Gå til innhold

Ikke invitert i utdrikningslag...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal gjøre dette enkelt:

- Samboeren min skal være brudgommens forlover, ergo er også jeg invitert i bryllupet

- Kjenner ikke bruden så godt, men vi har vært på tur sammen, vært på byen sammen, spist middag hos hverandre, de har vært i vårt barns fødselsdagsselskap osv.

- Bor nå på hver vår kant av landet, så jeg har ikke kontakt med brudeparet for tiden

- Utdrikningslaget og bryllupet kommer til å foregå i byen vi bor i

- I hvert fall to kvinner/jenter (som er samboerne til brudgommens kamerater) som antakeligvis kjenner bruden enda dårligere enn meg er invitert

Jeg kommer selvfølgelig ikke til å ta dette opp med noen, men lurer likevel på om det er galt av meg å være skuffet...? :rodme:

Anonym poster: 238f815632fc4cb191b11356df5d963b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min umiddelbare tanke er at her har det skjedd en glipp, så jeg ville nok forsøkt å finne ut av det. Skjønner skuffelsen din, men gjør en innsats for finne ut om det bare er forloveren som ikke har fått riktig kontaktdetaljer på deg f.eks. (Det hadde skjedd med ei venninne av meg, som dermed ikke ble invitert, og det oppdaget vi altfor sent...)

Anonym poster: c5ed41b1bdac44d23a91cb98fad57b4e

• Liker 5
Skrevet

Jeg forstår at du er lei deg. Du har ikke missforstått noe? De tenker ikke at du selvsagt er invitert dersom kjæresten din er det?

Jeg hadde noen venner jeg inviterte på middag flere ganger. Plutselig inviterte hun ene hele gjengen bortsett fra meg! Synes det var dårlig gjort pga at alle de var hos meg og spiste til vanlig. Menmen jeg har ikke sagt noe. Man kan ikke "tvinge noen" og dersom du spør og man blir invitert likevel av "plikt" så blir det kanskje rart uansett..

Fokuser på å gjør egne ting som du føler er bra for deg. Inviter venner, spør om å finne på noe, tren ol. Da tenker du mindre på det andre.

Kanskje typen din kan spørre fordiktig "var det meninga dama og skulle komme eller?"

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår at du er lei deg. Du har ikke missforstått noe? De tenker ikke at du selvsagt er invitert dersom kjæresten din er det?

Jeg hadde noen venner jeg inviterte på middag flere ganger. Plutselig inviterte hun ene hele gjengen bortsett fra meg! Synes det var dårlig gjort pga at alle de var hos meg og spiste til vanlig. Menmen jeg har ikke sagt noe. Man kan ikke "tvinge noen" og dersom du spør og man blir invitert likevel av "plikt" så blir det kanskje rart uansett..

Fokuser på å gjør egne ting som du føler er bra for deg. Inviter venner, spør om å finne på noe, tren ol. Da tenker du mindre på det andre.

Kanskje typen din kan spørre fordiktig "var det meninga dama og skulle komme eller?"

Hun er invitert i bryllupet da.

Anonym poster: 94e6a8358c1b0a45b181895940a9c180

Skrevet

Jeg ble ikke bedt til en nær venninne fordi forloveren hennes glemte meg. Klart du har lov til å bli skuffet. Kan du ikke få fin kjære til å fiske litt?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes det virker veldig rart. Likevel ville jeg aldri i verden spurt rett ut. Så jævlig pinlig hvis det bare var sånn at jeg ikke var bedt, liksom... Skjønner godt at du reagerer.

