skriver lister og evt når hun sender ut sms.

Jeg er i allefall tilhenger av å ikke tro det verste om folk, særlig i en slik sammenheng hvor det er flere ledd som kan gjøre en feil. Men jeg skjønner godt at ts er skuffet. Jeg ble lang i ansiktet selv da jeg plutselig så bilder på Facebook av en av mine beste venninners utdrikningslag, hennes forlover som ikke kjenner meg så godt hadde glemt meg. Men det var jo ikke vondt ment.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...