Anonym poster: 3aa946f68245a4eb9cf25e9628f7989e

• Liker 10
Skrevet

skjønner godt at du er skuffa - ikke minst med tanke på at kjæresten din skal være forlover. Jeg har større tro på at det kanskje har skjedd en liten feil her.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, alle sammen! Godt å høre at det er greit å være skuffet, men jeg tør ikke spørre noen. :)

Det var samboeren min som fortalte hva de skulle gjøre på utdrikningslaget (han og et par andre venner planlegger brudgommens utdrikningslag), så han fikk vite det via dem siden partnerne deres er invitert. Samboeren min reagerte ikke på dette, men så har han ikke for mange empatiske bein i kroppen heller. ;)

Gjest lisha
Skrevet

Det første som slår meg er at det er en glipp et sted :) men jeg hadde også vært lei meg om det var meg. om du ikke vil spørre selv, så la samboeren din spørre forloveren til bruden.. kanskje det er hun som har gjort en feil?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min umiddelbare tanke er at her har det skjedd en glipp, så jeg ville nok forsøkt å finne ut av det. Skjønner skuffelsen din, men gjør en innsats for finne ut om det bare er forloveren som ikke har fått riktig kontaktdetaljer på deg f.eks. (Det hadde skjedd med ei venninne av meg, som dermed ikke ble invitert, og det oppdaget vi altfor sent...)

Anonym poster: c5ed41b1bdac44d23a91cb98fad57b4e

Skjedde en gang jeg var forlover også. Bruden gav kontaktinfo på de som skulle inviteres. Det var bare litt dumt at hun kjente to stk som het "Anita" og sendte over telefonnummeret til feil "Anita" som ble invitert og var med i utdrikkingslaget...

Jeg kjente ikke denne personen, og det gjorde ikke noen av de rundt meg heller, så det var umulig for meg å vite at jeg hadde invitert helt feil person. Ble litt merkelig på utdrikkingslaget, men det gikk nå seg til.

Anonym poster: 3ac2ee013ddd4161412024707b63fab1

Skrevet (endret)

Jeg ble heller ikke invitert i en venninnes utdrikningslag. Tror det var fordi søstera hennes som var forlover rett og slett glemte meg. Har ikke tatt det opp med noen i ettertid (kunne ikke være med i laget uansett)

Er ikke noe galt i å spørre!

Endret av Arkivskap
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan jo også være at disse to andre samboerne på et vis har "presset seg på" utdrikkingslaget. Altså at det ikke var meningen at de heller skulle vært med...

Vi skulle i bryllup til et vennepar av mannen, og noen måneder før fikk mannen spørsmål om kontaktinfo på meg i forbindelse med utdrikkingslaget til bruden. Jeg syntes det var litt rart, for jeg og bruden har et forhold noe i likhet med det du beskriver. Og hun har nok av venninner, så vidt jeg vet. Det endte med at mannen ga forloveren til bruden kontaktinfo, men så ble jeg aldri invitert i utdrikkingslaget! Også litt merkelig, men jeg spurte aldri, og har ikke tatt det noe tungt.

Anonym poster: 9f4bc0fd197e0a4fa35ea4f1ca65aa3d

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns egentlig ikke det er så rart at du ikke er invitert - bortsett fra disse to samboerne som er invitert, da blir det hele litt mer merkelig. :klo: Endel inviterer kun sine egne venninner i utdrikningslaget og ikke dem som hovedsaklig er invitert som +1, og såvidt jeg skjønner på deg har du og bruden aldri vært så nære at dere har funnet på noe sammen alene? Er du sikker på at bruden ikke har et nærere forhold til de to andre samboerene enn du tror?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns egentlig ikke det er så rart at du ikke er invitert - bortsett fra disse to samboerne som er invitert, da blir det hele litt mer merkelig. :klo: Endel inviterer kun sine egne venninner i utdrikningslaget og ikke dem som hovedsaklig er invitert som +1, og såvidt jeg skjønner på deg har du og bruden aldri vært så nære at dere har funnet på noe sammen alene? Er du sikker på at bruden ikke har et nærere forhold til de to andre samboerene enn du tror?

Ja, det er jeg sikker på. Jeg hadde ikke reagert om det ikke var slik at andre perifere "+1", som du kaller det, ble invitert med - hadde syntes det var helt naturlig om bare de nærmeste ble med. Kanskje brudeparet bare ikke liker meg. ;) Det går fint, ville bare lufte tankene mine. :)

Skrevet

Ja, det er jeg sikker på. Jeg hadde ikke reagert om det ikke var slik at andre perifere "+1", som du kaller det, ble invitert med - hadde syntes det var helt naturlig om bare de nærmeste ble med. Kanskje brudeparet bare ikke liker meg. ;) Det går fint, ville bare lufte tankene mine. :)

Tror heller det er en glipp, enn at devikke liker deg.

Skrevet

Hun er invitert i bryllupet da.

Anonym poster: 94e6a8358c1b0a45b181895940a9c180

Ops, da missforstod jeg. Men hva er problemet da?
Skrevet

Jeg har aldri møtt kona til han som er min kjærestes forlover, men hadde hun bodd i nærheten (og jeg skulle hatt utdrikkingslag) hadde hun vært selvskreven.

Kan du ikke sende bruden en melding på fb eller noe da .. ? Det hadde jeg gjort ... Snakk litt med henne, sånn løst pjatt, spør om hun gleder seg til bryllup, fortell at du gleder deg, spør henne om detaljer som musikk og kjole og blomster og denslags (bruder elsker jo sånt vet vi) og så kan du jo spørre litt i forbifarten om hun skal ha utdrikkingslag. Bli kjent med henne. Hun er sikkert ikke farlig :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skal gjøre dette enkelt:

- Samboeren min skal være brudgommens forlover, ergo er også jeg invitert i bryllupet

- Kjenner ikke bruden så godt, men vi har vært på tur sammen, vært på byen sammen, spist middag hos hverandre, de har vært i vårt barns fødselsdagsselskap osv.

- Bor nå på hver vår kant av landet, så jeg har ikke kontakt med brudeparet for tiden

- Utdrikningslaget og bryllupet kommer til å foregå i byen vi bor i

- I hvert fall to kvinner/jenter (som er samboerne til brudgommens kamerater) som antakeligvis kjenner bruden enda dårligere enn meg er invitert

Jeg kommer selvfølgelig ikke til å ta dette opp med noen, men lurer likevel på om det er galt av meg å være skuffet...? :rodme:

Jeg hadde nettopp et utdrikkingslag, der jeg selv ikke hadde snøring at jeg skulle ha et:) Så første jeg spurte henne om var om den og den hadde blitt invitert så hun ikke hadde glemt noen. Men hun hadde heldigvis forhørt seg litt med min kjære også. Så hun hadde nok fått med seg de som var å invitere(problemet var vel det var mange som skulle jobbe eller i konfirmasjon, som ikke kunne komme. jeg hadde gjort det litt vanseklig for henne at 1 av 2 helger ble til 1 av 1 helger å velge i pga jeg skal på jobbtur med jobben den helga ho helst hadde tenkt å ha det. Men sånn er det når man skal gjøre alt så hemmelig :) Så kanskje bruda ikke er klar over utrikkingslaget sitt, og forloveren ikke hadde tenkt på deg? Jeg synes du burde blitt invitert.

Anonym poster: d24141111c7c2d4b7e0ee11ab28a8a17

AnonymBruker
Skrevet

Jeg misstenker jeg får mitt utdrikningslag allerede nå til lørdagen og jeg kjenner jeg faktisk gruer meg mer en gleder meg :-0 håper alle er invitert, men er jo ikke sikkert min forlover har oversikt på alle som burde blitt invitert av damer av typen osv.. Man må jo huske på at det er jo ikke bruden som inviterer men forloveren og da kan jo lett noen bli glemt.

Jeg ble ikke invitert i utdrikningslaget til dama til svigerbror noe jeg synes var litt rart men på den annen side så er jeg igrunn bare glad for det. Jeg er ikke så fan av tradisjonell utdrikningslag med teite påfunn.

Håper min forlover kjenner meg godt nok til og ha det relativt rolig og at jeg slipper og kysse fremmede på gata eller kle på meg rosa badedrakt og løpe ned Karl johans gate.

Anonym poster: d0f5a3b0c7095ca16893ceed5debef62

AnonymBruker
Skrevet

Man må jo huske på at det er jo ikke bruden som inviterer men forloveren og da kan jo lett noen bli glemt.

Anonym poster: d0f5a3b0c7095ca16893ceed5debef62

Det er nettopp det at jeg kjenner brudgommen bedre enn bruden, i og med at han er en av min samboers nærmeste venner, så tror neppe han har glemt meg. Det må i så fall ha vært med vilje. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...